Hoe volgen wij de kinderen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat bedoelen we ermee? Hoe volg je dat?
Advertisements

Welkom op de informatie- avond van groep 7
Welkom op de informatieavond van groep 7!
Groep 1 en 2 In de kleutergroepen worden in januari en juni LVS CITO taal en rekenen afgenomen.
Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8
Op naar groep 8! Entreetoets Groep 7.
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
hoe gaan we om met verschillen in leercapaciteit
Welkom op de informatie-avond voor groep 6
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Informatieavond groep H5/6
Methode - aanpak Hoe om te gaan met zo veel verschillen in de klas?
Informatie avond groep 8
Ouderavond 10 september 2013.
Wat gaan we leren in groep 5
Verlengde Instructie Groepen 3.
Hoe volgen wij de kinderen?
r.k. daltonbasisschool 'De Leer '
Voorlichtingsavond groep 3
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Welkom op onze open schoolavond
Welkom in groep 3 en 4.
Informatie-avond groep 1-2 September 2014
Een kijkje in de keuken…..
Informatieavond groep 3a
Regels en afspraken.
Op de informatieavond van groep 6
Informatieavond groep 4
Onderwerpen van deze avond
Informatiebijeenkomst donderdag 8 januari uur
Welkom in groep 5.
Welkom op de informatieavond van groep 7
Welkom in groep 4b informatieavond ‘15-’16
Groep 1 en 2 In de kleutergroepen worden in januari en juni LVS CITO taal en rekenen afgenomen.
Informatieavond 6B. Algemene informatie Voorstellen: Suzanne de Haan Telefoonlijst en noodnummers Schoolgids, info en weblog 6B:
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Welkom op de informatieavond Praktische zaken “Kijkje in de groep”
Basisschool Op De Horst
Juf Miranda Molengraaf
Informatieavond groep 6. Groep 6 Juf Renée Fijlstra ( ma-di-wo ) en juf Tineke Klappe ( do-vrij )
Op de informatieavond van de groepen 5
Welkom in groep 3b-4b.
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Welkom Natasja Berkhout, Frans van Eeden en Kim Legerstee
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
en het leerlingvolgsysteem
Informatie avond groep 8 Welkom en toelichting op de avond Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken De Zilverberg en.
Mei 2013 Welkom 19.15u: Inloop met koffie/thee 19.30u: Opening en presentatie 19.45u: Vragenronde 20.00u: Presentatie clusters 21.00u: Tips en tops 21.15u:
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag, woensdag en donderdag sta ik juf Hilde voor de klas. Op vrijdag staat.
Welkom in groep 3. Programma van vanavond  Leerkrachten van groep 3.  Nieuw in groep 3.  Praktische zaken.  Afspraken in groep 3.  De methoden. 
Welkom bij de info-avond van groep 6. Agenda Voorstellen Toelichting vakken Leerlingenzorg Algemene zaken.
Welkom! Op de informatieavond van de groepen 6. Wat gaan we bespreken?  Even voorstellen…  Vakken  Overige activiteiten  Huiswerk  Rapportage  Algemene.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en woensdag staat Juf Femke voor de klas. Op de donderdag en vrijdag staat Juf Jitte voor de klas.
Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en woensdag staat Juf Femke voor de klas. Op de donderdag en vrijdag staat Juf Hilde voor de klas.
InformatieavondInformatieavond Groep 6 schooljaar
Informatieavond groep 4 September 2013 Aletta Geuzinge Hannie van Hasz.
Van het Primair Onderwijs naar Van het Primair Onderwijs naar het Voortgezet Onderwijs.
Welkom op het info- halfuurtje van groep 4. Deze avond:  Rekenen  Taal  Lezen  Schrijven  Andere vakken  Zorg  Zending  Diverse  Vragen  Afsluiting.
Informatieavond Algemene informatie Rondje voorstellen: Tamara: maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag Peter: donderdag * Digiduif Informatie.
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
Leren Lezen op de 1e Amstelveense Montessorischool
Op weg naar het Voortgezet Onderwijs (VO)
Informatieavond groep 4
Circuit en hoeken.
Informatieavond groep 4
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
groep 5 …………………….…….…….…….…….…….……...
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

Hoe volgen wij de kinderen? Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?

Oktober Herfstsignalering Wat wordt getoetst?

Grafementoets Dit is een toets die de letterkennis in kaart brengt Voorbeeld: i m r s

Woorden lezen Voorbeeld: vis aap teen poes

Tekst lezen Voorbeeld: dit is een poes en daar is de doos

Januari DGO (derde groepsonderzoek) De kinderen krijgen een boekje waarin ze een aantal weken gaan werken. Dit boekje wordt door het HCO (haags centrum voor onderwijsbegeleiding) nagekeken. Resultaten worden besproken met school.

Wat wordt bekeken? Concentratie Tempo Spelling Lezen (DMT/AVI) Rekenen (CITO)

Vanaf januari Tempo lezen werktempo Zelfstandigheid Eind groep 3 avi niveau E3 instructie

Juni CITO toetsen Begrijpend luisteren Spelling Rekenen DMT/ AVI

Voorbeeld Wij gaan op reis. Ik zit met moeder en pa in de trein. Ik kijk door het raam. Ik zie een boom met fruit. Dan zie ik een koe in de wei. Dan stopt de trein. We zijn er, zegt pa. We gaan uit de trein. We gaan een trap op. Dan zijn we in de stad. We staan op een plein. Ik zie veel. Daar staat Truus. Zij wacht al op mij en moeder en pa. Kom, zegt ze, we gaan naar huis. Dag oom Bram, zeg ik. Dag Kees, zegt oom. Hier een doos voor jou. Ik pak de doos aan. Oei, wat is die zwaar. Pak maar uit, zegt Truus. Dat doe ik. In de doos zit een schooltas. In de tas zit een kleurboek, een potlood en een gum. Daar ben ik blij mee, zeg ik.

Toetsen blijven Momentopnames !

Verlengde instructie Groepen 3

Wat is VI? Extra oefening buiten de klas voor kinderen die meer moeite hebben met bepaalde leergebieden.

Hoe gaat het in zijn werk? De leerkracht signaleert dat een kind wat extra hulp nodig heeft op een bepaald vakgebied De leerkracht overlegt met de IB-er en de RT-er RT-er stelt een handelingsplan op Ouders worden door de leerkkracht geïnformeerd

Wat doen we Er wordt gewerkt in een klein groepje buiten de klas Periode van 6 keer 20 minuten per keer

Welke leergebieden Taal/lezen Rekenen Schrijven/motoriek Sociaal emotioneel

Extra Uitdaging Extra oefening buiten de klas voor kinderen die op bepaalde leergebieden extra uitdaging nodig hebben. Rekenen Taal Mindgames Projecten