Communicatieplan Vzw Pianofabriek. Deelwerkingen Pianofabriek Kunstenwerkplaats Femimain Opleiding assistent licht & geluid Citylab Gemeenschapscentrum.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Viktor Wieme, Kimberly Camus, Kelsey Vermeulen
Advertisements

Onze kernwaarden.
Ambassadeurs Latent Talent Vrijwilligers van allochtone origine vertellen over hun eigen schoolloopbaan en werkervaring(en)
verenigings- communicatie
Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Project Webontwikkeling IWT-TV Groep 5. Inhoud  Overlopen van de fasen  Live Demo  Vragen?
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
RSZ-ONSS Studiedag DMFA - 11 maart DMFA-ondersteuning via Internet R. Van Lerberge, SmalS-MvM.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd.
HOOFDSTUK 15: DE ACTIVITEITEN VAN DE VIERDE PIJLER DE VIERDE PIJLER VAN DE VLAAMSE ONTWIKKELINGSSAMENWERKING:
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Lien Verwaeren Kabinet Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur Vlaamse Regering Naar een nieuw decreet Lokaal Cultuurbeleid.
Middengebied Vlissingen. Wie Zijn Wij? Jongeren uit het Middengebied Wij werken samen in en voor onze wijk Zijn ontstaan vanuit het BOS-project.
Family Friendly Toolkit: een Vlaamse herwerking. Vlaamse versie: wat en waarom? Vlaamse versie -Jong geleerd… -Families belangrijke doelgroep -Vraag uit.
ICT – POWERPOINT OEFENING 2 Fevlado Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties (vzw)
EAD Consulentendag 2011 Diversiteitswerking Sectorconvenants 16 september 2011.
Anders kijken naar zorgsignalen. Het is pas zorg als
Workshop Fondsen werven
Studentencongres Reclame en PR.
VOOR WERKZOEKENDE 40+ERS
Stichting Welzijn Bommelerwaard Samen zoeken naar een oplossing!
Social media presentatie
1 Uitstroom Sociale Economie ESF november 2012.
- Groepsgericht vrijetijdsaanbod voor kinderen en jongeren:  plezante vrije tijd & realiseren van ontwikkelingskansen - Brugfunctie.
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Netwerk Palliatieve Zorg Westhoek-Oostende  Informeren, Sensibiliseren, Vorming  Registreren  Partners samenbrengen Medewerkers  Algemeen Coördinator.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Actiegroep ‘Bemiddeling en Selectie’ Begeleiding: Ann De Cuyper en Luc Henau.
Integratiedienst Gent – Kaprijkestraat 12, Gent – Tel – Voorstelling INTEGRATIEDIENST LOP Intermediairen maandag.
Eva Verstraete Studiedag “Ouders over het secundair onderwijs” 20/11/2015.
Infopunt Onderwijs Wat vragen ouders? “De juf zegt dat mijn kind niet mee is in de klas. Maar ik vind dat hij heel slim is! Kan ik mijn kind laten testen.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Infopunt Onderwijs Gedeeld belang Voor alle partijen: Geslaagde schoolloopbaan/succesvol onderwijstraject als gemeenschappelijk belang.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Jos Canton Secretaris Werkvoorzieningschap Noordoost-Brabant Mobiele telefoon:
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Door: Rixt Wibiër Branding (middengebied) Twekkelerveld.
Hulp in de huishouding Van een formele maatwerk voorziening naar een informele algemene voorziening in Kessel, Kessel Eik, Koningslust en Meijel 5 Januari.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
ViaVia Info-presentatie
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden
Slag om Arnhem levend houden.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Inspiratiemoment ‘Kinderen Baas’ Participatieve trajecten tussen jeugd en cultuur Dinsdag 6 juni ARGOS.
Naar een nieuw decreet lokaal sociaal beleid

Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
De kracht van de Fietsersbond
Reizen voor mensen met een beperking
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Naar een nieuw decreet Lokaal Cultuurbeleid
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Transcript van de presentatie:

Communicatieplan Vzw Pianofabriek

Deelwerkingen Pianofabriek Kunstenwerkplaats Femimain Opleiding assistent licht & geluid Citylab Gemeenschapscentrum Kinderwerking horeca-come a casa, projecten, exporuimte…

Doelgroepen per deelwerking Deelwerking1 e prioriteit2 e prioriteit3 e prioriteit KWPprofessionalsartiestengod en klein pierke Femimainverkooppuntenkansengroepenparticuliere kopers Opleiding ass L&Gwerkzoekendenwerkgevers, sector podiumtechnieken algemeen Citylabmensen met migratieachtergrond nieuw talent en informele stedelijke netwerken programmatoren en andere sleutelfiguren van de reguliere sector GCgebruikers van Pianofabriek Inwoners van Sint- Gillis jongeren Kidskinderen uit de buurtkinderen uit Brusselfamilies

Boodschap per deelwerking Deelwerking1 e prioriteit2 e prioriteit3 e prioriteit KWPinformatie over artiesten delen, ontwikkeling, mogelijkheid om try-outs/voorstellingen te zien niks aan toe te voegen, maar dit informulier wil graag een tweede boodschap - Femimainhandmade Fair Trade by Women from Morocco (commercieel) Tewerkstelling van kansengroepen hier en in het zuiden/ versterken van de soio-economische positie v project van de pianofabriek Opleiding ass L&Gwij organiseren opleidingen podiumtechnieken voor werkzoekenden wil je podiumtechnicus worden ? Pianofabriek is the place to be ook voor anderstaligen Citylabsolidariteit in superdiversiteitonvoorwaardelijk (jongeren/nieuw/struikgewas) kritisch (niet neutraal)/verzet/resistance GCOpen huis voor de gemeenschap (van Sint-Gillis) Open huis waar creativiteit een groeiplaats heeft Kwalitatieve programmatie die discipline overschrijdend is voor zowel amateurs als professionals Kidsaanbod kinderateliersaanbod pianofabriek-

Secundaire boodschap per deelwerking DeelwerkingSecundaire boodschap KWPGeen FemimainGeen Opleiding ass L&GGeen CitylabSolidariteit / onvoorwaardelijkheid en kritisch verzet moeten geduid worden ( ons handelsmerk) Communiceren vanuit de pianofabriek als geheel (minder aandacht voor de deelwerkingen) (website) GCAandacht voor Urban Arts/hiphop, jongeren en jonge kunstenaars uit St-Gillis, aandacht voor diversiteit (disciplines, achtergrond, geloof, gender,...), open plek voor nieuwe (economische) ideeën KidsGeen

Overlap doelgroepen Professionals Sleutelfiguren reguliere sector programmatoren Artiesten Werkgevers sector podiumkunsten mensen met migratieachtergrond Inwoners Sint-Gillis Nieuw talent Artiesten Inwoners van Sint- Gillis werkzoekendenjongeren

Overlap doelgroepen Pianofabriek Communicatie over items die oorsprong of resultaat hebben in PF KWPCitylabGC + Kids Femimain: Commercieel profiel Femimain: Verkoopspunt Display

Trends boodschappen deelwerkingen kansengroepen Ondersteunen + begeleiding Kwalitatief & divers resultaat = * toonmomenten * product * productie

Trends boodschappen deelwerkingen Ondersteunen kansengroepen kunstenaars jongeren kinderen St-Gillis Ambacht (vrouwen) ontluikend talent werkzoekenden

Trends boodschappen deelwerkingen Helpen en ondersteunen project Residenties Ondersteuning ontwikkeling Admin project System_D Urban Summer Lab HipHopArtsCentre kinderateliers Ambacht ateliers Opsporen talent via calls, informele netwerken, aanvragen… Kunstproject Opleiding NT2

Kanalen: trends gebruik 1. Mondelinge communicatie Persoonlijk contact 2. FacebookVimeo, Youtube…Andere sociale media 3. WebsiteDrukwerk Direct mailing: én fysieke uitnodiging

Kanalen: trends belang 1. Website 2. Drukwerk 3. Sociale media

Communicatiedoelen deelwerkingen aandacht trekken informeren overtuigen en werven onderhouden + Archief (website = info beschikbaar)

Conclusies Alle deelwerkingen Gebruiken onthaal Willen grafische vormgevers (poule) gebruikers Alle, uitz. KWP Technisch platform & ondersteuning Promotie Informeren over activiteiten Adressenbeheer Gemeenschappelijke distributie

Conclusies Website = bindmiddel, maar Aparte branding deelwerkingen Wat met gelijke doelgroepen Wat met gelijke kanalen

Keuzes RvB: 1) huisstijl a)onafhankelijke huisstijl per deelwerking (House of Brands) b)aaneensluitende huisstijlen met eigen identiteit deelwerking, maar eenzelfde branding-identiteit/stijl (Endorsement) c)bestaande huisstijl bewaard (sub- brand)

Keuzes RvB: 2) website a)Elke deelwerking ontwikkelen eigen website b)bestaande website aanpassen + deelwerkingen eigen website c)Deelwebsites deelwerkingen blijven bestaan binnen een geheel van de overkoepelende PF website. (Samen website herwerken) d)Afh. Antwoord a-c => indien geen overkoepelende website => GC PF enkel nog Drupal website CCB? e)PF blijft bij Vertige of andere ontwikkelaar

Keuzes RvB: 3) mobiele website a)Afh. Antwoord 2) a-c => PF maakt bestaande website mobiel bruikbaar of GC PF maakt website mobiel bruikbaar

Keuzes RvB: 4) actieplan communicatie a)Afh. Antwoord 1) & 2) goedkeuring voor a)Communicatieactieplan PF b)Communicatieactieplan enkel GC PF

Keuzes RvB: 5) gebruikersonderzoek a)Afh. Antwoord 1) & 2) goedkeuring om budget te voorzien voor onderzoek van a)Gebruikers + websitebezoekers PF b)Gebruikers + websitebezoekers GC PF Resultaten => Bijsturing actieplan + begeleiding

Keuzes RvB: 6) eerste prioriteiten a)Afh. Antwoord 1) & 2) goedkeuring communicatie prioriteiten: of PF of GC PF nieuwe en sociale media (Facebook, video, audio….) + communicatievormen worden uitgediept (eigen youtube, soundcloud, facebook adds kopen, radio podcast, radio maken, webcasting onderzoeken…)