Reclame Masters | Ik en reclame!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Advertisements

Cursus1 thema gevoelens. Verhaal:
door: Roderick Juffermans
Advent Week 1.
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Hoe word je een ster? *.
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Het Potlood.
Yes mama mijn eerste dag naar school. Ja je mag naar juf Mieke
Godsdienst.
ontvangen pps van Betsy
Gedragsrepertoire Denken over je denken

Moraliteit Les 1 Ethiek – Moraliteit – Les 1 Datum:
Interpreteren van data
Deken van Houtlied. Er staat in Asten een heel leuk schooltje
PAD Mindfulness en Yoga
Zingevingsvragen in de palliatieve zorg
Lied: één en één is twee Tekst en muziek: Lee Ann Vermeulen en Christian Grotenberg Uitgebracht op: Kinderen voor kinderen 28 Uitgevoerd door: Kinderen.
Een onverwacht feest Les 2
Lesmateriaal van: Kind en Hond Lesmateriaal van: © Tinley 2013.
Mijn computer is leuk! ©pharos Bij voorleesboekje + handleiding van ‘Mijn computer is leuk’
H ET GROTE VRAGENBLAD 1. Lees aandachtig de bewering. 2. Plaats een kruisje bij hetgeen jij ervan denkt. 3. Duid ook aan of je: het wist moest schatten.
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Aanpak problematisch gedrag
Om soms eens dieper over na te denken
Beste vriend(in) Muziek : Francis Goya “Blue Moon”
Liefde en relaties.
Op zoek naar een cadeau voor iemand die alles al heeft? Schenk hem of haar een cadeau van onschatbare waarde en help kinderen in nood. HappyPack Het geschenk.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Transationele analyse (aka TA) Rotterdam, 26 augustus 2011.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Psychologieles 7 lesweek 7
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
De mogelijke standpunten Songs  Willem Vermandere ‘Bange blanke man’ Lied: (toegang )
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Sinterklaastijd Hoe voel jij je dan?. Wat gaan we doen? Je ziet zo een foto van iemand bij Sinterklaas. Kijk goed naar het gezicht. Kijk goed naar het.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Leer weer jezelf te zijn
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
1.
Ontwikkelingspsychologie 16september
Liefde en relaties.
Wat zit er allemaal in je hoofd ?
Speltherapie: als er emotionele problemen zijn
Beleving tijdens het sterven
Les 1. Stay strong! B E L O V E D.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.

beslist geen rocket science
G-Schema SESSIE 5.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
ontwikkelingspsychologie
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
Gevoelens.
Social media Wat deel je wel en niet?.
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Training Critical Friend
Les 5. Over de grens?! B E L O V E D.
Vriendschap voor het leven
Transcript van de presentatie:

Reclame Masters | Ik en reclame! PowerPoint behorende bij het lesmateriaal Reclame Masters van Stichting Media Rakkers Module 2 - Intuïtie

2. Intuïtie Inleiding: Leerdoelen van deze module Kinderen worden in deze module bewust van hun eigen gevoelens. Zij leren de gevoelens te verwoorden en te duiden. Tenslotte worden zij bewust van het beroep dat reclame doet op je eigen emoties. Reclame en emoties: Groepsgesprek op basis van Powerpoint 30 min Introduceer eerst de denk-pauze en laat de kinderen hun pauze-knop bepalen. Denken hoeft even niet. Ga verder met de bodyscan. Bespreek dat ieder mens gevoelens en emoties heeft. Laat de klas eens emoties noemen en schrijf deze op het bord. Maak een onderscheid tussen prettige en onprettige gevoelens. Bespreek ook met elkaar waar je deze gevoelens voelt in je lichaam. Laat daarna de emotiesoverzichten in de Powerpoint zien en vraag hen een situatie of gebeurtenis noemen waarin zij deze emoties zouden voelen. Gevoelsopdrachten: Klassenopdracht op basis van Powerpoint 50 min Bespreek eerst met de klas dat alle gevoelens goed zijn en gebruik daar bij de dia in de Powerpoint. Doe daarna de eerste twee gevoelsopdrachten en stel steeds de vragen: Wat voel je en waarom? Waar voel je het in je lichaam? Doe daarna één voor één de opdrachten aan de hand van de reclamefilmpjes in de powerpoint. Afsluiting: Samenvattend groepsgesprek Bespreek de resultaten van Module 2 in de klas en sluit af.

Waar zit jouw pauze-knop? Wat is een denk-pauze? Waar zit jouw pauze-knop?

Wat zijn gevoelens en emoties? En waar voel je dit in je lichaam? Iedereen heeft gevoelens en emoties Deze kun je voelen in je lichaam Emoties kunnen bepalen hoe jij reageert Reclames spelen dus in op je gevoelens ofwel op je emoties. Maar wat zijn dat eigenlijk die gevoelens en emoties? Iedereen heeft emoties en gevoelens. Emoties kun je voelen in je lichaam. Het kan bijvoorbeeld lijken alsof er ‘vlammen in je hoofd’ zitten als je boos bent. Emoties kunnen bepalen hoe jij reageert. Hier spelen reclamemakers op in.

Prettige emoties Wanneer voel je je zo? Blij Nieuwsgierig Gelukkig Verlangen Verliefd Bewondering Prettige emoties Allereerst zijn er prettige emoties, deze emoties geven je plezier en een fijn gevoel. Zo kun je bijvoorbeeld ‘vlinders in je buik’ voelen (verliefd). VERLIEFD toevoegen. Verlangen: als je iets heel graag wilt hebben bijv dat ene spelletje. Bewondering: Voor een voetballer en zangeres.

Onprettige emoties Wanneer voel je je zo? Boos Verdrietig Bang Irritatie Verveling Jaloezie Onprettige emoties Er zijn ook onprettige emoties. Ook deze kun je voelen in je lichaam. Soms als je verdrietig bent kun je het gevoel hebben ‘een brok in je keel te hebben’ of kun je buikpijn krijgen. Er zijn natuurlijk nog meer emoties maar we vernoemen ze niet allemaal.

Wat je ook voelt en hoe verwarrend het ook is! Het is altijd goed. Wat zijn gevoelens en emoties? Help! Ik weet niet wat ik voel. Wat je ook voelt en hoe verwarrend het ook is! Het is altijd goed. Soms voel je verschillende emoties tegelijkertijd en soms wisselen emoties elkaar heel snel af. Bijvoorbeeld wanneer je een onvoldoende hebt gehaald voor je proefwerk, maar je ‘s avonds naar een hele leuk film gaat met je vrienden. Emoties gaan soms door elkaar heen en dat is oke!

Wat voelen jullie?

Waar in je lichaam voel je die emotie(s)? Hoofd Buik Kleine teen Alles kan en mag! En waar zit dat gevoel?

Wat voelen jullie?

Waar in je lichaam voel je die emotie(s)? Hoofd Buik Kleine teen Alles kan en mag! En waar zit dat gevoel?

Opdracht http://www.youtube.com/watch?v=CEfxnFgiwgI Coca-cola | Naast gevoelens bij dieren/mensen kun je ook gevoelens hebben tijdens het kijken van reclame. http://www.youtube.com/watch?v=CEfxnFgiwgI

Opdracht http://www.youtube.com/watch?v=3rTdNTHg8nY T-Mobile | beroemdheden (Ali-B) http://www.youtube.com/watch?v=3rTdNTHg8nY

Opdracht http://www.youtube.com/watch?v=IVD59rKpYyw Baby Born | Hoe het product werkt & Andere kinderen http://www.youtube.com/watch?v=IVD59rKpYyw

Opdracht AH | Cadeautjes http://www.youtube.com/watch?v=9OXSpA4qjk8

Wat weten we nu al van reclame? ZENDER BOODSCHAP MEDIUM ONTVANGER Communicatie loopt van Het hoofddoel van reclame is … VERKOPEN Daarvoor maken ze gebruik van … TACKTIEKEN & TRUCJES Ze spelen in op jouw gevoelens om te zorgen dat jij … KOOPT Jullie weten hoe je een reclame kunt herkennen. Dit kan door {voorbeelden die kinderen hebben gegeven}. Nu weten jullie ook hoe de communicatie van zender tot ontvanger verloopt. Etc…