Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business mapping Business model canvas.
Advertisements

Optimaliseren van het assortiment
- Speelt in op snelle veranderingen in de markt. - Acties van entertainment direct gericht op verkooppunten. - Hierdoor wordt traffic gegenereerd bij.
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Distributiebeleid Case: Gopher Publishers.
De marketing-instrumenten
Breechpocket-productdossier
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Distributiestrategie
H8: Distributie.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Management en logistiek
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
detaillistenpromotie
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Hoofdstuk 19 Distributiebeleid
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
Detailhandelsmarketing
MARKETINGMIX.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Marketing 5 havo.
prijs- en servicemarkt
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Hoofdstuk 12 Distributiebeleid 12.1 Distributie en marketingstrategie 12.2 Distributieanalyse 12.4 Groothandel 12.4 Detailhandel 12.5 E-commerce 12.6.
College 7 Plaats (Distributie) Video’s: Kotler Vragen bespreken Theorie hoofdstuk 19 Distributiebeleid Meerkeuzevragen woordwiel Casus: Gillette.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
13 oktober Hoofdstuk 2 Meer over logistiek en groothandel Teamleiders.
Distributiebeleid.
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Logistieke bedrijfsprocessen
Verkoopt en handelt verkoop af
Het logistieke proces B
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats

13.1 Distributiemix Beslissingen over distributiekanaal distributie-intensiteit winkelselectie, winkelformule trek- of duwdistributie

13.2 Distributiekanaal Keuze voor lange termijn directe distributie Indirect: kort kanaal klassieke keten (lang kanaal)

13.2 Distributie-intensiteit Gemaksgoederen: intensief zoveel mogelijk verkooppunten Shopping goods: selectief verkooppunten die passen bij het product Specialty goods: exclusief (maar niet toegestaan) dus zoveel mogelijk exclusief

13.3 Winkelformules = marketingmix van de detaillist prijsdistributie ↔ servicedistributie prijsdistributie: lage prijzen, ondiep assortiment, weinig service servicedistributie: hogere prijzen, diep assortiment, kwaliteit, service

13.4 Duw- of trekdistributie? Trekdistributie (pull) communicatie gericht op eindgebruikers zodat die in de winkel naar het product vragen Duwdistributie (push) communicatie gericht op detaillisten aantrekkelijk maken om product in assortiment te nemen selling in, selling out

13.4 Push en Pull Push strategie is gericht op de verkoper: De producent probeert door middel van kortingen, bonussen, promotiematerialen etc. zijn product in het assortiment van de verkoper op te laten nemen. Vooral bij selectieve en exclusieve distributie. Pull strategie is gericht op de koper: De producent probeert door middel van allerlei reclame-uitingen voorkeur voor zijn merk/product op te bouwen bij de klant. Vooral bij intensieve distributie

13.4 Push en Pull