Psychologieles 10 lesweek 10

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Advertisements

Uitslag opdracht 2 (samsam, nr
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
die niet om jou zou huilen.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Het is nooit te laat om te worden wie je had willen zijn.
Hoe kun je Geloven? 1.
1. Binnen de zorg kenden we de voorbije decennia een uitbouw van relatief goed gesubsidieerde diensten en organisaties, en dit heeft geleid tot - de uitbouw.
INSTRUCTIE 1: Verzamel zoveel mogelijk verschillende soorten gekleurd papier en pakpapier. Vergeet geen zwart en wit papier. Zorg dat ieder van jullie.
Indien je vóór mij zou sterven,
Rechtvaardigheid Les 1 Ethiek – Rechtvaardigheid – Les 1
Een kruiwagen vol bloemen !
Voor een lieve vriend of vriendin
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Powerpoint "zeg het" met bloemen.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
Geloven, waarom zou je? Mijn leven zit zo al best vol!
Wachten op God Wat heeft Hij met mij voor? Wanneer grijpt Hij in?
Ik had een droom verleden nacht,
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Ik dacht dat het geluid voor ons, levende wezens, belangrijk was en daarom heb ik gezegd: Mijn oren.
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Woordenschat groep 5 Thema 2 Les 2
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
De dag van het solliciteren Blok 1
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Oic even weken..
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Men vraagt zich af waarom …
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Transactionele analyse
Psychologieles 6 lesweek 6 25 jaar tot aan pensioen.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Psychologieles 4 lesweek 4
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Psychologieles 7 lesweek 7
Psychologieles 1 Periode 3, lesweek 1 Een introductie.
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Wat is belangrijk? Dat we Gods goedheid beleven Dat we dagelijks veranderen Dat we op weg zijn naar heerlijkheid Dat we leren zien met Gods ogen.
Psychologieles 8 lesweek 8 Psychische stoornissen/problemen 2.0.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Powerpoint presentatie.
Het internet Sociale media MailBlogChattenVirussen.
Les 1. Wat voor les krijgen we nu? Tijdens de lessen over hoofdstuk 9, 10 en 11 krijg je op een andere manier les. Het doel is om je zelfstandigheid te.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Psychologieles 10 lesweek 10
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Les 14 Jij en internet Wat doe ik hier vandaag?
Blok III Jouw leven Wat heeft jouw geloof te maken met jouw leven? Daarover gaan de komende lessen.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Cursus 6.1 : Europa in Delen 2 BK Lesweek 3
Cursus 6.1 : Europa in Delen 2 KGT Lesweek 3
Loopbaan en burgerschap les 3
Inspelen op innovaties
Zichtbaarheid Creëren
Transcript van de presentatie:

Psychologieles 10 lesweek 10 De tijd zal het leren

Onzekere tijden? Er breken onzekere tijden aan, we weten niet precies wat de toekomst brengt. Er zijn grote veranderingen gaande, die de maatschappij beïnvloeden. Alles wat vandaag realiteit is, kan morgen anders zijn. We moeten waken dat we onszelf niet verliezen en we moeten op onszelf passen. Mee eens of oneens?

Andere tijden, andere gedachten Inhoud van vandaag: Nu en vroeger Generatie kloven? Protestgeneratie Generatie X Pragmatische generatie Generatie Einstein Generatie ???? Nu en de toekomst

Wat is dit?

Wat vinden ouderen van…?

Wat bestond er vroeger nog niet? Ga naar: En voeg zelf toe! http://nl.padlet.com/BjornHelicon/W43A http://nl.padlet.com/BjornHelicon/W43B

Protest generatie Geboren 1941 - 1955 De zogenaamde babyboomgeneratie. Geboren tijdens of na de oorlog. Adolescent tijdens de jaren 60/70 Flowerpower, seksuele revolutie Studentenprotesten

Generatie X Geboren 1956 – 1970 Verloren generatie of Generatie Nix Hoge (jeugd)werkeloosheid in de jaren 80. Wantrouwend Beter opgeleid dan ouders, meer welvaart MTV Onze ouders

Pragmatische generatie Geboren 1971 – 1985 Op gelijke voet met ouders Doe je eigen ding Praktisch ingesteld

Generatie Einstein Geboren 1985 - ? Uniek Mediasmart Gezellig Samen Alles anders

Generatie Super Einstein?

Wat brengt de toekomst? Welke dingen verdwijnen, de komende 20 jaar, volgens jou? Wat gaat, volgens jou, de toekomst brengen?

Opdracht Je hebt nu de beschikking over veel moderne middelen die je vroeger niet had. Toch krijg je er niet altijd mee te maken in het onderwijs. Je moet bijvoorbeeld nog steeds je telefoon weg doen. Bedenk daarom een innovatie die je zou kunnen toepassen in je latere werkveld, als coach. Bedenk een actieplan hoe je deze innovatie werkelijkheid kan laten worden. Maak hierbij een lijst van mogelijke succesfactoren en mogelijke belemmerende factoren. Voorbeelden van innovaties: een app die je hebt als lifestylecoach, of een forum op internet. Beide voorbeelden zijn al eens bedacht en al niet eens meer echt innovatie.

Huiswerk 1 Als je leest en hoort wat Generatie Einstein doet, pas je daartussen? Waarom wel of waarom niet? Beschrijf dit in minimaal 150 woorden.

Huiswerk 2 In de volgende les gaan we leren hoe mensen leren. Maak eerst een mindmap of brainstorm over hoe mensen kunnen leren. Daarna ga je beschrijven hoe jij leert, welke manier vind je prettig en welke manier helemaal niet? En waarom vind je die manier juist wel prettig en waarom een andere juist niet?