Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“ Let’ s Think Denk aan 5 woorden die je zou gebruiken om aan te geven wat een goed opgeleid jong persoon is.
Advertisements

2010 Leren leren voor de maatschappij & Leren leven in de maatschappij.
De waarde van cultuureducatie
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Veerkracht Myriam Bergmans OPZ Geel.
Competentiegericht leren vmbo
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Het belang van een stage
Het belang van een stage
Samenvatting ‘Communiceren kun je leren’
Alfons ten Brummelhuis
STUDIEDAG VERKEERS- EN MOBILITEITSEDUCATIE Workshopsessie Peer pressure 14 januari 2014 Provincie Limburg & Departement MOW Vlaanderen.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
’ Ondernemend Onderwijs Professionaliseringsbijeenkomst Dinsdag 19 mei 2015 Van Maerlant College.
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
Regels kun je omzeilen, principes niet.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Social work: Het verschil dat jij maakt.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Onderwijsveranderingen in Nederland Glazen bol 2.0 ? Fred Verboon 19 mei 2016.
Ondernemend gedrag VECON 14 juni 2016.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Dienstverlening & Producten: een nieuw profiel op het VMBO ondernemend duurzaam innovatief.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Stimuleren van ondernemend gedrag
Wat is DRAMA??.
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
Studieloopbaanbegeleiding
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Bepaal jouw SuperPowers!
Onderwijs Ondersteunend Personeel
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Vakmanschap en ondernemend gedrag
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Spelenderwijs en ontdekkend leren
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Diversiteit en integratie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Samenwerken en communicatie
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Activernde didactiek & passende werkvormen
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
BSM Bewegen, Sport en Maatschappij
Hoofdstuk 3 Jij staat aan het roer
E health, Domotica en E-learning
In hoeverre zijn de 21st century skills zichtbaar binnen de plusprofielen? KW2COLLEGE.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Les 6: non-verbale communicatie
Sociale Vaardigheden.
Waarden & normen.
Workshop 05 oktober 2016 CVO Antwerpen
Transcript van de presentatie:

Loopbaan oriëntatie en begeleiding

Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.

In deze tweede periode kijken we naar de persoonlijke vaardigheden. Want wat zijn die dan? En hoe kunnen we die verder ontwikkelen? Jullie medestudenten gaan jullie vandaag eerst iets vertellen over faalangst.

Persoonlijke competenties: Verantwoordelijkheid nemen (voor jezelf en de omgeving) Initiatief nemen (persoonlijk leiderschap tonen) Doorzettingsvermogen tonen Zelfreflectie kunnen toepassen Flexibiliteit bezitten Vaardigheden: Informatie vinden en toepassen Creatief en innovatief zijn Oplossingsgericht werken Analytisch en kritisch denken Samenwerken Communicatief vaardig zijn

Vaardigheden voor de 21ste eeuw Wat moeten jongeren nu leren om optimaal voorbereid te zijn op de samenleving in de 21ste eeuw? Naast basisvaardigheden en -kennis zijn de volgende competenties van belang: samenwerken, creativiteit, computervaardigheden, communiceren, probleemoplossend vermogen, kritisch denken en sociale en culturele vaardigheden (in deze opsomming staan zelfstandige naamwoorden en werkwoorden door elkaar – is mooier om voor één van beide de kiezen). Ook een betrokken, ondernemende en nieuwsgierige houding komt van pas in de 21ste eeuw. Deze 21 ste eeuwse vaardigheden zijn volgens sommigen voorwaarde voor de persoonlijke ontwikkeling van jullie en noodzakelijk voor het slagen in de maatschappij. Denk jij ze al te bezitten??? (Check volgende slide.)

Opdracht: Maak een top 5 van de (16) punten die jij het belangrijkste vindt. Bespreek daarna met elkaar welke jullie het belangrijkste vinden. Komt het helemaal overeen? Zijn er verschillen? Snap je de ander zijn/haar keus?

Wat zijn 21st century skills?