informatiebijeenkomst
Lerarencompetenties
Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet en klassenmanagement 5.Lesplannen 6.Leren van ervaringen
Overzicht stage in duo’s 1. Observeren gedurende 1 dag op je stageschool 2. Lessenserie geven van 3 lessen in 2 verschillende groepen 3. Opname maken en nabespreken
Programma bijeenkomst 1 Leren leren Kennismaken Leerdoelen Leerstijlen Plan voor observatie Stageopdracht
Programma bijeenkomst 2 De basisschool Observatie-ervaringen Verschillen in scholen Cultuureducatie in het primair onderwijs Cultuureducatie: op elke school anders Leerlijnen
Programma bijeenkomst 3 Ontwikkeling van kinderen & creatief proces
Creatief proces
Programma bijeenkomst 4 Lesopzet en klassenmanagement Elementen van een goede opdracht Dynamiek en werkvormen in de stageles Inhoudsoverzicht en doel van de stageles De rol van de leerkracht in de les Communicatie met de leerkracht
Programma bijeenkomst 5 Lesplannen De eerste minuut Bespreken lesplannen Evalueren in de les
Uitvoeren lessen Lesplannen vooraf bespreken met leerkracht Uitvoeren 3 lessen in 2 verschillende groepen Observeren lessen duo-maatje en opnemen Feedbackgesprek met leerkracht Filmfragmenten sturen naar trainer met goed moment en lastig moment.
Programma bijeenkomst 6 Leren van leservaringen Stoom afblazen Voornemens delen Feedback n.a.v. filmfragmenten Evaluatie
Module vakdiscipline muziek Voor docenten die hun kennis van de discipline nog beter willen inzetten voor het onderwijs. Formuleer je eigen leervraag Aan de orde komen vakspecifieke thema’s die door de cursisten zelf worden aangedragen. De module bestaat uit 3 bijeenkomsten van 2,5 uur; studielast 48 uur.