Oefententamen Twee groepen Iedereen geeft antwoord; A, B, C of D

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schoolpartnerschappen in Europa
Advertisements

Risico’s en gevaren van techniek
Persoonlijkheidspsychologie Persoonlijkheidsontwikkeling
Waardenmanagement De Transities
Workshop Relationele en seksuele vorming
THEORIE LEESVAARDIGHEID IN BEELD
Jean Piaget Programma’s hebben een grote effectiviteit als die in het basisonderwijs rekening houden met de ontwikkelingsfasen van Piaget (hattie, 2010)
Klinische ontwikkelingsneuropsychologie
Communicatiebehoefte of ongebreidelde nieuwsgierigheid digitale snelwegen mondiaal zappen : homo zapiens wijzigende sociale patronen digitale kennissenkring.
It’s not you, it’s the didactics that matter, stupid…
John P. Kotter Harvard Business School
Bouwstenen voor Gemeenterelaties 2
Ondernemen(d) in het onderwijs
Autisme in de dagelijkse praktijk
Een theoretische verkenning
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
Dossier Empowerment.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
DE MENING VAN OUDERS OVER DE SCHOOLAANPAK VAN PESTEN
Sociale ontwikkeling 2 Sociale cognitie en gedrag sekserollen
Kind in ontwikkeling deel A Thema 3 Adolescent
Week 7 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
De domeinen & Niveau bij ABB.
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Kind in ontwikkeling B Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
+ Kind in ontwikkeling deel A Thema 2 Jonge Kind.
Kind in ontwikkeling deel A
Ontwikkeling en de basisschool
Les 5 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Ontwikkeling van het jonge kind
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
onderzoeksvraag Soorten onderzoeksvragen Exploratieve onderzoeksvraag
Week 3: Systeemtheorie versus biologische psychologie
 Schoolleeftijd 3  6-12 jaar 4  Geheugen – KTG/werkgeheugen, snelheid  Aandacht - selectief  IQ – Binet-Spearman-Gardner  Executieve functies.
Kind in ontwikkeling deel A Thema 3 Adolescent
Levenslooppsychologie Hoorcollege 8
Levenslooppsychologie Hoorcollege 3
Levenslooppsychologie werkcollege 2 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Levenslooppsychologie werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Levenslooppsychologie werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Levenslooppsychologie Hoorcollege 7
Kind in ontwikkeling deel A Thema 3 Adolescent
Opgroeien adolescent Les 2 schpa. Programma les Bespreken opdracht 1 Theorie behandelen Subgroepen sociologen.
+ Oefententamen Vraag 1: Plasticiteit is: A: Een specifieke tijd in de ontwikkeling waarin een bepaalde gebeurtenis de grootste gevolgen heeft B: De mate.
Coping Scholing NAH i.s.m. Hilverzorg. Coping  Uit het Engels ‘to cope with’  omgaan met…  De manier waarop iemand met stress, problemen en veranderingen.
3 * C C ompetenties in de C urricula van de C AH.
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Coping.
Ontwikkelingspsychologie voor het Onderwijs Inleiding
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
§ 1.1 Identiteit Identiteit is het beeld dat iemand van zichzelf heeft, dat hij uitdraagt en anderen voorhoudt en dat hij als kenmerkend en blijvend beschouwt.
Hoe psychologische monsters onder ogen te komen
Hoe psychologische monsters onder ogen te komen
Introductie in de filosofie van ACT
Periode tussen kindertijd en volwassenheid.
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa
Ontwikkelingspsychologie
Denken en doen.
Transcript van de presentatie:

Oefententamen Twee groepen Iedereen geeft antwoord; A, B, C of D Wie de meeste juiste antwoorden heeft, wint!

Oefententamen Vraag 1: Plasticiteit is: A: Een specifieke tijd in de ontwikkeling waarin een bepaalde gebeurtenis de grootste gevolgen heeft B: De mate waarin ontwikkelingsgedrag of fysieke structuur kan worden gewijzigd C: Een geleidelijke ontwikkeling waarbij prestaties op een bepaald niveau voortvloeien uit die van de vorige niveaus D: Ontwikkeling die in aparte stappen of stadia plaatsvindt, en waarbij elk stadium gedrag oplevert dat kwalitatief anders is dan gedrag in eerdere stadia

Oefententamen Vraag 2: Zijn de volgende stellingen waar of niet waar? 1: Teratogene stoffen zijn cruciaal voor de ontwikkeling van een foetus. 2: De placenta heeft als taak teratogene stoffen tegen te houden. A: Stelling 1 en 2 zijn waar B: Stelling 1 is waar en 2 is niet waar C: Stelling 2 is waar en 1 is niet waar D: Stelling 1 en 2 zijn niet waar

Oefententamen Welk reflex heeft als functie het vermijden van gevaar? Vraag 3: Welk reflex heeft als functie het vermijden van gevaar? A: Zoekreflex B: Zwemreflex C: Zuigreflex D: Moro-reflex

Oefententamen Vraag 4: Wij zijn constant bezig om alle informatie te verwerken in denkschema’s. Wat doen we wanneer wij assimileren? A: We passen ons aan aan de omgeving. B: We ontwikkelen het vermogen om je een beeld te vormen van het perspectief van een ander. C: We passen oude denkschema’s aan, of maken nieuwe denkschema’s aan als nieuwe informatie niet meer past in oude schema’s. D: We interpreteren informatie met bestaande denkschema’s.

Oefententamen Vraag 5: Pragmatiek is: A: Gesproken taal die niet bedoeld is voor anderen B: Het systeem van regels dat bepaalt hoe gedachten kunnen worden uitgedrukt C: Taalgebruik dat gericht is tegen een ander en bedoeld om door die ander te worden begrepen D: Het aspect van taal dat betrekking heeft op effectief en toepasselijk communiceren met anderen

Oefententamen Vraag 6: Wat bedoelde Piaget met moreel realisme? A: Het is een stadium dat ongeveer duurt van het zeven tot twaalfde levensjaar waar kinderen egocentrisch redeneren B: Het is een stadium dat ongeveer duurt van het vierde tot zevende levensjaar waar kinderen regels beschouwen als vast en onveranderlijk C: Het is een stadium dat ongeveer duurt van het vierde tot zevende levensjaar waar kinderen bewust formele regels veranderen tijdens het spelen D: Het is een stadium dat ongeveer duurt van het zeven tot twaalfde levensjaar waar kinderen niet meer concurreren met anderen tijdens het spelen

Oefententamen Vraag 7: Zet de levensfasen van Erikson in de juiste volgorde: 1. Initiatief versus schuldgevoel 2. Identiteit versus identiteitsverwarring 3. Intimiteit versus isolement 4. Vlijt versus minderwaardigheid A: 1-4-2-3 B: 2-3-1-4 C: 3-4-1-2 D: 4-1-2-3

Oefententamen Vraag 8: Welke onderwijsinnovatie is gebaseerd op Vygotsky’s visie? A: Zelfstandig leren B: Interactief leren C: Samenwerkend leren D: Passief leren

Oefententamen Vraag 9: Welk hormoon geeft bij jongens een signaal als begin van de puberteit? A: Oestrogeen B: Progesteron C: Androgeen D: Aldosteron

Oefententamen Vraag 10: Wat heeft in Nederland veel invloed gehad op de onderwijsdeelname van vrouwen? A: Secularisme B: Individualisme C: Collectivisme D: Lokalisme

Oefententamen WIE IS DE WINNAAR?!