(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ZUURSTOF VOOR NEDERLANDS Taalscreenings en taalontwikkeling
Advertisements

Zorgwerking in onze school
Zorg voor alle kinderen.. Hoe ontwikkelt het kind zich?
Ouderbetrokkenheid Jenaplanschool De Feniks. Zoektocht naar het probleem Vooraf en doorlopend: Taakverdeling 1.Verkennende fase –Eerste gesprek met Eva.
SAMEN AAN ZET Van opbrengst naar werkaanpak.
Didaktiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Realisatie kindcentrum
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Verantwoordelijke Leni.
Aan de slag met de gezondheidsmatrix
De Proostdijschool School vol talenten Prachtig om er kind te zijn, Prachtig om er te werken.
Werken naar onderwijsbehoeften
Continurooster ?.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
In het bestuursakkoord
HGW sessie 8 Implementatie Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Onderwijsinspectie zegt: “als een school systematisch en doelgericht werkt aan het maximaliseren van de prestaties van haar leerlingen.
Studiedag voor zorgcoördinatoren en zorgteams 18 november - Brussel
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Respect op school Geen VOET om op te staan.
Brede school in Berkenbos
Evaluatie van een proces
Na overleg met de verschillende leerkrachten en directie
Terugkoppeling OLB Collegagroep zorg Valérie De Smet 16/1/2014.
OCW 3 juli 2012 Gemeenten en Ouder- betrokkenheid.
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Godsdienst en ASS Buitengewoon secundair onderwijs
Het kind als regisseur van zijn eigen kennis
Welkom Informatieavond 26 maart Doel: Doel: Aan het einde van deze bijeenkomst zijn jullie in hoofdlijnen geïnformeerd over: de wijze waarop wij.
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Ervaringen Implementatie in Nederland
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
Structurele projectwerking in de Wingerd
Voorstelling Ouderraad
Evaluatie pilots (inrichtingsfase)
RECHTSTREEKS TOEGANKELIJKE JEUGDHULP VANUIT DAGCENTRUM DE TWIJG.
Elk kind, elke ouder telt
Lancering Traject
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
SOT REKENEN IN GROEP 1-2 Waar ben ik mee bezig?. WAT HEB IK GEDAAN: Interview leerkracht groep 1-2 Beginsituatie van de school geschetst Literatuuronderzoek.
Ouderavond toekomst basisscholen Sluis/Schoondijke Welkom.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Weigering van lln met specifieke onderwijsbehoeften Inschrijven onder de ontbindende voorwaarde van onvoldoende draagkracht.
Pedagogische theorieën
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Presentatie schooltijden oudergeledingen 23 november 2015Presentatie schooltijden oudergeledingen 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
STUURGROEP KZ 25 februari AGENDA Opvolging vorige bijeenkomst 19 maart 2015 Pedagogisch raamwerk. Alle documenten van de studiedag via onze website:
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Mijn visie op onderwijs
Bijeenkomsten modernisering CAO Sport
IVV Sint-Vincentius – Gent 11 november 2012
Samenlevingsschool / KC
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
De kinderen en leerkrachten van de Mussenberg (gaan) werken met IPC
Transcript van de presentatie:

(W)onderzoekers Op Het TalenT

Vragen

Kaarten

Kies uit: leerling, leerkracht, ouders, school/beleid, buurt/externen laat je vragen de vrije loop – 20/80 regel

Wat heeft X nodig om OL waar te kunnen maken? Kies uit: Leerling Leerkracht Ouders School/beleid Buurt/externen Welke X zal het meeste aan bod komen in het avontuur over de Wonderzoekers van Het TalenT?

tijdslijn

Wetenschappelijk onderzoek ‘Creative Little Scientists’ Individuele gesprekken met lkr. Vraag naar visie, iedereen dezelfde richting SWOT met lkr. rond OL op basis van info boek Baobab werkgroep door bindend karakter van project Opmaken prioriteitenlijst school + visie Nascholingen OL via Hogeschool Gent Finaliseren visie op pedagogische studiedag Nieuwe prioriteiten bepalen o.a. meer weten over OL Werkgroep OL zorgt voor heel concrete en praktische invulling voor het team: ophangen brainstormen schoolprojecten Ondertekenen engagementsverklaring Activiteiten organiseren en observeren via 7 aandachtspunten Uit bundel leerkrachtvaardigheden filteren en sterker worden Individuele gesprekken met lkr. OL als inspiratiebron Sleutelelementen voor innovatie Wat werkt op school Samenvatting SWOT + terugkoppeling naar lkr. Baobab-project 3 jaar Hoe past dit binnen de ambitienota van AGSO Verlenging Baobab-project Nieuw schooljaar: vacatures uitschrijven op basis van visie met OL als voorwaarde Verdiepen in OL en OH via lectuur en CoP Gent Coachen leerkrachten in hun OH. Visualisering visie + opstellen engagementsverklaring Planning maken observaties Vaardigheden lkr. versterken Stagedagen Artesis Plantijn rond OL in de KS Financiële extra: €5000 per projectjaar Ouders informeren over OL

Realisaties op 2 jaar tijd Taalvaardigheid leerlingen, ondernemende kinderen, creativiteit, spreekdurf voor groep, feedback geven op andere kinderen, inrichten atelier Leerkrachten gebruiken de kracht van brainstormen, rekening houden met beginsituatie, materialen integreren binnen OL, bepalen minimumafspraken, lerende gemeenschap, nieuwe ideeën, feedback, kijken bij elkaar, weinig afwezigheden Ouders vullen ZOEFschrift in, verwonderd over wat hun kind kan, grotere betrokkenheid, meegeven materialen, vragen stellen, ouderconferentie School: duidelijk profiel, visie terug te vinden in alle andere beleidsthema’s, duidelijke opbouw WO doelen, evaluatie leren leren, Buurt/extern: open leercentrum, promotiefilm voor de school