Ingrid van Trigt Mentor 3D en 3E Ingrid Peters Mentor 3C en 3F Manager Onderwijs Eva Broerse Mentor 3F en 3G
Ingrid Peters
Ingrid van Trigt 42 jaar oud Getrouwd met Martijn 2 dochters (Myrthe 10 jaar en Laury 8 jaar) Kat Karel Struinen door de duinen Lezen Sporten 2 e jaar DNS, daarvoor basisschooljuf, media-adviseur reclamebureau, intercedente Randstad HEAO-Communicatie, Pabo, Master SEN
Agenda Ouderavond Leerjaar 3 Weekritme en thema’s Overgangsnorm Projecten Beroepsoriënterende stage Rekenen, Taal en Cito Arts workshops
Sociaal - emotionele ontwikkeling Cognitieve ontwikkeling Individuele gesprekken Groepsgesprekken LOB Loopbaan Oriëntatie en begeleiding Groepsactiviteiten Studievaardigheden Ouderbetrokkenheid Zelfreflectie zelfontwikkeling Mentorprojecten Leerjaar 3
Overgangsnorm van havo/vwo 3 naar bovenbouw Beoordelingsmomenten lj 2 en lj3 1.Tussenrapportage periode 1 (oktober) inschrijven voor iedereen: lln oudergesprekken 2.Woordrapport 1 (januari) inschrijven voor iedereen: lln oudergesprekken 3.Tussenrapportage periode 2 (februari) 4.Woordrapport 2 (april) (ja’s en nee’s, + eventueel begeleidingsproces). Op uitnodiging: lln oudergesprekken 5.Tussenrapportage periode 3 (juni) 6.Woordrapport 3 (juli) (ja’s en nee’s; overgangsvergadering/norm)
Overgangsnorm van 3havo/vwo → 4 havo/vwo Bevorderd: bij 0, 1 of 2 vakken een nee, maximaal 1 kernvak Bespreken: bij 3, 4 of 5 vakken een nee of bij 2 kernvakken een nee Afstromen/doubleren: bij 6 of meer vakken een nee of 3 kernvakken een nee Aandacht besteden aan de vakken uit de profielkeuze; maximaal 2 vakken met nee in profielkeuze.
Projecten Mentorproject Synergie Het doel van het project is om de samenwerking te stimuleren om de binding tussen de groepen te versterken. Door middel van een beeldend voorwerp toont de groep zijn resultaat van de samenwerking en binding. Leren Kiezen Welke keuzestijl heeft de leerling en hoe kan hij deze aanscherpen en inzetten om tot de juiste profielkeuze te komen? Sean Covey De leerlingen gaan aan elkaar uitleggen wat de 7 eigenschappen zijn die je succesvol maken.
Mentorproject Tijdschrift De leerlingen gaan een tijdschrift maken van begin tot eind. Het thema heeft te maken met LOB. De verschillende werkzaamheden met bijbehorende rollen worden door de leerlingen zelf uitgevoerd en ingevuld: ontwerp, redactie, vormgeving, beeld, administratie, sponsoring en administratie.
Beroepsoriënterende stage Oriëntatie op de toekomst, hoe ziet een werkweek eruit in een branche die uw kind leuk lijkt? Week 43 → 19, 21, 22, 23 oktober Dinsdag 20 oktober dag van de betapromotie
Rekenen en Taal Rekenen Count on me; digitaal oefenprogramma om tot 3F- niveau te komen. Voorbereiding rekentoets bovenbouw. Monitoring door taal- /rekencoördinator. Helpdesk gecijferdheid Voorbereiding profielkeuze; wat is wiskunde-a en wat is wiskunde-b? Taal Geletterdheid Toets; woordenschat, leesvaardigheid, spelling en grammatica Readers beschikbaar via studiewijzer Helpdesk geletterdheid
Cito Half april Rekenen, wiskunde, taal en Engels (10 taken) Waar staat de leerling nu? POP Persoonlijk OntwikkelPlan SMART-formulering leerdoelen Wordt gedurende het schooljaar steeds bijgesteld
Artsworkshop Sinds leerjaar 1 krijgt uw kind artsdagen. Vanaf leerjaar 2 werken leerlingen in artsworkshops en hebben een keuze gemaakt uit dans, drama, beeldend en muziek Voorstelling 28 januari 2016 Excursie Duitsland 14 juni 2016 Sportdag 29 maart 2016
Zijn er nog vragen?
Wij nodigen u uit om een kijkje te nemen in de huiskamer van uw zoon of dochter.