‘Je hoeft niet bang te zijn voor perfectie, dat bereik je toch nooit’ Salvador Dali.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Advertisements

Les 2 : MODULE 1 STARRE LICHAMEN
Beroemde kinderen Leonardo da Vinci
een programma voor zowel basis- als kaderleerlingen
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Algemene informatie voortgezet onderwijs september 2013.
Kennismaken met schermen
Informatieavond Groep 7-8
Media en creativiteit Herfst les 3.
Handelingsplannen.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Gym.
Welkom bij het mooiste vak van de wereld
Basisschool Op De Horst
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
De verschillende vormen van onderwijs Peuters Kleuters Basisschool Voortgezet onderwijs Beroeps onderwijs.
Tekenen les 1 introductie joeri lefévre.
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Customize!.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Pemprl.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Examenzaken 16 februari 2016 klas 2 Deze PowerPoint heeft alleen betrekking op het examen bij het Groene Lyceum en algemene examenzaken.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Info avond groep 1-2 Welkom allemaal. Auditieve/ taalontwikkeling Fonologisch bewust zijn Fonemisch bewust zijn Letterkennis Mondelinge taal, Zinsbouw.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
KUNST ALGEMEEN BEELDENDE VORMING
TopOndernemers op de Springplank
Kubisme Een stroming in de kunst vanaf 1900 tot ongeveer 1920
Isabelle Wenzel.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Femmy Otten, Galerie Fons Welters
Informatieavond 2 vwo en gymnasium
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Over lesbrieven, inhoud en vorm
02-05 Presentaties kunstenaar van de week Onderzoeksopdrachten Spreekuur Groeidocument Presentaties kunstenaar van de week Onderzoeksopdrachten Straffen.
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Levensboek Format.
BDO Basisdocentschap Tamar Clasquin
‘Meester, nu u een bril draagt lijkt u net op een docent’ Meester Bart
Onderwerp, deelonderwerpen en hoofdgedachte
Onderzoek arrangeur-ontwerper
Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie
Hoofdstuk De aarde en het heelal.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
John Körmeling, draaiend huis, 2008
Britt Dorenbosch.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Kiezen voor keuzedelen
Olafur Eliasson, Boijmans
Nationale Onderwijsweek
Een RECENSIE schrijven
‘Ieder kind is een kunstenaar
Van alle markten thuis Perron 1 – les 2.
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
En wat opdrachten bespreken
En natuurlijk wat opdrachten uit het huiswerk
Welkom in groep.
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

‘Je hoeft niet bang te zijn voor perfectie, dat bereik je toch nooit’ Salvador Dali

Dum vivimus vivamus, Jeroen Krabbé

-In de realistische fase is een kindertekening niet meer interessant -Ieder kind is een kunstenaar -Iedere puber zou verplicht twee uur per week thuis moeten tekenen -Een kunstvak moet altijd een keuzevak zijn en nooit verplicht -Kinderen kunnen beter tekenen dan volwassenen

Proefbeschrijvingen 6 aspecten (vormaspecten, inhoud, materiaal, jongen/meisje, spontaan/ in opdracht, kleurgebruik.) Beleving/herinnering Schrijfstijl Sterk punt

Autopictografie

Je gaat een autopictografie maken van je eigen oeuvre tot nu toe. Je maakt hiervoor gebruik van eigen beeldmateriaal en herinneringen. De autopictografie laat beeldend werk zien van jaar 2 tot en met het heden. Je maakt zelf een selectie van werken op basis van kenmerkende aspecten van het werk. Een eigen beeldende ontwikkeling wordt zo zichtbaar gemaakt. Kies voorbeelden uit de perioden peuter, kleuter, groep 3 t/m 5, groep 6 t/m 8, onderbouw voortgezet onderwijs, bovenbouw. Iedere tekening in de autopictografie wordt beschreven op basis van visuele informatie + beleving/herinnering. Je kunt hiervoor de verschillende aspecten gebruiken die we hebben behandeld in de les. De totale autopictografie bestaat uit 6-8 tekeningen met beschrijvingen, een inleiding en slot. Voeg de tekeningen (gescand) bij, en lever de autopictografie in op je blog of in de les of postvak.

Uiterlijke inleverdatum: Woensdag

Huiswerk: -Verzamelen woorden -Verzamelen Casussen -Blog up to date -Meenemen 2 tekeningen van de afgelopen weken