Sociaal Ondernemerschap college 4

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Vraag enkel 1 minuutje van je tijd!!! Met muziek.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Ik vraag slechts één enkel minuutje van je tijd!!!
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
WIJ ZULLEN VOOR ALTIJD VRIENDEN ZIJN ...
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Ken je kracht…Deel je kracht…
Het presenteren van het onderzoek
Module Communicatie 3de dag
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
Presenteren en communiceren
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Deltion College Engels A1 Lezen/ Schrijven [Edu/001] thema: you’ve got mail can-do : kan korte, eenvoudige berichten begrijpen/ kan een korte mededeling.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 3 De innovatieopdracht.
Solliciteren: wat wil ik?
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 1 Introductie op de module.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 6. week 7
Social work Week 2.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 1 Introductie op de module.
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Meten is weten? Do’s en don’ts van mondeling examineren Lisa De Jonghe Dienst Onderwijs Geneeskunde.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Workshop Plannen. Welke associatie heeft u bij het woord plannen? Uitstippelen, ordenen, voorzien Vooruit kijken, inrichten, bedenken, creëren.
Talent in Ontwikkeling
Bert Wissink EBC*L Nederland De EBC*L certificaten en diploma’s voor Business Competence, persoonlijke ontwikkeling en Entrepreneurship European Business.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Beleid en regelgeving Les 2.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Rob Goossens Het Werkplan.
Ondernemingsvormen.
Burgerschap Samenwerkend leren
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Kiezen voor keuzedelen
Persoonlijk Leiderschap
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Gesprekstechnieken Les 1.
Werken in een arbeidsorganisatie
ADL Les 1.
Transcript van de presentatie:

Sociaal Ondernemerschap college 4 Van idee naar concept

Inhoud Allereerst: feedback op de startnotitie Toelichting op het Businessplan Onderzoek op macroniveau Voorbeelden Last minute deal: opdracht TriviumLindenhof Lentefestival Afsluiting

Toelichting op het businessplan Plan voor de uitvoering van de innovatieopdracht. In het businessplan verantwoordt de student waarom de innovatie nodig is, mogelijk is en daadwerkelijk realiseerbaar is. Voor beoordelingscriteria: zie bijlage 2 studiehandleiding. In dit college: Onderzoek op macroniveau

Onderzoek op macroniveau De invloed van actuele nationale ontwikkelingen op de innovatieopdracht zijn beschreven en theoretisch onderbouwd, waarbij in ieder geval de volgende begrippen correct worden gehanteerd: Transitie en transformatie Veranderende wet- en regelgeving Marktwerking Decentralisatie (Leg altijd duidelijke koppelingen naar jouw innovatieopdracht!)

Voorbeelden factoren op macroniveau Voorbeeld veranderende wet- en regelgeving: Veranderingen in de GGZ

Voorbeelden factoren op macroniveau Invloed van landelijke ontwikkelingen op organisatiebeleid (transformatie): TriviumLindenhof presenteert TL 2020

Voorbeelden factoren op macroniveau Welke macrofactoren zouden van invloed kunnen zijn op de innovatieopdracht? opdracht buitenlandreis? opdracht startweek? TriviumLindenhof Lentefestival? andere voorbeelden?

Last minute deal: opdracht TriviumLindenhof Lentefestival Betrokken bij ontwikkelen en organiseren van een Lentefestival voor cliënten van TriviumLindenhof Meer informatie over de opdracht en procedure op N@tschool: opdrachten Let op: deadline startnotitie 19 december 2014 inclusief individuele motivatiebrief aan opdrachtgever

Afsluiting Vragen? Suggesties voor in de COP: - welke ontwikkelingen op het gebied van zorg en welzijn zijn relevant en hoe verhouden die zich tot het thema van de innovatieopdracht? - welke voorbeelden kun je vinden in andere landen in Europa van sociaal ondernemerschap en hoe sluiten die aan op de innovatieopdracht?

De elevatorpitch Suzy (student) heeft een geweldig idee om de module Sociaal Ondernemerschap nog aantrekkelijker te maken. Ze wil in contact komen met Elja Keulen-Jansen en Harrie Manders, de modulebeheerders van deze module. Maar wanneer krijgt ze hen te pakken? Via de mail is niet zo zinvol, want de attentiewaarde van de mail is niet zo groot, vooral in de weken na de toetsen. Die twee hebben hun hoofd vol van het vele nakijkwerk. Ze wacht op de begane grond van de hoogbouw, want ze weet dat Elja en Harrie zo meteen komen en naar de tiende verdieping moeten voor een meeting. Dat is het moment voor Suzy: in de lift begint ze haar idee te presenteren. Ze heeft minder dan twee minuten……………………..

Algemene regels Hou het kort: één minuut is het uitgangspunt Ben origineel en keep it to the point: ga niet uitleggen wat je allemaal van plan bent, want dat duurt veel te lang en dat staat ook al in je startnotitie Leg de nadruk op je concept: waar draait het om? Leg de nadruk op je eigen kwaliteiten: wat maakt jou nu geschikt om dat concept uit te gaan voeren. Wees niet te bescheiden Bereid je goed voor (oefen voor de spiegel, leg je verhaal voor aan vrienden of medestudenten, weet wat je wilt zeggen)