De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten

Verwante presentaties


Presentatie over: "7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten"— Transcript van de presentatie:

1 7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten
7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten. Realiseer meer invloed op verkooptraject. Bereik aansprekende resultaten Richard de vries ruim 29 jaar ervaring met verkoop De Vries advies & training vormgeving ppt: Robert dijkstra, nextaction

2 Deze ppt presentatie is Voor degene die:
meer wil halen uit zijn verkoopgesprekken over zakelijke diensten opziet tegen taken zoals het bellen naar klanten onvoldoende resultaat haalt uit verkoopgesprekken zonder plan een verkoopgesprek begint waardoor het schieten met hagel is offertes schrijft die onvoldoende zijn gespitst op interesse van de klant Veel tijd en energie in verkoop steekt zonder aansprekende resultaten

3 wetmatigheden van onze geheimen zijn:
1. Goede voorbereiding is het halve werk. 2. zonder leidraad is het schieten met hagel. 3. Alleen echt actief luisteren levert (psychologische) winst op. 4. Ontdekt of je echt een kans van slagen maakt. 5. Vinger aan de pols houden en Doorzetten onderscheid je van andere aanbieders. 6. met beknopte offerte c.q. voorstel maak je meer kans. 7. Blijf je ontwikkelen door middel van een evaluatiegesprek.

4 Voorbereiden. Voorbereiden. Voorbereiden.
Falen in de voorbereiding is de voorbereiding van het falen

5 Techniek: Gebruik beschikbare bronnen op internet

6 2. Lijst met bespreekpunten

7 Techniek: gedraag je als detective columbo
1. gebruik lijst met bespreekpunten 2. achterhaal de ‘pijn’ en de problemen

8 3. Echt actief luisteren *
2 oren en 1 mond, Gebruik de oren heel veel!

9 Technieken - Hanteer L.s.D.D. formule - Vragen < > doorvragen – voorkom nivea! - Kracht van stilte - samenvatten

10 4. Proefballon oplaten hoe urgent? wie beslist mee? Wat is het budget?
Welk probleem word opgelost? wanneer geslaagd? per wanneer: deze maand, volgende maand, volgend jaar?

11 5. Hou vinger aan de pols! Handel proactief
bij voorkeur een vervolgafspraak met het bespreken van het voorstel!

12 6. Voorstel met plan van aanpak
Aanleiding huidige situatie met knelpunten Beoogde resultaten Actiestappen Geheimhouding Investering Waardering klanten

13 7. Evaluatiegesprek c.q. aftersales gesprek
Waardering klanten Aandachtspunten Referentie meer belangstellenden lang traject Tussentijds Vinger aan de pols houden

14 Door slimme aanpak meer bereiken met acquisitie. Kies uit: 1
Door slimme aanpak meer bereiken met acquisitie! Kies uit: 1. Meer lezen. Zie bronnen – sheet Maak gebruik 1 van de 3 praktische bewezen methoden – sheet 17

15 Wat zeggen deelnemers over richard S.T. de Vries
– “Onlangs heb ik een cursus verkooptechnieken gevolgd. Ik kan Richard van harte aanbevelen, wanneer u meer profijt wilt halen uit acquisitie“ – “Goede voorbereiding typeert Richard, evenals dynamiek en zakelijkheid. Daarnaast kan je vreselijk met hem lachen“ – “Nog enorm bedankt voor de intense training. Ik heb er heel veel van opgestoken. Gisteren een acquisitiegesprek gehad over de telefoon en mezelf voorgenomen dat ik tijdens het gesprek de deal niet hoef te sluiten. Resultaat is dat ik volgende week bij hun aan tafel zit! Dankzij jouw adviezen!!!”


Download ppt "7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten"

Verwante presentaties


Ads door Google