22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe ontstond dit initiatief ?
Advertisements

Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
‘Samen werken aan een Taalbeleid.’
door de introductie van MAGIE Meer en Anders Gaan Implementeren van Expertise door de introductie van KENNISDOMEINEN.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Steunpunt opvoedingsondersteuning. 2 Opvoedingsondersteuning -Inleiding -Iedereen heeft wel eens opvoedingsvragen -Ouders -Werkveld -Opvoedingsondersteuning.
Verantwoordelijke Leni.
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Afvalwaterketen Velt en Vecht
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Visie op ons loopbaanbeleid
Peter Brouwer Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW WZSW – Waar Zit Sociale Waarde?
Klantentevredenheidsonderzoek Wat mag u verwachten ? Van Damme Marleen Afdeling Land en Bodembescherming, Ondergrond, Natuurlijke Rijkdommen Departement.
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Vrije-CLB-Koepel vzw Driemaal Taal Kansenbevordering in de hedendaagse CLB- praktijk taalstimulering
Doel samenwerking: Samenwerking RIZIV-ZF-VDAB-GTB
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
VIGeZ vzw © maart 2009
EAD Consulentendag 2011 Diversiteitswerking Sectorconvenants 16 september 2011.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Implementatie arbocatalogi bij de EMCO-groep Probleem of uitdaging?
Jobcoach Janick.
Samenwerking OCMW-VDAB in Gent Werkgroep activering POD-MI,
1 21/11/ Nominaties Henk Westbroek Trofee. 2 Genomineerde organisaties 1)Activeringsteams 2)AxionContinu 3)Bibliotheek 4)Eigen Kracht 5)Prago 6)SodaProducties.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
KLACHTENBEHANDELING Klachtenbehandeling Woensdag 7 september 2005.
Stevig in de sTEIGERS een educatief coaching instrument voor kortgeschoolde medewerkers Wim vroonen
WERKEN AAN GELETTERDHEID OP DE WERKVLOER 02/07/2015.
Functie 2B: ambulante langdurige zorg Samenwerking met de eenheid 511 UMC Sint-Pieters ziekenhuis Modaliteiten uitbouwen voor een goede samenwerking tussen.
Afnemende en toenemende verantwoordelijkheid
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
ZIN!JA ANTWERPEN 29 OKTOBER 2015 Coaching in de Vlaamse Overheid.
Inesz van Benten – medewerker implementatie
Naar een duurzaam HRM beleid
Natuur- en milieueducatie voor duurzame ontwikkeling : van theorie naar praktijk inspiratieboek en reflectieinstrument voor de NME/EDO-professional.
BUURTBEMIDDELING. ALGEMEEN Definitie Bemiddelen Tussen (groepen van) personen Eenzelfde buurt betreden/ gebruik maken Methodiek Geïnspireerd op de methodiek.
Hoe bereiden we ons optimaal voor? HR-uitdagingen tijdens een doorstroomtraject Thomas Bossuyt Partner BDO #SamenStromen.
Duurzaamheidsmeter Economische Sites Maarten Schäffner Duurzaamheidsadviseur.
Kick off IKC Europaschool Welkom Soep met … IKC Europaschool (wie, wat, waarom) World café Afsluiting Rondje door de school (Reageren?
5 april 2007Topos Symposium Een onderwijs keuken Hoe we proberen smakelijke en gezonde onderwijsgerechten te bereiden en op.
Infodag Binc Dialoog, Reflectie en Actie 22 en 30 september 2010 Brussel - Gent.
1 Van 1 december 2008 tot 31 december WAT? Sensibiliseringscampagne om senioren aan te zetten meer te bewegen  stappen/stappentellers Gericht.
Betrokkenheid in kaart gebracht Ontwikkeling en gebruik van de Triadekaart in de GGZ Jooske van Busschbach Kerstin Wolters Hannie Boumans.
Gespecialiseerde sportondersteuning voor mensen met een beperking.
Blijven ontwikkelen Zin?Ja! 21 april Opener – stellingen rond Leren & Ontwikkelen 1. wie is verantwoordelijk voor leren in VO - de leidinggevende.
@Level2work Contactdag Levenslang leren 24/03/2017
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
GGZ in de Wijk de praktijk in Amsterdam Zuid
Introductie Specialist: Exchange vzw
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Twee jaar clil in het vlaams secundair onderwijs: een evaluatie
Succesvol implementeren in de zorg
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016.
Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW
Visieontwikkeling gezinsopvang
Op welke manier kan men competenties verwerven?
Wat? BONGO! Brussel Buitenschoolse Oefenkansen Nederlands in GO! Scholengroep Brussel Subsidies van het Agentschap Integratie en Inburgering Looptijd:
Ouderschap en een psychische aandoening
Zelfredzaamheid-Matrix (ZRM)
Sleutelen aan doorstroom Werkmmaat
Zelfredzaamheid-Matrix (ZRM)
Loopbaanpaden Een verkenning.
Aanbod jongvolwassenen
Onderzoeksproject Service’
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen

Aanpak Page 2 ESF – Stuurgroep 1 FASE jun 2014

Aanpak Page 3 ESF – Stuurgroep 1 FASE jun 2014

Page 4 WIE

Wie Page 5

Page 6 WAT Page 6

Page 7

Page 8 POP OP ZO ’ N GROTE SCHAAL IMPLEMENTEREN, ZORGT VOOR EENHEIDSWORST !

POP als evaluatie- instrument? Page 9

Project met 12 partners: Eenduidige visie? Page 10

Eén zelfde project voor zo’n diverse sector en doelgroep? Page 11

Externe partij POP’s afnemen? = weerstand ≠ implementatie Page 12

Page 13

WAT Ontwikkeling van een POP concept en bijhorende methodieken Ondersteuning bij implementatie POP aan alle SE organisaties: breed bereik van alle sectoren Begeleiden van doelgroepmedewerkers naar POP toe Opleidingen aan omkaderingsmedewerkers/begeleiders  POP algemeen, open aanbod en in-house  Specifiek rond bv. ASS (laatste sessie 26 okt) Coaching op de werkvloer van POP coaches Administratieve proces Page 14

Page 15 RESULTATEN

Page 16

Mooie ambities, maar de praktijk is allicht anders! Page 17

Project is ‘one shot’-benadering, Garandeert geen duurzame inbedding Page 18

Niet iedereen is allicht tevreden over de gekregen begeleiding Page 19

Eén draaiboek voor alle mogelijke gesprekken? Page 20

Hoe POP attractief en eenvoudig toelichten aan alle betrokkenen? Page 21

Page 22

RESULTATEN +/- 20% van de doelgroepmedewerkers heeft een eerste POP Meer dan 800 mensen bereikt met de opleidingen Grote algemene tevredenheid: tweede meting volgt Page 23

Draaiboek Page 24

Info op website 15/10: aankondiging op popindesocialeeconomie.bdo.be Page 25

Infofilm POP Page 26

Page 27

Page 28 CONCLUSIES / BELEID Page 28

Voornaamste uitdaging: POP gebruiken op pragmatische manier voor het doel waarvoor het ontwikkeld is Page 29

Voornaamste uitdaging: POP gebruiken voor het doel waarvoor het ontwikkeld is  POP werd niet ontwikkeld als objectief assessment van iemand mogelijkheden of aandachtspunten, maar als (zelf-)reflectie instrument om na te denken over ontwikkelingsmogelijkheden en om hierin eigen keuzes te kunnen maken  Wordt POP gehanteerd als evaluatie-instrument?  Wordt POP gezien als een objectieve meting?  Wordt POP gezien als een instrument waarbij iedereen met dezelfde standaard beoordeeld wordt?  Is een POP mogelijk voor 100% van de doelgroep? Page 30

Voornaamste uitdaging: POP gebruiken op pragmatische manier  Blijven communiceren om vragen over registratie & administratie op te vangen  Transparantie wat betreft gebruik en wat er met de inhoud zal gebeuren Page 31

Page 32 Doelgroep- werknemer ESFPartnersVDAB Kabinet S.E. - organisaties Departement Koepel- organisaties