schpa.  Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Projectmanagement voor Projectleiders
VERANDERING IN DE TEAMORGANISATIE Een Willem de Haas © Willem de Haas.
Hogere denkvaardigheden
Hoofdstuk 5 Detailplanning
BattleBots The school battle.
4. uitvoeren, monitoren en testen
Visie Mensontwikkeling WSD
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
ICTB/NB Projectmanagement.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
Mentale belasting & Stress op de werkvloer
Inhoud workshop Knelpunten Babbage ICT-coach Pluspunten Babbage ICT-coach Hoe werken de auteurs er mee? Inbreng gebruikers: tips, vragen, suggesties.
Innovatieve werkvormen voor landschap en cultuurhistorie
Willem de Zwijger Schoonhoven
Al doende leren training docenten
Presentatie projectgroep Inleiding Duurzaam Bouwen
Transdisciplinaire projecten
Een project van de Korengroep
Leren in nieuwe contexten
Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Projectgroep: Gemeenschappelijke Contextanalyses (GCA)
Adviesrapport Renée van IJperen Jasper Lammens Ferinio Asandikromo
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 1 © R. Buisman.
Uitleg paragraaf 4.3 Klas 2M5.
Business Analyse lesopzet en werkvormen Stappen (1-2) Vorm 2-tallen Lees artikel over kwaliteit. Neem relevante informatie over ter onderbouwing van.
Beter Onderwijs Nederland
 Aardrijkskunde  Geschiedenis  Biologie  Techniek.
 A-94 A-94.
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Tips en trucs voor Opdracht.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Werken met groepen jonge kinderen
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Competentie gebieden Kerntaak 1.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Het opstellen van goede onderzoeksvragen
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Methodieken Les 3 “ Individuele methodieken en groepsmethodieken” thema 10.1 en 10.2.
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Les 1 “Drie methodieken” thema 9.1. en 9.2.
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Klassiekers Vwo 2 – project periode 4.
Ondersteunen bij wonen
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Daan Straub & Nigel Stegmijer
Daan Straub & Nigel Stegmijer
Transcript van de presentatie:

schpa

 Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt

 Project is altijd tijdig  Begin en een eind  Medewerkers uit verschillende afdelingen  Proces begint met een creatief idee en eindigt met een concreet product  Belangrijke aspecten: groepsdynamica, kennis van eindproduct, leren van elkaar, effectief werken, methodiek

 5 ijkpunten, nl.: 1. Samenwerkingsovereenkomst 2. Projectvoorstel 3. Projectplan 4. Individuele SWOT analyse 5. Gezamenlijke SWOT analyse

 Samenwerkingsovereenkomst Je stelt een overeenkomst op waarin de afspraken staan wat betreft de samenwerking  Projectvoorstel; zie boek  Projectplan; zie boek  SWOT, uitleg door docent en studiehandleiding

 In een project is het handig als je een zo divers mogelijke groep formeert om een project te kunnen draaien.  Selecteer binnen je klas welke mensen jij geschikt acht om in een projectgroep plaats te laten nemen rekening houdend met expertise  Werkvorm?