Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Hoofdstuk 1: Wanneer is een onderneming succesvol?
9.2 Productclassificatie
Breechpocket-productdossier
4 P´s en 3 R-en MK01.
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Chocoladekruidnoten Sanne Weerstra Productdossier.
Klachtenbehandeling Niveau 2 Kerntaak 2.
Product, merk en assortiment
Distributiestrategie
H7: Productmanagement.
Marketing presentatie
commerciële presentatie
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Product Product = goed of dienst Kernproduct = oplossing
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
College 4 Video Kotler (25min) Bespreken video (20 min)
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Het concept “READY WHEN YOU ARE” Gamma vers voorbereidde producten
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandel algemeen
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
MARKETINGMIX.
Productbeleid.
Marketing 5 havo.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
prijs- en servicemarkt
functies detailhandel
Periode 1 Ken de (detail)handel
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Hoofdstuk 6 Service.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Assortiment dat wat er te koop is.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Voeg hier een foto van het product in
Hoofdstuk 7 Productbeleid
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Marktsegmentatie en een praktische oefening
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product

11.1 Kwaliteit Productmix Producteigenschappen Kwaliteit Merk Service en garantie Verpakking Assortiment Producteigenschappen Fysieke Functionele Emotionele

Positioneren Aansluiten van het product/dienst bij de wensen en behoeften van de klant

11.2 Merk Merk bestaat uit: Voordelen merk: Naam Logo Bescherming merk Kwaliteit Klantenbinding Imago

Merktypen: Paraplumerk Individueel merk Fabrikantenmerk Huismerk ABC merk Wit merk

Convenience good = weinig service 11.3 Service en garantie Service: Voor de koop (voorlichting / demonstratie) Tijdens de koop (inpakken / accessoires aanreiken) Na de koop (thuisbezorging / klantenservice) Convenience good = weinig service Shopping good = redelijke mate van service Specialty = service noodzakelijk

11.4 Verpakking Commerciële functie verpakking Technische functie Aandacht trekken Herkenning Informatie Gebruiksgemak Technische functie Bescherming Houdbaarheid Vervoer Dosering Milieu Veiligheid

Alle aangeboden artikelen vormen assortiment Breed – aantal artikelgroepen Diep – aantal artikelen per groep Hoog – prijs van artikelen Consistentie – samenhang artikelen Lengte – aanwezige voorraad