Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Advertisements

Didactische werkvormen
Werken naar onderwijsbehoeften
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Les 7: het voorbereiden van een les
Mijn Persoonlijke Opleidingsplan Caroline Boom. Indeling opleidingsplan Mijn eigenschappen Leerdoelen Activiteiten Stageplan.
Wikiwijs Hoe herken je kwalitatief goed lesmateriaal
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Training digitale didactiek
Hoe bepaal ik de kwaliteit van cultuuronderwijs? jorien schulten & piet hagenaars.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Pedagogische theorieën bijeenkomst 1
Praktijkervaring en reflectie
Leerplankader kunstzinnige oriëntatie
Praktijkervaring & Reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Keuzethema: differentiatie
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Informatie/brainstormavond schooltijden. Indeling van de avond  Welkom: voorstellen werkgroep schooltijden  Uitslag ouderpeiling  Info schooltijdenmodellen.
ICC Module Dans op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
ICC Module Drama op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / Instelling.
ICC Module Muziek op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Programmeren met kinderen
Communicatie Les1.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
Deskundigheid in Creatief vermogen Utrecht
Daphne Keller 30 augustus 2017
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Keuzethema: differentiatie
Trainingsvoorbereidingsformulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Differentiatie in de klas
Verschillen tussen leerlingen en differentiatie in de les
Schoolgroepbijeenkomst
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
14 december 2017 bijeenkomst 5.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Les 4: Observeren Les 4:
Daphne Keller 29 augustus 2018
Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Cijferloos lesgeven bij talen
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

informatiebijeenkomst

Lerarencompetenties

Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet en klassenmanagement 5.Lesplannen 6.Leren van ervaringen

Overzicht stage in duo’s 1. Observeren gedurende 1 dag op je stageschool 2. Lessenserie geven van 3 lessen in 2 verschillende groepen 3. Opname maken en nabespreken

Programma bijeenkomst 1 Leren leren Kennismaken Leerdoelen Leerstijlen Plan voor observatie Stageopdracht

Programma bijeenkomst 2 De basisschool Observatie-ervaringen Verschillen in scholen Cultuureducatie in het primair onderwijs Cultuureducatie: op elke school anders Leerlijnen

Programma bijeenkomst 3 Ontwikkeling van kinderen & creatief proces

Creatief proces

Programma bijeenkomst 4 Lesopzet en klassenmanagement Elementen van een goede opdracht Dynamiek en werkvormen in de stageles Inhoudsoverzicht en doel van de stageles De rol van de leerkracht in de les Communicatie met de leerkracht

Programma bijeenkomst 5 Lesplannen De eerste minuut Bespreken lesplannen Evalueren in de les

Uitvoeren lessen Lesplannen vooraf bespreken met leerkracht Uitvoeren 3 lessen in 2 verschillende groepen Observeren lessen duo-maatje en opnemen Feedbackgesprek met leerkracht Filmfragmenten sturen naar trainer met goed moment en lastig moment.

Programma bijeenkomst 6 Leren van leservaringen Stoom afblazen Voornemens delen Feedback n.a.v. filmfragmenten Evaluatie

Module vakdiscipline muziek Voor docenten die hun kennis van de discipline nog beter willen inzetten voor het onderwijs. Formuleer je eigen leervraag Aan de orde komen vakspecifieke thema’s die door de cursisten zelf worden aangedragen. De module bestaat uit 3 bijeenkomsten van 2,5 uur; studielast 48 uur.