 Toetsonderdeel 2) eindverslag / eind kwartaal 4  Kwartaal 4 wordt afgesloten met een eindverslag. Dit is een evaluatie waarin je terugblikt en reflecteert.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Het doen van onderzoek in klas 4
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Respectvolle bejegening
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Feedback geven en ontvangen
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Johari venster & feedback
Moraliteit Les 2 Ethiek – Moraliteit – Les 2 Datum:
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Welkom op onze thema-avond
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Portfolio en Coaching Welkom en dank voor de uitnodiging
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Opvoeden.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Gespreksvaardig-heden
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Toetsvereisten Toetsonderdeel 1) theoretische toets en reflectieverslag / eind kwartaal 3 De lessen worden afgesloten met een theoretische toets met open.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Zakelijke communicatie
Begeleiden en coachen. Studiehandleiding 1 de module loopt over kwartaal 2 en 3. De intensiteit van de gesprekken is vrij. Toetsonderdeel 1: a) theoretische.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
gespreksvaardigheden
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Stromingen in de psychologie Werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Opdrachten en eindopdracht
Luisteren naar ouders Week 4. Programma vandaag  Theoretische uiteenzetting  Plenair oefenen in de klas  Zelfstandig oefenen.
Beroepshouding en beroepscode
Verschillende rollen en stijlen
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 8 Onderdeel : communicatie.
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
KERNKWADRANTEN.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Studieloopbaanbegeleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Theorie.
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Behoefte herkenning bij mensen met ernstige meervoudige beperkingen.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Eigenaarschap.
Transcript van de presentatie:

 Toetsonderdeel 2) eindverslag / eind kwartaal 4  Kwartaal 4 wordt afgesloten met een eindverslag. Dit is een evaluatie waarin je terugblikt en reflecteert  op respectievelijk de aangeboden theoretische concepten en jouw persoonlijke ontwikkeling binnen  het thema begeleiden en coachen.  Je eerste reflectieverslag neem je hierin mee (het is logisch dat er dus een verloop cq ontwikkeling  van jou zichtbaar moet zijn van begin kwartaal 3 en eind kwartaal 4).  Het verslag omvat minimaal 4 en maximaal 8 pagina’s.  Je beschrijft minimaal de volgende punten:  - Wat zijn jouw eye-openers n.a.v. dit kwartaal? (Richtvragen hierbij zijn o.a.: wat is je het meest  bijgebleven? Waar heb je t meest van geleerd? Waar ben je mee geconfronteerd? Etc.  - Beschrijf minimaal 3 theoretische concepten die jou het meest aangesproken hebben en  motiveer dit.  - Beschrijving meerwaarde van de module begeleiden en coachen voor jou als student. Wat is  de kracht van de module en wat kan verbeterd worden?  - Waarop heb jij je tot nu toe het meest ontwikkeld vind je?  - Waarop je je nog verder wilt ontwikkelen en waarom (kwaliteiten en valkuilen)  - Wat voor een type coach ben jij? (beschrijf jouw visie, maak gebruik van literatuur!)  - Overzicht persoonlijke leerdoelen

 Minimaal gebruik van 2 literatuurbronnen/verwijzingen (let op: correcte APA verwijzing!)  Dit verslag (mag nog in laatste conceptversie zijn) wordt besproken in week 7 van kwartaal 4. Deze  neem je dan dus mee naar de les!!  Inleveren definitief eindverslag:  Verslagen dienen in een snelhechter te worden ingeleverd (week 8 kw 4). Het eerste reflectieverslag  (toetsonderdeel 1) inclusief beoordeling van de docent moet ook bijgeleverd worden.  Voorzie je stukken altijd van je naam, studentnummer, klas/subgroep. Vergeet daarbij niet het  betreffende toetsonderdeel te vermelden!

 gW0&feature=related gW0&feature=related  Handig filmpje

Feedback is mondelinge informatie over waargenomen gedrag en hoe dit wordt begrepen en ervaren. Ondersteunt en bevordert + gedrag Het corrigeert niet helpend gedrag Het verduidelijkt relaties en bevordert begrip

Laat anderen merken hoe men over zichzelf denkt en voelt (non-verbaal) Aan anderen vertellen hoe men over zichzelf denkt en voelt (confronteren) Tegen elkaar zeggen hoe men over zichzelf denkt en voelt (dialoog)

 hes&feature=related

Beschrijvend Specifiek Rekening houdend met behoeften Bruikbaar Gewenst Timing Duidelijk en precies

Verborgen/prive gebied + blinde vlek dominant bij beginnende groepen Trainingsdoelen kunnen zijn deze gebieden te verkleinen en gebied A, de vrije ruimte uit te breiden D.M.V: Acceptatie van anderen en hun zelfbeeld Grenzen aangeven Bereidheid tot vergroting zelfkennis

Verschil tussen nagestreefde waarden en feitelijke waarden Belangrijk dat feedback plaatsvindt bij een gering verschil tussen deze waarden, maar wel buiten de marges (speelruimte) Te veel negatieve feedback leidt tot rigiditeit Te veel positieve feedback leidt tot chaos Natuurlijk evenwicht is ideaal Kritische kanttekening docent: Positief en negatief is mij te subjectief.

Feedbackmechanisme: Vaststelling Vergelijking Actie ( Signaal tot al dan niet bijsturing ) Actie: Aanpassing van feitelijk gedrag Aanpassing zelfbeeld Aanpassing relatie feedbackgever Feedback is altijd gekleurd door de gever

Omschrijving Egan zeer discutabel Debat in de groep wat/hoe/wannneer confronteer je Typen confrontatie: Ervaringsgericht Sterktegericht Zwaktegericht Didactisch Handelingsgericht

Goede relatie Acceptatie als basishouding Als suggesties Helder en directe verwoording Feiten als feiten en gevoelens als gevoelens Als uitnodiging om naar zichzelf te kijken Nieuwsgierige houding Geen angst bij twijfel of onzekerheid Flexibele reactiemogelijkheden Als het past bij de groepsdoelstellingen Om echte te helpen Liefdevol

Diskwalificaties als basisgedachte: Je hebt het recht niet om dit mij te zeggen Zo ben ik nou eenmaal Dit zegt iets over (het ligt aan) jouw Negeren Feedback op groepsniveau: Kwaliteit feedback neemt toe naarmate de stadia vorderen in vooral trainingsgroepen Als groepsactiviteit t.b.v. groepsdoelen: Informatie verzamelen, toetsen&evalueren, normeren, actie.