Inleiding dienstverlening SJM. Dienstverlening  materiele problemen, juridisch,  verkrijgen van rechten, uitkering, voorzieningen, geld  Doel dienstverlening:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Balans tussen hulp en recht
ARBEIDSRECHT IN FRANKRIJK
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Outsourcing 21 augustus 2008 Download op:
Justitie & hulpverlening
HERHALING Reader Werk.
Vraaggerichte arbeidsbemiddeling
Scholing Werkritme krijgen.
Lesbrief Arbeidsmarkt
Het Oude Ambt is een brede organisatie voor welzijn, maatschappelijke dienstverlening en maatschappelijke ontwikkeling in Oost-Groningen. Door middel van.
Inleiding arbeidsmarkt
Werkloosheid Nadelen en voordelen.
Arbeidsongevallenverzekeringen Bouhy Leyssens Podevyn Rubbens FVE12.
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Milieurehabilitatie Hoofdstuk 8.
Voorstelling van de catalogus
H6 werken Paragraaf 3+4.
6. Personeelsbeleid en leidinggeven1 6 Personeel en leidinggeven Bestuursproces (p. 35) 1.doelstellingwat wil je bereiken? 2.beleidsbepalinghoe ga je dat.
Van de juridisch dienstverlener
TRANSITIEQUIZ onder leiding van Lucille Werner.
Van werk naar werk trajecten
1. Decentralisatie van overheidstaken naar gemeenten Gemeenten worden in 2015 verantwoordelijk voor: - jeugdzorg, - werk en inkomen en - zorg aan langdurig.
4.4 Is alles goed geregeld? Als je een nieuwe baan hebt dan sluit je een contract af met je nieuwe werkgever. Dit heet een arbeidsovereenkomst. Hierin.
NVAB Leidraad Verplichte Medische Keuringen September 2007 [datum]
Amyloïdose: meer dan een diagnose!
Jongerenloket JOLO Onderdeel van de gemeente/DWI voor jongeren tussen de 16 en de 27 jaar.
De economische dimensie
Dag voor de zorg Zaterdag 14 september 2013 ‘Aanbesteden in de thuiszorg’
7.2 Wat doet de overheid voor ons?
SADANopdracht: outplacement Stap 2. Sectoraal outplacement in kaart gebracht Olivia Mahmudova 1BaTP A3.
Inspiratiedag VVSG Ouderen- en thuiszorg
Aansluiting participatiewet op de jeugdwet en de Wmo (in wijkteams)
6.3 Geen werk? Wat zijn de gevolgen als je je baan verliest?
Instrumenten en voorzieningen
Les 1 Harrie Manders (sidekick Erne Thuys)
Werk en kanker, re-integratie
Arbeid & maatschappij Inhoud: Actualiteit Wat is arbeid?
Donderdag 3 december Opening Waar staat Veluwe Portaal nu? Kans in de regio HR voorbeelden HR ontwikkelingen Dienstverlening Veluwe Portaal 2016.
MEEDOEN WERKT! PRESENTATIE participatiewet in opdracht van Min. SZW.
Mr. Dr. Alex Corrà GRENZEN VAN ‘MAATSCHAPPELIJK NUTTIGE’ TEGENPRESTATIES NISZ-studiemiddag, Universiteit Utrecht, januari Illustratie Deenfilm, alle.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
Innovatie in Juridische Dienstverlening Jelle van Veenen.
Workshop Participatiewet Geke van der Werff Hoofd team bemiddeling en coaching Directie Werk 25 maart 2015.
De nieuwe rol van het SRL in het sociaal wijkteam. Generalistische specialist of specialistische generalist?
De financiële aanspraken bij bedrijfseconomisch ontslag Alexandra Krop jurist werkgeverszaken OPOF, 16 februari 2012.
Testvragen hoofdstuk 4 T2. Vraag 1 Welke van de volgende stellingen is juist? 1.Een huisarts doet zowel lichamelijk als geestelijk werk. 2.Een brandweerman.
Veranderingen binnen het Sociale Domein Specifiek: Wet Werken naar Vermogen en herstructurering Promen Gouda.
De jeugd heeft de toekomst Uitwerking proces door; Esther Radia Mieke Ruben Rene.
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
Vragen & discussie De kracht van senioren in de participatiemaatschappij.
Studentenvoorzieningen KU Leuven Studentenvoorzieningen Missie Studentenbeleid/Studentenvoorzieningen Studentenbeleid Ondersteuning en participatie.
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Vrijwillige inzet en ZZP’ers Een (on)mogelijke combinatie?
Regionale raadsbijeenkomst
WET NORMALISERING RECHTSPOSITIE AMBTENAREN (WNRA)
Vmbo 2 economie Waarom werken?
Inschatten van dienstverlening
Stelsel sociale zekerheid
Hoofdstuk 4: Met werk kom je verder.
Innovatie in Juridische Dienstverlening
Hoofdstuk 6: De verzorgingsstaat
H3 Hoe kom je aan werk?.
Hoofdstuk 2 Arbeidsovereenkomst
Hoofdstuk 2 Arbeidsovereenkomst
Integrale Arbeidscoach
Je kinderopvang privatiseren: hoe beslis je dat?
Transcript van de presentatie:

Inleiding dienstverlening SJM

Dienstverlening  materiele problemen, juridisch,  verkrijgen van rechten, uitkering, voorzieningen, geld  Doel dienstverlening: de vragen van klanten zo correct mogelijk beantwoorden.

Zowel sociaal als juridisch  Materieel en immaterieel  Oorzaak en gevolg  Samenhang/ verbanden tussen problemen voorbeeld Ontslag, onzekerheid, schulden, relatieproblemen, Alcoholmisbruik, dakloos.

Wat doet een dienstverlener  Informeren  Adviseren  Verwijzen  Begeleiden  Bemiddelen  Ondersteunen  Praktische dienstverlening

Doelgroepen Met welke mensen krijgt de dienstverlener te maken  Welke vragen en of problemen hebben deze doelgroepen  Wat is de situatie  Wat zijn de achtergronden  Wat is de taak van de dienstverlener

Waarom doelgroepen Een indeling,  globaal inzicht krijgen in klanten  De problemen  de dienstverlening,  de taken en de werkzaamheden van de dienstverlener  het werkveld  De organisaties

Werkveld  Waar werkt de dienstverlener  Overzicht van organisaties en instanties  Sociale kaart

Opdracht 1.Beschrijving doelgroep, wie zijn werknemers wie zijn werkgevers wie zijn uitkeringsgerechtigden wie zijn mensen met schulden 2Probleem of situatie beschrijving met welke problemen kunnen werknemers te maken krijgen?

Uitwerken van de opdracht  Als DIO  Juridisch, wet en regelgeving  sociaal, wat speelt er in de maatschappij of de omgeving van de klant  vijf W’s wie, wat, waar, wanneer, waarom, waarmee  Je probeert inzicht te krijgen in de doelgroep, de problemen (of situatie) en de achtergronden van de doelgroep

Hoe werk je een opdracht uit! Voorbeeld werknemers  Definitie werknemer, maatschappelijke positie  In dienst treden bij werkgever, CAO arbeidsovereenkomst, arbeidsvoorwaarden, loon  Veiligheid en gezondheid  Arbeidsconflicten, einde dienstverband  sociale zekerheid,  Werk zoeken  Arbeidsmarkt en vacatures