Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schrijfdossier of schrijfportfolio?
Advertisements

Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
7 november Pedagogische Tact en Pedagogisch Leiderschap als antwoord…
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
Resultaatgericht personeelsbeleid Hartger Wassink.
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Sales Management 8. Motivatie en Training.
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Vijf-gelijke-dagen model
Pastoraal op school.
Er waren eens ………………. leerlingen tussen wal en schip.
St. Martinusschool Hoe loopt de ontwikkelmotor? 1.ik voel me groot 2.ik kan het… zelf! 3.ik ben in verbinding betrokkenheid en welbevinden zelfstandig.
Motivatie.
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
RSV op school Jan Van Parijs.
Motivatie: van begrip naar toepassingen
Quiz. Aaron heeft het gevoel ingeklemd te zitten. De oorzaak van dit gevoel komt vooral door: a. zijn eigen beleving en eigen gedrag; b. de aansturing.
W AT ALS …. S EKSUELE EN RELATIONELE ONTWIKKELING Groep 10 Gedrags-en maatschappijwetenschappen Isabelle Rots.
Leren leren…..en het materiaal?
 Creativiteit Voorwaarden – hoe begeleiden?  Voorwaarden om creatief te zijn:  Veiligheid  Vrijheid  Uitdaging  Eigenschappen van de begeleider.
Aandacht voor taal raakt de hele school
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Intersectoraal Klas 3.
Kinderen en hun sociale talenten
Autonomie in de derde graad
S J P o i JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument
Voortgangsgesprek fase 1
Wat heeft TOI BLUE gebracht?
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
EEN DYNAMISCH EN VERANDERINGSGERICHT PARTNERSCHAP TUSSEN LEERKRACHT EN LEERLING AUTONOMIE, COMPETENTIE EN VERBONDENHEID ALS DETERMINANTEN VAN MOTIVATIE.
Niet differentiëren maar socialiseren
PEDAGOGISCHE GEMEENSCHAP
. Reacties tot nu toe………………………….. Veenlab. . Waaruit bestaat de pilot? Veenlabproject: Veenlab kennisrotondeproject. Veenlabmethode: de methode waarmee.
“Omgaan met verschillen” Onderzoek met en door docenten. N. Hettinga C. van den Berg.
Eerstejaarsproblemen
Motivatie & differentiatie
Stel je eens voor… Inleef-opdrachten in de geschiedenisles ILO alumniconferentie 2015.
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
Ethiek en cultuur Verdieping in theorie.
Geestelijk gezond(heidsbeleid) in het onderwijs: uitgangspunten en handvatten. Mohsen Zagheden.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Motivatie Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling die hem tot een activiteit aanzetten. Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling.
Ouders & Clubs: één doel?!
Groepsdynamica.
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Personeelsleden / onderhoudsmedewerkers / … School … Datum …
Dalton op de Dorendal.
Zelfsturing en motivatie
In schooljaar hebben in Drenthe 300 mbo- studenten de opleiding zonder diploma verlaten.
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
KENNISATELIER: MOTIVATIE Bijeenkomst
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Successen na 5 jaar BAS Van toen naar NU Een kleine greep………
Hans van der Rijst – steunpunt BEST
Motiveren: de ins en outs!
Snappet.
Openbaar onderwijs OBS De Carrousel - Foto: John Oud.
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
Welkom 9/19/2018.
In gesprek over werkdruk
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Leerling- kenmerken Motivatie
BOM-model PV 25/03/2014.
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
‘Motiveren kan je leren’
Motivatie en puberbrein
Eigenaarschap.
Transcript van de presentatie:

Motivatie en Demotivatie Melany Mol

Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school

De leerkracht ‘Wat de docent kan kan ik ook’ modelleren Leerling is model Belonen Docent is gemotiveerd Geloven in competenties van de leerling Structuur Behoeften

Autonomie betekent dat je een gevoel van psychologische vrijheid en keuze ervaart bij de uitvoering van een activiteit. Competentie wil zeggen dat men zich bekwaam voelt om een gewenst resultaat neer te zetten. Relationele verbondenheid verwijst naar het ervaren van warme, zelfs intieme relaties met anderen en het zich opgenomen voelen in een breder sociaal netwerk.

De klas Wat vinden de leerlingen interessant? Op meerdere vlakken aanspreken Laat leerlingen (soms) leider zijn Leerling is individu Feedback geven Eigen verantwoording /werken in groepen

De school Overeenstemming met docenten Eenheid

ocomotiv/10%20Caleidoscoop%20- %20interview.pdf