Probleemstelling Motivaction Onderzoek 2014 (publiek) 1.Zelfstandige Openbare Apotheek heeft Meerwaarde 2.Publiek (h)erkent deze meerwaarde (nog) niet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FTTO RADA Leiden e.o. Regionale Afspraken Dermatologische Apotheekbereidingen 15 maart 2005 MJA Informatiemarkt Annemieke Floor-Schreudering Sjan Lavrijsen.
Advertisements

Geef uw zorgverlener toestemming voor het delen van uw medische gegevens! Informatiefolder gegevensuitwisseling voor zorgconsumenten in Zuid-Holland.
16 huisartsen gezondheidscentrum  gemeentegerichte samenwerking
telezorg in praktijk Andrea Nijhuis.
Hoe een zorgverzekeraar zorg vermarkt
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
13 mei 2008 Yvonne van Kemenade Albert Schweitzer ziekenhuis Zorggroep eerstelijn Vlaardingen.
Gedelegeerd bestuurder UNIZO Karel Van Eetvelt SEPA Een bedreiging voor de KMO’s?
Technologie ten dienste van de gezondheidssector Michel De Coster, Country Manager BT BENELUX Op weg naar de e-maatschappij – Senaat – 3 juni 2005.
Senno Verhoef, klinisch geneticus Polikliniek Familiaire Tumoren
WDH en EMD een ZEGEN voor de zorgprofessional?
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
Hoofddocent gezondheidsrecht KULeuven,
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
Mw dr Wil Buis, voorzitter NFZP
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen DIS - PCE OVL Actie Geraardsbergen mei 2009.
Opt In Verslag werkgroep en plan
Clinical audit Ervaringen in Engeland
CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007.
INDEPENDER De gebruikswaarde van de CQ-index voor Independer 24 april 2007.
Feedback bij de strategieën van de werkgroep drugs Gezondheidsconferentie dag 2 30 november 2006.
Feedback bij de strategieën van de werkgroep tabak Gezondheidsconferentie dag 2 30 november 2006.
Cliëntervaring Implementatie
TPA Westelijke Mijnstreek Bedsideconsultatie E. van den Berken & N. Lenaerts.
Persoonlijke Interesses
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Door Jeroen Lagae 1BaSwC. Inhoud Verschraling van zorg? Tekort aan zorg Oorzaken van zorgverschraling Toename druk van andere portefeuilles Nieuwe COTG–richtlijn.
Ketens: partners in zorg Gerben Klein Nulent Nieuwjaarsbijeenkomst ASKA 16 januari 2007.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Informatie bijeenkomst
•Yuri Fisscher, huisarts en ondernemer
1 Van inkoop voor de klant naar zorg voor de klant De rol van cliëntenraden in het inkoopbeleid Auke Jelle Kingma 3 oktober 2014.
LES 5: FACTOREN VAN WEER EN KLIMAAT
Achtergrond  Ongeveer 6000 AIOS in Nederland ( MS)  27 specialismen DJO + LVAG = De Jonge Specialist.
Klanttevredenheid: 8,6 Eerste halfjaar 2015 Op basis van 174 respondenten.
De Herkenning van depressie en angst door huisartsen: Beïnvloed door lichamelijke gezondheid? Marloes Gerrits Juni 2012 NHG wetenschapsdag Co-auteurs:
Johan Krijgsman (Nictiz) Grafisch werk door Roel Schenk (Nictiz)
Beleidsplan ZTC Waarom een beleidsplan?  Blik houden op de toekomst  Voorkomen van verrassingen  Aanjagen van vernieuwing  Hulpmiddel.
1 Presentatie Symposium “”Ketenzorg loont” Ontwikkelingen en resultaten Geriatrische revalidatie Donderdag 6 december 2012 Jocelyn Daris.
Algemene Ledenvergadering 19 mei Agendapunt 1 Opening en mededelingen bestuur - Hoger beroep dhr. Alsemgeest.
De rol van patiënt factoren bij zelfmanagement ondersteuning in de huisartspraktijk Irene Bos-Touwen.
Donderdag 30 juni 2016Regionaal Schakel Punt 1. donderdag 30 juni 2016Regionaal Schakel Punt 2.
GH de Bock Department of Epidemiology University Medical Center Groningen The Netherlands Nazorg voor patiënten met borstkanker in de huisartsenpraktijk.
Uiterlijke tekenen van godsdienstovertuiging bij openbare besturen
Wat gaan we vandaag doen?
MEE maakt meedoen mogelijk
Het Shared Service Center (ssc) is een goede Hybride leeromgeving
Advies aan de overheid: agenda van de overheid?
Farmabuddy Intensieve farmaceutische zorg aan palliatieve en terminale patiënten door apotheekbuddy’s in de eerstelijnszorg
Wie is waarvoor verantwoordelijk?
Voorbeeld Weging Indexcijfers 2011 Weging x indexcijfer Voeding
Meer stille autobanden
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Wat zie je op de volgende afbeelding?
H1 Media en communicatie
Jan Schuling Henkjan Gebben Floor Haaijer-Ruskamp
Samenwerking HA en SO in verzorgingshuis
Problemen of kansen ? Verstedelijkingsdruk wonen / werken recreatie
Centrum voor Duurzaamheid en Innovatie Provincie Antwerpen
“Lighting a fire” in het onderwijs
Thema 20 Online zelfhulp voor cliënten (groepen)
Hoofdstuk 4 Kwantitatieve dataverzamelingsmethoden Nel Verhoeven
Thema: Wat is maatschappijleer?
Netwerk Openbaar Domein GIPOD
Wat doet de overheid: Gezondheidszorgbeleid
De brug tussen de MAAS-Globaal & het APC-onderwijs
Ondervoeding op de kaart
Samenwerking eerste en tweede lijn
Transcript van de presentatie:

Probleemstelling Motivaction Onderzoek 2014 (publiek) 1.Zelfstandige Openbare Apotheek heeft Meerwaarde 2.Publiek (h)erkent deze meerwaarde (nog) niet 3.Mogelijk Brandingbeleid Zelfstandige Openbare Apotheek ontwikkelen 4.Preferentiebeleid en positie Apotheek vs Zorgverzekeraar

Resultaten Positionering Uitkomsten geven latente voordelen Zelfstandige apotheken aan Apotheek is nog low-interest Verschil onvoldoende bekend (Service Apotheek wordt niet herkend als zelfstandig) Zelfstandigheid = Onafhankelijkheid Nadelen zelfstandigheid betreft schaaleconomische vermoedens Verschil maken op differentiële voordelen én niet ingevulde algemene behoeften/manco’s Differentiatie publieksdoelgroepen

Communicatie Gedrevenheid en onafhankelijkheid belangrijkste communicatieboodschap naar het publiek Zelfstandigheid (onafhankelijkheid) zichtbaar maken! Onafhankelijk maar niet alleen! Zelfstandige, onafhankelijke apotheker als spil in het lokale zorgnetwerk Samen optrekken met huisartsen

Huisartsenonderzoek Voorkeur voor samenwerking met zelfstandige openbare apotheek Hygiëne factoren minder/niet onderscheidend Beïnvloeding patiënt bij apotheekkeuze/wissel(>50%) Persoonlijk contact Zorgverlenerschap apotheek Ondernemerschap, onafhankelijkheid, gedrevenheid en dienstverlening zijn (latent) onderscheidend voor zelfstandige apotheken