LOB normen en waarden Wat wil ik?.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Studiecoachbijeenkomst 9
Advertisements

Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Het doen van eigen onderzoek
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
•Start op 3 september a.s. •Je kiest een activiteit voor 4 weken •Je kunt uit verschillende activiteiten kiezen. Je moet er in ieder geval 4 doen. •Op.
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Risico … hoort er nu eenmaal bij Hoe neem ik deelnemer daarin mee? mr. dr. Emilie Schols Geld voor later, 17 april 2014.
Ho 6: Motivatie.
Redactioneel schrijven Les 2
Ik wil jou iets zeggen Weet je? jij bent.... Ik wil jou iets zeggen Weet je? jij bent...
HEY PSSSST Een powerpoint van De Kale.
trendwatching Les 4: Kijken en zien
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
huiswerk IAM competenties
Een prestatie… is een open opdracht wordt gedaan door twee personen hoort bij een vakgebied is bedoeld om precies dát te leren wat je graag wilt weten.
Hé Pssst Lidia.
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Een werkstuk maken.
Wat zijn waarden en normen?
Stel je voor, je bent weer kind…. En de wereld mag lekker helemaal om jou draaien.
Stappenplan Samenvatten
De dag van het solliciteren Blok 1
Mijn eigen Alhambra…! Stellen Wiki les 2.
Project “Horizon Verbreden”
1 1 e jaars aardrijkskunde Mentoruur 3.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
HEY PSSSST.....
Wat is geschiedenis en wat heb je eraan?
Reclame Masters | Ik en reclame!
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Solliciteren: wat wil ik?
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Workshop Meten – 2 Training voor de kennisbasistoets rekenen-wiskunde Onderdeel Meten, deel2: samengestelde grootheden en varia.
Waarom Kerst? Gespreksspel
Praktijkervaring en reflectie
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
LOB Motieven Wat wil ik?.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Kiezen voor keuzedelen
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Derving.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Samenwerken Werken in teams. Team In welke teams zit jij? In welke teams zit jij?
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Pedagogische Klimaat Pedagogisch Klimaat.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Met wie app jij? Mediabegrip week
LOB zeven stappen naar succes
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
Acceptatie en Adoptatie 1A_TVB01
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
LOB Motieven Wat wil ik?.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
SEL Les 2: normen en waarden.
Maatschappijleer Normen en waarden
Kansenscanner Natuurinclusieve landbouw
Transcript van de presentatie:

LOB normen en waarden Wat wil ik?

Norm = wat is normaal. Waarde = waarom vind je iets normaal. Bijv Norm = wat is normaal? Waarde = waarom vind je iets normaal? Bijv. Dat je afstand houdt bij het pinnen is de norm, de waarde erachter is het respecteren van elkaars privacy. Of dat je voorzichtig bent met de grasmaaier van de buren is de norm, met respect voor andermans spullen als waarde

Kun je zelf een voorbeeld geven van een norm en een waarde die erbij hoort?

Norm: niet stelen Waarde: respect voor andermans spullen Norm: niet neuspeuteren Waarde: ..................... Norm: Waarde:

Daar gaan we mee aan de slag!

Opdracht: Wat zijn jou normen en waarden?

1. Beschrijf de volgende punten: 1. Beschrijf de volgende punten: * Welke normen en waarden heb je meegekregen van je ouders/verzorgers? * Welke normen en waarden vindt je zelf belangrijk (mag ook uit de vorige lijst zijn)? * Maak een totale lijst van normen en waarden die voor jouw belangrijk zijn, dus waar ga en sta je voor? * Verdeel deze lijst in de volgende onderwerpen: school, werk/stage, vrienden/familie verdeel je normen en waarden over deze drie onderwerpen en maak je lijst compleet. *Bespreek met een medestudent je normen en waarden.

2. Bespreek klassikaal een norm en waarde van een student. Een medestudent mag bij een norm en waarde van een ander één vraag stellen, dus bijvoorbeeld waarom vind je dit zo belangrijk? waarom past deze bij jouw? hoe ga je hiermee om? Hoe wil je dat anderen hiermee omgaan? Zo komt je meer te weten over je medestudenten en hun normen en waarden.

3. Voor de toekomst: Beschrijf hoe belangrijk je normen en waarden zijn in je toekomst. Hoe ziet jouw ideale baan/werkplek of schoolloopbaan eruit?

De uitwerking stuur je naar kwant@groenewelle.nl

Succes!