SG vormen Scholengemeenschap Dynamo7 14 oktober 2008 Nieuwpoort.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aanvangsbegeleiding S CHOLENGEMEENSCHAPPEN H EILIG K RUIS – S INT -N ICOLAAS B A O.
Advertisements

functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Opleidingsinfrastructuur
VERWERKING GESPREKKEN v w e l k o m Advieswerk INFINITE - de mens centraal - - de mens centraal - Johan Royeaerd Johan Royeaerd Koningsbergweg
MULTI DISCIPLINAIR OVERLEG
Tweede startbijeenkomst
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
“Proeftuinsessie 2: Administratie Wegen en Verkeer”
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt Ondernemingsplanning VREG Netwerk organisatiebeheersing – 24/03/2011.
Tellen van het aantal personen uit de kansengroepen in het personeelsbestand vrijwillige registratie Kaat Matthys.
WELLNESS OP DE WERKVLOER
Start to run Start to swim Start to … MENTORING Een praktische werkwinkel rond mentorenwerking in SG Poperinge.
Functiebeschrijving godsdienst inspecteurs-adviseurs r. -k
Evaluatie van een proces
GOK in de bijzondere bepalingen Inspiratie- en begeleidingsdocument VCLB- project kansenbevordering.
4 ste collegagroep voor zorgcoördinatoren 18 februari2014 Beatrijs Van de Casteele & Luc lemarcq PBD Gent.
Competentiebeheer in de Sociale Werkplaats De Sleutel ompetent van kop tot teen !
Loopbaanbegeleiding Inforonde voor de personeelsleden
Lokaal Overlegplatform Antwerpen Secundair Centraal Meldpunt
Functiegesprekken in de praktijk.
Congres Appreciative Inquiry
Bakens voor een tweede cyclus scholengemeenschappen basisonderwijs Visietekst: Marc Van den Brande, VVKBaO Begeleidingstraject SG 2011 DPB-Mechelen-Brussel.
Omtrent jurisdisch statuut van het godsdienstonderwijs.
Werkzaamheden bovenschools GZ psycholoog i.o Schooljaar Informatieochtend SWV /
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
Netwerk coördinatoren VZ
Tripartiete overeenkomst personele gevolgen passend onderwijs.
REFLECTIE MANTELZORGGESPREK
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Het integratieprotocol Werken met een auditieve beperking Zin?Ja! Sessie 16 april
Aanpassing gesprekscyclus donderdagoverleg 2 oktober 2014.
Rekenkamer West-Brabant Presentatie onderzoek inkoop- en aanbestedingsbeleid gemeente Oosterhout 13 januari 2009.
11 oktober 2010 Bijeenkomst contactpersonen en coördinatoren Onderwerp: ons vrijwilligersbeleid bijeenkomst vrijwilligersbeleid 11 oktober 2010.
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
De overheid biedt scholen en scholengemeenschappen een relatieve autonomie zodat zij aan hun eigen schoolontwikkeling kunnen werken. Zij biedt daartoe.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
WELKOM Directeurs coördinatie scholengemeenschappen februari 2009.
TRAJECTMATIG INVOEREN VAN FUNCTIEBESCHRIJVINGEN VIA EEN STAPPENPLAN. Werkgroep ONDERSTEUNING SCHOLENGEMEENSCHAPPEN.
Calvijn Meerpaal Werkgroep SOP ontstaan na de opzet van het schoolprofiel i.v.m de wet passend onderwijs.
Stafdienst Pedagogische Begeleiding Evaluatiecyclus personeelsleden PBDKO 1 STAVAZA 1 september 2013.
Personeelsleden / onderhoudsmedewerkers / … School … Datum …
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Psychosociale risico’s (PSR’s)
Bijeenkomst September 2015
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
AANWEZIGHEIDSBELEID SYNTRA VLAANDEREN EOC, 19 februari 2014 Therese De Bruecker – Jessy Van Dousselaere.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Stuurgroep GWW 9 maart 2017 verslag.
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
ondersteuningmodel sessie drie: ondersteuningsteams
Zorgzaam confronteren
Op zoek naar de kern van mens en organisatie lerend onderzoeken 21 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Personeel en organisatie
Lokaal Overlegplatform Antwerpen Secundair Centraal Meldpunt
PV 13/01/14 doorlichting evaluatie werkblad BOM ecoteam: februari energiemaand begroting 2014 AR
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Beleidsplan vrijwilligersbeleid Mark Borremans - DVP
Update Wmo Raad Twents ondersteuningsmodel woensdag 24 oktober 2018
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Zorgzaam confronteren
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

SG vormen Scholengemeenschap Dynamo7 14 oktober 2008 Nieuwpoort

TRAJECTMATIG INVOEREN VAN FUNCTIEBESCHRIJVINGEN VIA EEN STAPPENPLAN. Jo Coppens

Opzet Een leidraad uitwerken voor een stappenplan om de ‘evaluatie’ als ondersteuning en groeimogelijkheid te implementeren bij het team aan de hand van het model van de werkgroep SG.

Stappenplan Fase 1: Motiveringsfase Fase 2: Kennisfase Fase 3: Inzichtsfase Fase 4: Introductiefase Fase 5: Terugkoppelingsfase Fase 6: Beslissingsfase Fase 7: Invoeringsfase Fase 8: Fase van individuele gesprekken Fase 9: Opvolgingsfase

deze Fase 1: motiveringsfase Stap 1: Ik en het personeelsbeleid in onze school. Stap 2: Voorstellen van een typisch accent binnen mijn school. SBDIRLkrCASSCollege xx

Fase 2: kennisfase SBDirectieLkr.CASSCollege xx Centrale vraag: “Hoe kan de FB bijdragen tot de kwaliteitsbevordering van het personeelsbeleid?” Stap1: Kaderen van de functiebeschrijving binnen het Integraal Personeelsbeleid. Stap 2: Wat zegt het decreet i.v.m. de FB? Stap 3: De visietekst van het VVKBaO even doorgelicht! Stap 4: Scharniermoment: Hoe gaan we verder?

Fase 3: inzichtsfase Stap 1: Van het maximalistisch model van het VVKBaO naar een model op maat van de eigen school binnen de SG. Stap 2: Mogelijke en/of haalbare afsluiting: mandaat aan de directeur van de school, en/of samenwerking met de codi, om deze kennisfase en inzichtsfase naar de totale personeelgroep te brengen per school of voor de hele SG. SBDirectieLkr.CASSCollege xx

Fase 4: introductiefase Stap 1: Kennisfase en inzichtsfase voor de totale personeelsgroep van de school of SG. en/of Stap 2: Kennisfase en inzichtsfase voor de totale personeelsgroep via opsplitsing KS en LS. Stap 3: Rubriceren van bedenkingen, vragen en suggesties. SBDirectieLkr.CASSCollege xxx

Fase 5: terugkoppelingsfase Stap 1: Opstellen aangepast model ‘school’: uitschrijven schoolgebonden inhouden, afspraken, richtlijnen, … Stap 2: Voorstellen aangepast model ‘school’ en zoeken naar gemeenschappelijke inhouden, afspraken, richtlijnen, … voor aangepast model ‘SG’. SBDirectieLkr.CASSCollege xx Deel 1

Fase 5: terugkoppelingsfase Deel 2 Stap 3: Voorstellen van het aangepast model ‘SG’ en ‘school’ aan alle personeelsleden. Stap 4: De definitieve FB ’school’ en definitieve FB ‘SG’ wordt in layout en vorm gegoten. Het luik ‘godsdienst’ verduidelijken. SBDirectieLkr.CASSCollege xxx

Fase 6: beslissingsfase Voorstellen van de definitieve FB per school aan de afgevaardigden van het LOC en de definitieve FB van de SG aan het OCSG. SBDirectieLkr.CASSCollege xxx Opnemen van de FB in het verslag van het LOC en OCSG

Fase 7: invoeringsfase Alle personeelsleden samenbrengen via een PV of studiedag: - Voorstelling via powerpoint ‘functiebeschrijvingen’. - De gesprekken- cyclus duiden. - Uitdelen van de mapjes met de FB. SBDirectieLkr.CASSCollege xx Ondertekenen van de FB voor ontvangst.

Fase 8: fase van individuele gesprekken Open gesprek tussen het personeelslid en de directeur i.v.m. het individuele luik van de functiebeschrijving. Mogelijke insteken: - inschuiven van het ‘richtdocument’. - opstarten en/of aanvullen van het POP. - opnemen van gezamenlijke prioriteiten waar binnen de school moet worden gewerkt. Ondertekenen van de gepersonaliseerde FB voor ontvangst. SBDirectieLkr.CASSCollege xx

Fase 9: opvolgingsfase Stap 1: Binnen elke school: transparantie, openheid, … naar de verschillende FB meerbepaald sommige items uit de persoons- en ontwikkelingsgerichte doelstellingen. Stap 2: Op het niveau van de SG noodzakelijke bijsturingen voorleggen en doorgeven van expertise. Stap 3: Invoeren en planning van de soorten gesprekken, afhankelijk van de noodzaak, bij de individuele personeelsleden: - Verwachtingsgesprek - Functioneringsgesprek, - Evaluatiegesprek - Beoordelingsgesprek.

Invoeren functiebeschrijvingen 0475/709805

En nu … aan het werk! Tweegroepswerk: - Zoek je lotgenoten op! - Ga samen zitten.

En nu … aan het werk! Tweegroepswerk: 1. Beantwoord volgende vragen: -Eerst individueel op jouw ruimte! -Nu met je collega’s uit de groep! a.Heb ik een functiebeschrijving? Zo ja, hoe ziet deze eruit? b.Staat mijn schoolbestuur achter de invoering van functiebeschrijvingen? Heb ik hiervoor vandaag een mandaat? c.In welke mate gaat de invoering van de FB mijn werk als directeur beïnvloeden? d.Wil ik binnen de FB van mijn school een gezamenlijk luik voor alle scholen van de SG? e.Welke termijn zie ik haalbaar voor de invoering van FB?

En nu … aan het werk! 2. Overleg tussen beide groepen: -Wie begint? De jongste in jaren! -Wat vond de tweede groep? + OOK! + Anders! 3. Besluit :

En nu … aan het werk! Fase 1: Motiveringsfase Fase 2: Kennisfase Fase 3: Inzichtsfase Fase 4: Introductiefase Fase 5: Terugkoppelingsfase Fase 6: Beslissingsfase Fase 7: Invoeringsfase Fase 8: Fase van individuele gesprekken Fase 9: Opvolgingsfase SBDirLkr.CassCollege xx xx xx xxx xxxxx xxx xx xx xx Waar schuiven wij als school/SG in? Groepsdiscussie:

En nu … aan het werk! Groepsoverleg: 1.Overdracht naar de schoolbesturen en/of het CASS? 2.Betrokkenheid personeel? 3.Taakverdeling binnen het College van directeuren? 4.Interne expertise en/of externe ondersteuning? 5.Gezamenlijke draagkracht en gelijkstromende daadkracht? 6. …

En nu … aan het werk! PlanningActiviteitSBDirLkrCasscol 1 ste trim. 2008Tweedaagse directies 2 de trim de trim ste trim de trim de trim ste trim Welke planning voorzien we in onze school/SG?

Afspraken en opvolging!

En nu … aan het werk!