De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Succesfactoren van teamcoaching
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
“Hoe kom ik aan klanten?”
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer
Succesvol communiceren met je klant!
MEE maakt meedoen mogelijk Leerpunten EKc bij MEE 24 maart 2013.
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Hogescholen in Dialoog
De Olympische scheppingsmythe
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Naam van de presentatie Onderzoeksinstituut OTB 29 januari Achter de voordeur meer mans? De (on)mogelijkheden van herhuisvesting om sociale problemen.
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
MVO en intern management
Ondernemendheid in onderwijs, iedere dag waardevolle kansen
Jos van Hijfte 8 November 2007
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Samen werken aan duurzame productketens Dromen, durven en doen…
Congres Appreciative Inquiry
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
Dagelijkse Manier van Werken & Time-Management
Met Stakeholders Gedeelde Visie
ACT Advies, Consultancy & Training Note: deze presentatie is op hoofdlijnen beschreven en vraagt om nadere toelichting.
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
‘De OR maakt afspraken over meer banen voor mensen met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Het Europees Sociaal Fonds investeert in jouw toekomst Landelijke kennisbijeenkomst “doorgaan met duurzame inzetbaarheid in de GGZ” 12 februari 2015 Performance.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 7 februari 2013.
"Zorgen dat leren werkt: het E-model“ 19 APRIL 2016 'S-HERTOGENBOSCH.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Hoe Agile bent u? Hoe Agile kunt u zijn?
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 13 november 2012.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Welkom bij het project: Zeg het Ons! Een kwaliteitsonderzoek voor en door mensen met een verstandelijke beperking.
Procesverbetering in de Zorg
7 geheimen over acquisitie
7 geheimen van succesvolle acquisitie
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Medewerkersonderzoek Workshops “aan de slag” 13 en 14 september 2017
Passend onderwijs.
Van 2.450= voor 1.995,== DISC Duurzame Inzetbaarheid Scan
Kwaliteit Verbetercyclus
Kwaliteit Verbetercyclus
Duurzame inzetbaarheid
In gesprek over werkdruk
Succes in samenwerken hoeft geen toeval te zijn
Dialoog.
Zelfevaluatie Raad van Toezicht
Duurzame inzetbaarheid
7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten
Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig
Ontwikkeling, wij als EBS
Ook wij als Wijkracht!?.
Het Charter Diversiteit Ervaringen en resultaten uit de praktijk
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Leiderschapsontwikkeling
Overzicht gedragingen per competentie
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding

Herkent u in uw organisatie…. Te weinig beweging en voortgang in ontwikkelingen Motivatie issues….. Taboes….. Communicatieproblemen….. En weet u niet precies wat medewerkers denken?

En lost dit te weinig op?

Heeft uw organisatie een goede werkwijze of methode om… te achterhalen wat medewerkers belangrijk vinden? te achterhalen welke drijfveer ze hebben? te achterhalen waardoor ze geïnspireerd raken? te achterhalen of ze ideeën en oplossingen hebben voor bestaande problemen? te achterhalen waar ze energie van krijgen?

Uit onderzoek blijkt dat een energievolle en betrokken medewerker een bepalende factor voor een succesvolle organisatie is!

Om groei te creëren is het belangrijk om in verbinding te zijn. In verbinding met.. Inzicht in achtergronden drijfveren, dromen, motivatie van de medewerker.

Door echt de DIA-loog met medewerkers, directie/management, OR en (wellicht) klanten aan te gaan. kom je achter Inzichten, achtergronden, drijfveren, dromen en motivatie van mensen.

VIA methode, hoe doen we dat? 1.Voorbereiding: thema’s (vraag) door kleine werkgroep 2.Dialoog Via de DIA: 3.Groepsgesprekken 4.Oogsten 5.Handelen 6.Nieuwe ronde!

De Dia Een rondleiding Gebruikersnaam: demo Wachtwoord: demo

Wat maakt dit succesvol Mensen werken graag aan oplossingen i.p.v. problemen Mensen denken en werken graag mee Niet gevoelig voor hiërarchie Lage drempel (desgewenst anoniem) Cyclisch (niet ad-hoc) Combinatie van slimme IT en het gesprek

Inhoudelijk resultaat: Alles komt naar boven: En dus ook: nieuwe ideeën, oplossingen, kansen en mogelijkheden Maar ook: knelpunten, problemen, frustraties, de shit

Kritische succesfactoren Commitment om ook te luisteren Commitment om te handelen

Direct toepasbare site: Moderator Organiseren aansluitende dialoog/gesprekken Bundelen van de uitkomsten met een advies voor vervolgthema/aanpak

Proeven Gratis presentatie aan OR-team (met HR/directie) U hoeft alleen een afspraak te maken

Werk met plezier Bedankt voor uw tijd, aandacht en vragen en we zien u graag bij onze de stand. Of op