Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling
Inhoudstafel presentatie 1. School Voorstelling Bestaand beleid VOET’en Noden 2. Thema “Seksuele en relationele ontwikkeling” 3. Bestaande programma’s 4. Implementatie School niveau Klas en leerlingen niveau Netwerken en samenwerkingsverbanden Evaluatie 5. Suggesties & alternatieven
1. SCHOOL
1.School – voorstelling + Structuur derde graad
1.School – Bestaand beleid VOET Algemeen Vrij goed implementatie beleid VOET’en Projectmatig (Project VOET) VOET-coördinator Systeem mindmaps
1.School – Bestaand beleid VOET Verschillende partijen Directie positief Leerkracht bereid implementeren maar teveel administratie Leerlingen positief “eens wat anders dan les” Ouders weinig betrokken, wel communicatie
1.School – Bestaand beleid VOET Schooltype B Verscheidende thema’s VOET-coördinator Geen continue opbouw over verschillende jaren Weerstand bij leerkrachten door extra administratie
1.School – Noden Herdenken bestaand project “Sociale vaardigheden” met volgende aandachtspunten: Betrokkenheid leerkrachten vergroten Zonder administratieve werklast te verhogen Themadag minder isoleren Meer aandacht context 2.4 “Seksuele ontwikkeling & puberteit”
2. THEMA
2. Thema
3. PROGRAMMA’S
3. Bestaande programma’s
4. IMPLEMENTATIE
4. Implementatie - Schoolniveau
4. Implementatie – Klas & leerling niveau
4. Implementatie –Samenwerkingsverbanden
4. Implementatie – Evaluatie
5. SUGGESTIES & ALTERNATIEVEN
5. Suggesties & alternatieven
Bedankt voor uw aandacht! Vragen? Groep 10