KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorschool voor iedereen
Advertisements

De ontwikkeling van de 7 competenties
Methodisch werken met creatief-agogische middelen
Ouders en Kinderen Centraal
In het bestuursakkoord
Invoering CJG gemeente Son en Breugel
Meertalig opvoeden Elke Burkhardt.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Informatie avond basisschool de Bras. Bras De volgende stap…
Informatieavond 30 augustus De visie Op De Gabrie Mehenschool geloven we in het talent van ieder kind. Pedagogisch We zien de groep als het sociale.
OCW 3 juli 2012 Gemeenten en Ouder- betrokkenheid.
NME: kiezen, leren, meedoen
Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Voorstellen Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Pedagogisch.
De pedagogische civil society en het CJG.  Sociale omgeving = belangrijk voor advies over opvoeden  Minder mogelijk door: - Maatschappelijke ontwikkeling.
Ouder-betrokkenheid en taal Technisch lezen
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
Jeugdhulp Oktober 2014.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Studie Loopbaan Coaching
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Pemwjk 2. Presentatie voor week 2!!! Maak een presentatie van ongeveer 5 minuten waarin je uitlegt wat de visie is op het samenstellen van kleine groepen.
PRL les 2.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 3. VORIGE BIJEENKOMST  Werkcollege oriënteren huidige praktijkplek.  Groepsopdracht “labeling”: Per VVE methode de manieren.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Pedagogische theorieën
WEEK 5 Pedagogische theorieën. Wat gaan we doen Presentatie van de opdracht rondom sensitieve responsiviteit. Power point hoofdstuk 4 kijken en luisteren.
Opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Observatiemethoden HOREB Zo-lijsten.
Pemprl.
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
Samen de krimp te lijf! Blijvend goed onderwijs in Drachtstercompagnie
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 4.
Pedagogische theorieën
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Competentiegebied 3: Voorwaarden scheppen voor opvoeding & ontwikkeling. GEMAAKT DOOR: AYSUN, ANNA EN TESSA.
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
Kerntaak 5 Professionaliseren Noëlani Charmaine Yosra Elizabeth Mabel
Kerntaak 3. Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Competentie gebieden Kerntaak 1.
Kijken naar Kinderen Week 5
KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.
LEERDOELEN COMPETENTIEPROFIEL PLOZEE, NINA, NICOLE, SABIHA EN PATRICIA.
Opdrachten en eindopdracht
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Kerntaak 2.1 competentie-indicatoren E, F & G NATASCHA SHEFIRA KUBRA KIMBERLEY ARMINE.
‘’ KERNTAAK 2.1 ‘’ Namen:Güler Kim Bernadette Kitty.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Week 3: Jeugdcriminaliteit Docent: Irina Nojoredjo Opvoedrelaties onder spanning A.
Workshop – VRAAK Dorinda Oortwijn Demi vd Wildenberg Inge Diepenveen Cheniva le Couvreur.
SMART-leerdoelen. Competentiegebied 1: Ik wil na zes weken de zes VVE methodieken kunnen toepassen bij het opvoeden van jonge kinderen. S: het kennen.
Informatie avond schooltijden aanpassing 13 mei 2013 Agenda 1.Welkom; ouders, Jelte de Graaf, Monique van de Oever 2.Doel van de avond 3.Presentatie nieuwe.
Homeparty. Betekenis * Ouders van jongeren (10-16 jaar) weten soms te weinig over (groeps)gedrag rond alcohol, drugs, roken en gokken. * Ouders voelen.
Bijeenkomsten met opvoedkundige thema’s. Aanleiding Ouders hebben behoefte aan kennis, delen van ervaring en versterken van opvoedvaardigheden. Bijeenkomsten.
UITGANGSPUNT.
Training Bijeenkomst 2. Onderwerpen bijeenkomst Het gebruik van verschillende media aan de hand van een thema en het toepassen van interactievaardigheden.
Informatieavond groep 2/3
Ontwikkelingspsychologie 16september
UITGANGSPUNT.
Digi(bord)boek project <titel project>
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Startblokken vanaf 0 ! Ontwikkelingsgericht werken
Transcript van de presentatie:

KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA

INHOUDSOPGAVE  A Heeft kennis van de ontwikkelingspsychologie van jonge kinderen van 0 tot 4 jaar.  B Kent de verschillende pedagogische visies en werkwijze van de VVE- methodieken voor het opvoeden en stimuleren van de ontwikkeling van jonge kinderen.  C Draagt zorg voor de randvoorwaarden die nodig zijn voor het creëren van een pedagogisch klimaat waarin kinderen zich veilig, maar ook uitgedaagd voelen.

A. HEEFT KENNIS VAN DE ONTWIKKELINGSPSYCHOLOGIE VAN JONGE KINDEREN VAN 0 TOT 4 JAAR.  Toets resultaten  Verslag van de activiteit gekoppeld aan ontwikkelingspsychologie van je doelgroep.  Observatie uitvoeren en aan de hand daarvan een conclusie koppelen aan de theorie van de ontwikkelingspsychologie.  STARR methode uitwerken van een groepsuitje waarin je het uitje en de handelingen koppelt aan de ontwikkelingspsychologie van het kind.

B. KENT DE VERSCHILLENDE PEDAGOGISCHE VISIES EN WERKWIJZE VAN DE VVE- METHODIEKEN VOOR HET OPVOEDEN EN STIMULEREN VAN DE ONTWIKKELING VAN JONGE KINDEREN.  Toets resultaten  (Eigen studie voorbereiding per VVE- programma, Samenvatting van pedagogische visies)  ( Presentatie bewijs van je VVE – Programma  Ouderavond organiseren waarin je de ouder voorlicht over het VVE programma( nieuwe ouders)  Voorstel van een nieuw dagritme ontwikkelen binnen de VVE - Methode

C. DRAAGT ZORG VOOR DE RANDVOORWAARDEN DIE NODIG ZIJN VOOR HET CREËREN VAN EEN PEDAGOGISCH KLIMAAT WAARIN KINDEREN ZICH VEILIG, MAAR OOK UITGEDAAGD VOELEN.  Nieuwe thema’s hoeken inrichten doormiddel van foto’s en een verslag waarin staat waarin je uitlegt waarom het de nieuwe inrichting het pedagogisch klimaat bevorderd.  Je ‘Scoreformulier Interactievaardigheden NCKO-Kwaliteitsmonitor’ ingevuld met schriftelijke toelichting, die inzicht geeft in het huidige pedagogisch klimaat op de groep.  Certificaat of deelname bewijs aan Studiedag/ workshop van je praktijkplek