De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Hoe blijf ik gemotiveerd
Implementatie van de UNCO-MOB
Business mapping Business model canvas.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Wij stellen ons graag aan u voor!
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Welkom bij de 4e workshop over:
Bijeenkomst Fairtrade Gemeenten Het benaderen van bedrijven
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Het genereren van LEADS!
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Een startersgids voor innovatie
Hogescholen in Dialoog
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Informatiebijeenkomst Triple P Alice van Beers en Nicole Smits 13 november 2013.
V1 stage - Blok 4.
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Welkom bij de 4e workshop over:
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
Welkom in groep 5.
Kassabon aanmaken In deze presentatie wordt uitgelegd hoe je een kassabon moet aanmaken met WinPOS. Door op de linker muisknop te klikken, ‘blader’ je.
Welkom bij deze mini-beurstraining.
De dag van het solliciteren - introductie
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
Even voorstellen .
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Bestuurlijke aanbesteding dagbesteding Walcheren 1 21 oktober 2015.
“Digi-bord toepassing sollicitatietraining” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Tom, Trainer.
Gespreksvaardig-heden
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
1. EVEN VOORSTELLEN… LEERDOELEN Je weet wat een bank is en doet. Je kent de (financiële) gevolgen van rood staan, kopen op afbetaling en een lening afsluiten.
Opdrachten en eindopdracht
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Vroegtijdig signaleren van VSV Inspiratiebijeenkomst ‘Aanval op schooluitval zuidoost Brabant’ Carlos van Kan Onderwijskundigonderzoeker
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
1 Mijn Geldzaken. EVEN VOORSTELLEN… Na vandaag… Weet je wat een bank is en doet. Weet je waarom inzicht in je bankzaken belangrijk is Ken je de (financiële)
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
Anders kijken, anders doen
SLB2 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Mini-onderneming.
Mini-onderneming.
Welkom in groep 1.
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Verkooptechnieken HvA training Jan Willem Schulte Roland Wessel
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Uw bedrijf en de groei.
Laatste les!! Les 7/8: woordformules + oefenen voor de toets
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
Ouderavond 3 havo 18 september 2018
Dienstverlening Krikke Consult
Welkom!.
Kennismakingsavond Compaen VMBO.
Transcript van de presentatie:

De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent: Jan Willem Schulte

Het doel: SNS Programma voor Ondernemende Helden Kritische blik op het verkoopproces met betrekking tot de slagingskans en de eigen invloed hier op Inzicht in customer Development Keuzes en acties in het verkoopproces zien en de juiste maken Samenwerking onderling en de rolverdeling. Inzicht in je eigen gedrag t.a.v. het verkoopproces Sales training Verkoop adviseur

Het Resultaat: SNS Programma voor Ondernemende Helden Nieuwe werk- en commerciele- methodieken kennen en kunnen toepassen; (telefonische acquisitieopening, inventarisatie, afsluiten, bezwaren overwinnen, inzicht in eigen gedrag) Meer effectiviteit als verkoop adviseur bij SNS Bank Meer plezier en resultaat als verkoop adviseur Sales training Verkoop adviseur

Het sales programma : SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur 2 oktober Combinatie marktbewerking – Sales + Telefonie 16 oktoberTelefonie en straatverkoop 30 oktoberGesprekstechnieken aan tafel 11 december Gesprekstechnieken aan tafel 29 januari Gesprek strategieën 1 april Sales Assessment Borging en voortgang: -Werken aan je leerdoelen -Oefenen in de tussenliggende periode, hier kort verslag van doen op de salestegel -Resultaat bijhouden, hoeveel gesprekken, welke uitkomsten? -Afronden, toetsing via het sales assessment

Sales training Verkoop adviseur SNS Programma voor Ondernemende Helden Voorbereiding In contact komen met een klant Telefonisch een afspraak maken Op straat iemand aanspreken Dingen die ik niet weet Opening van het gesprek Overgang naar doel/verkoop Cross sell Iemand overtuigen om bij SNS te bankieren Kritische vragen van de klant Afsluiten Wat is lastig?

Sales training Verkoop adviseur SNS Programma voor Ondernemende Helden Klantmomenten Marktbewerking (marketing component) Sales (de uitvoering) Strategie : Welke sale-strategie hebben jullie kunnen ontdekken bij de SNS? Wat hebben jullie zelf als klant ervaren?

Sales training Verkoop adviseur SNS Programma voor Ondernemende Helden Laten we eens kijken: Contact met SNS Soms is het fijn als je even contact met ons kunt opnemen. En we helpen je graag. Aan de telefoon of in een van onze SNS Winkels (met een kopje koffie of thee). Maar ook online kunnen we je verder helpen. Service & contact SNS Winkels SNS Geldautomaten Facebook Twitter SNS Community

Sales training Verkoop adviseur SNS Programma voor Ondernemende Helden Contact met SNS Soms is het fijn als je even contact met ons kunt opnemen. En we helpen je graag. Aan de telefoon of in een van onze SNS Winkels (met een kopje koffie of thee). Maar ook online kunnen we je verder helpen. Service & contact SNS Winkels SNS Geldautomaten Facebook Twitter SNS Community Jullie rol ……?

Sales training Verkoop adviseur SNS Programma voor Ondernemende Helden Starten met telefonie: Op welke wijze gebruiken jullie de telefoon?

Sales training Verkoop adviseur SNS Programma voor Ondernemende Helden Kennis t.a.v. de te bellen persoon of organisatie (bij zakelijke klant) Wat is het doel van het gesprek? Eerdere contacten? Motief voor de afspraak? Te verwachten tegenwerpingen Mogelijke subdoelen Agenda en planning Actualiteit rond het onderwerp voor contact persoon? Kennis t.a.v. de te bellen persoon of organisatie (bij zakelijke klant) Wat is het doel van het gesprek? Eerdere contacten? Motief voor de afspraak? Te verwachten tegenwerpingen Mogelijke subdoelen Agenda en planning Actualiteit rond het onderwerp voor contact persoon? VOORBEREIDING outbound:

Sales training Verkoop adviseur SNS Programma voor Ondernemende Helden Begroeten/ voorstellen Check contactpersoon Kapstok Voordeel afspraak suggereren Voorstel afspraak (bezwaren overwinnen) Afspraak bevestigen Positief afscheid nemen Begroeten/ voorstellen Check contactpersoon Kapstok Voordeel afspraak suggereren Voorstel afspraak (bezwaren overwinnen) Afspraak bevestigen Positief afscheid nemen De opbouw van het gesprek

Sales training Verkoop adviseur SNS Programma voor Ondernemende Helden Je hebt een verkoopkans : -J.W.Schulte heeft online een betaal rekening geopend Bereid het telefoongesprek voor: -Wat wordt je doel? Wat wil je als resultaat behaald hebben uit dit gesprek? -Waar wil je dat wij opletten tijdens de uitvoering? Je hebt een verkoopkans : -J.W.Schulte heeft online een betaal rekening geopend Bereid het telefoongesprek voor: -Wat wordt je doel? Wat wil je als resultaat behaald hebben uit dit gesprek? -Waar wil je dat wij opletten tijdens de uitvoering? Oefening:

SNS Programma voor Ondernemende Helden Je hebt een verkoopkans : -J.W.Schulte heeft een groot bedrag op zijn betaal rekening staan -€ ,- Bereid het telefoongesprek voor: -Wat wordt je doel? Wat wil je als resultaat behaald hebben uit dit gesprek? -Waar wil je dat wij opletten tijdens de uitvoering? Je hebt een verkoopkans : -J.W.Schulte heeft een groot bedrag op zijn betaal rekening staan -€ ,- Bereid het telefoongesprek voor: -Wat wordt je doel? Wat wil je als resultaat behaald hebben uit dit gesprek? -Waar wil je dat wij opletten tijdens de uitvoering? Oefening: SNS Programma voor Ondernemende Helden

Wat valt op? Vragen?

SNS Programma voor Ondernemende Helden Huiswerk: Oefen met outbound bellen. Hou de komende weken je statistiek bij via een Excel Plaats je Excel op 15 oktober op de sales tegel met je conclusies en eventuele vragen. Sales training Verkoop adviseur

Succes ! SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur