Bewonerscommunicatie Ilse van den Berg, dinsdag 13 oktober 2015
Wie ben ik? Ilse van den Berg Rotterdammert Communicatieadviseur Ervaring in de bouwsector Bewonerscommunicatie Stroomversnelling huur
En wie zijn jullie?
Waarom zijn we hier vandaag? Lente Akkoord Zeer Energiezuinige Nieuwbouw Wensen van de bewoner staan centraal: – Wooncomfort – Gezondheid – Binnenklimaat – Betaalbaarheid
Van droom naar werkelijkheid Customer journey Juiste informatie op het juiste moment Houd het behapbaar BeslissingBouwBewonen
1. De weloverwogen beslissing Verkoopbrochure Animatie Ervaring Online
2. De wachten-tot-mijn-droomhuis- klaar-is-fase Betrek je bewoners bij het proces ✔ ✔ ✔ 60%
✔ Verkocht ✔ Gebouwd ✔ Bewoond ✔ Klaar! Toch?
3. Hoera, het is klaar! Maar hoe werkt het eigenlijk? Persoonlijke uitleg bij oplevering Herhalen na een aantal weken / maanden Verschillende types handleidingen Onderhoudstips
Vormen gebruikershandleiding Quickstart en uitgebreidere informatie Korte uitleg op de apparaten Wat-als… Instructiefilmpje Infographic Onderhouds- en gebruikstips Online tool
Telefoonboeken zijn uit
Gebruikershandleiding
Wat is dit? WTW Unit (TYPENUMMER) Warmte-terug-win installatie. Dit apparaat zorgt voor warme of koele lucht in uw huis. Klein onderhoud Iedere 3 maanden moet u de filters met de stofzuiger schoonmaken. Zo heeft u altijd frisse en gezuiverde lucht. Voor een instructievideo over het reinigen van kunt u naar WEBSITE of u kunt de onderstaande code scannen met uw mobiele telefoon. U komt dan direct op de juiste internetpagina. Periodiek groot onderhoud Datum * Uitgevoerd onderhoud * Uitgevoerd door …………………………………………………………………………………….
Wat als…
Instructiefilmpje Er is al veel te vinden, zoek gewoon eens op Youtube voor inspiratie
Infographic energiebespaartips
Onderhouds- en gebruikstips Een kort berichtje – als de filters voor de eerste keer gereinigd moeten worden – bij de eerste vorst – op de eerste dag boven de 30°C – aan het begin van de schoolvakantie – etc.
Over mijn huis Online tool voor renovatie Bruikbaar voor het hele traject Pro-actief
Inzicht Voor bewoners en bouwer / installateur Er zijn al veel tools op de markt Pro-actief helpen en adviseren Ludieke actie per woning, blok of wijk
Tips Comfort is het aller belangrijkst Mensen luisteren met hun ogen Hou het simpel Maak alles digitaal beschikbaar Stem je boodschap af op de doelgroep Kijk ook eens naar andere sectoren Waarmaken wat je belooft Vraag hoe je het hebt gedaan
Jullie zijn aan zet