Informatie –vergadering 15/01/2015

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerking tussen overheden
Advertisements

Informatiemiddag Wet Markt en Overheid 11 februari 2014.
De onderneming als boekhoudkundige entiteit
Procedure: hoe een offerte indienen?
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Architect als inschrijver - ontwerp; - architect; - ontwerpteam; - DBFMO.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Nieuwe VZW wetgeving. Jeugdraad Lubbeek VZW wetgeving nov 2004 De nodige aanpassingen betekent: Statuten checken,waar nodig aanpassen en laten goedkeuren.
BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE
Opfrisser Aanbestedingsrecht Werkgroep Leveranciersselectie Polo. G. van der Putt 9 december 2008.
Motie Bij politiek relevante aanbestedingen de gemeenteraad in de gelegenheid stellen vooraf kaders te stellen ten behoeve van het op stellen van het Programma.

Inkoopprocedures UT Diensten en Leveringen
Belangrijkste gevolgen van het Bao voor de inkooppraktijk
Logo van de desbetreffende sectie hier toevoegen.
Actualiteit Nederlandse jurisprudentie Selectie en gunning
Concessies van openbare dienst:
Vraag 1) juist/onjuist. De plichten van de patiënt:
Nieuw in België Exclusief via ADMB
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Risicoanalyse van de elektrische installatie
E-invoicing – Juridische spelregels Korneel Decroix/Wouter Claes Advocaten Algemene titel/welkomslide.
Begeleiden van maattrajecten teamontwikkeling en teamorganisatie Ondersteunen en begeleiden van teambuildingsessies voor teams die zich verder willen ontwikkelen.
OVERHEIDSOPDRACHTEN De onderhandelingsprocedure van naderbij bekeken en toegepast VVSG Pol Verbeke 30 april 2015.
1 INFOVERGADERING “RC VOOR HET LEVEREN VAN RELATIEGESCHENKEN, TOMBOLAPRIJZEN EN WEGGEEFARTIKELEN”
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Info-sessie CD Selectie van leveranciers van diensten met betrekking tot licenties, implementatie, advies, opleiding en/of onderhoud van software.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Informatievergadering
2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45.
Bestek MRMP-I/S Nr. 14IS0XX
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
2014/HFB/OO/31403 leveren van bedrukte enveloppen 12/01/2015 – 9u45 Informatievergadering.
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
Nieuwe regelgeving inzake de (electronische) meldingsplicht van werken Patrick Princen RSZ/0NSS.
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
Titel De nieuwe aanbestedingswet, 13 december 2012.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
Hoe inschrijven op een overheidsopdracht?. Inhoud 1.Basisprincipes van een overheidsopdracht 2.Procedure 3.Inschrijven in samenwerkingsverband 4.Inhoud.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2016/004/2823 Donderdag 16 juni 2016 Johan Hoste, Coördinator-expert Dienst Service & Logistiek Jan Steeman, Coördinator-expert.
25 maart 2014 Inlichtingenbijeenkomst Voor de aanbesteding van bestek met zaaknummer
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
Startbijeenkomst 22 september 2016
Agenda Inleiding / praktische mededelingen Scope Programma van eisen
Aanbesteden ICT outhousing en outsourcing
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
17IA250 – Logementsmeubilair/ Mobilier de Logement
Aanbesteding onderhoud technische installaties
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
Veerponten Noord-Limburg
« OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale Economie » « Je t’aime moi non plus »
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2017/007/4163
Strijken stuw Linne.
Inlichtingbijeenkomst voor aanbesteding met zaaknummer
Wijzigingen in de wet van 22 april 1999 m.b.t. de stagiairs Leon Kerfs
Aanbesteding Arbo/PPMO
Elektronische veiling
Welke mogelijkheden biedt de nieuwe regelgeving voor duurzaam aanbesteden? Leen Van der Meeren.
Dematerialisatie, toegang tot info en versturen van digitale rapporten
Mediprima en Dringende Medische Hulp
administratieve vereenvoudiging & efficiëntie bij overheidsopdrachten
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
SROI Stadswerk.
Transcript van de presentatie:

Informatie –vergadering 15/01/2015 2014/HFB/OA/31136 Onderhoud en keuring van HVAC installaties in gebouwen van de Vlaamse overheid

Informatievergadering Het Facilitair Bedrijf Disclaimer : De huidige slides zijn enkel een samenvatting van de voornaamste clausules van het bestek met referentie 2014/HFB/OA/31136 en zijn dus onvolledig. Deze slides zijn dus geen contractueel document. Deze slides hebben enkel tot doel de kandidaat-inschrijver te wijzen op de voornaamste elementen om te komen tot een regelmatige inschrijving

Informatievergadering AFM Inhoud Voorwerp van de opdracht Aanbestedende overheid Gunningswijze Selectiecriteria Aandachtspunten bij inschrijving Aandachtspunten na toewijzing Vragen en antwoorden

Voorwerp van de opdracht Titel : Onderhoud en keuring van HVAC installaties in gebouwen van de Vlaamse overheid Percelen : 3 percelen, op geografische basis Plaats van uitvoering : het Vlaamse en Brusselse Hoofdstedelijke Gewest Raamcontract : Ja Duur van de overeenkomst : 4 jaar vanaf sluiting

Aanbestedende overheid – Leidend ambtenaar Agentschap Facilitair Bedrijf Bevoegdheid van de leidend ambtenaar : De leidend ambtenaar wordt aangeduid bij elke bestelling. Het mandaat van de leidende ambtenaar bestaat enkel uit: de technische en administratieve opvolging van de diensten tot en met de oplevering; de keuring van de prestaties, zowel de a priori als de a posteriori keuring; het nazicht van de schuldvorderingen en facturen; het opstellen van de processen-verbaal; de opleveringen;

Gunningswijze Gunningswijze : Openbare aanbesteding De opdracht zal per perceel worden gegund aan de laagste regelmatige inschrijver voor het desbetreffende perceel.

Selectiecriteria Selectiecriteria eisen ten aanzien van de persoon van de inschrijver minima waaraan de inschrijver (& het voorwerp van de offerte) dient te voldoen. Aan te tonen door toe te voegen documenten De minimale vereisten qua financiële en economische draagkracht zijn: Jaarlijkse omzet van min 300.000 euro over de laatste drie beschikbare boekjaren   De inschrijver toont die aan door het voorleggen van: de jaarrekening (die zal worden opgevraagd via elektronische weg)

Selectiecriteria Selectiecriteria De minimale vereisten qua technische bekwaamheid zijn: Personeelbestand minstens 7 personen, Minstens 4 techniekers met nodige verplichte erkenningen om onderhoud, keuringen en audits uit te voeren op specifieke HVAC installaties. Nodige kwalificaties en getuigschriften worden toegevoegd.   De inschrijver toont dit aan door het voorleggen van: Drie relevante referenties van het technische onderhoud op HVAC installaties, minstens 15 verschillende locaties, met elke een minimale omvang van 50.000 euro (incl. BTW) op jaarbasis, in de periode 9/2012 tot 9/2014. De referenties dienen volgende punten te vermelden: Opdrachtgever Datum en duur contract Type HVAC installaties Plaats van uitvoering (min, 15-) Omvang (bedrag incl. BTW) Getuigschrift goede uitvoering

Gunningscriteria Gunningscriterium : Percelen: Totaalprijs deze opdracht is als volgt verdeeld in percelen, volgens geografische ligging: Het Bestuur heeft het recht één of meerdere percelen niet te gunnen en eventueel opnieuw te gunnen op dezelfde of op een andere wijze.

Aandachtspunten bij inschrijving AANDACHTSPUNTEN VOOR EEN FORMEEL REGELMATIGE INSCHRIJVING - MEEST VOORKOMENDE FOUTEN DIE LEIDEN TOT ONREGELMATIGHEID : Digitale handtekening van persoon of personen die de inschrijver rechtsgeldig mogen verbinden Volledigheid : Alle documenten ! Vooral offerte EN inventaris Volledigheid van documenten Invullen van documenten RSZ status

Aandachtspunten bij inschrijving Indienen van de offerte : Elektronisch Slechts 1 inschrijving per kandidaat Tijdig indienen ! Elektronisch : elk document krijgt een timestamp Snelheid van opladen : uw eigen netwerk, het Internet, de omvang van de documenten, … Laad eerst de essentiële documenten op : offerteformulier, inventaris, documenten voor gunningscriteria & selectiecriteria, andere documenten

Aandachtspunten bij inschrijving Volledigheid : Alle stukken dienen bij de inschrijving aanwezig te zijn om de offerte te kunnen beoordelen : offertes moeten administratief en technisch conform zijn De overheid beschikt over beperkte mogelijkheden om ontbrekende stukken op te vragen RSZ de inschrijver dient in orde te zijn met de RSZ- verplichtingen

Aandachtspunten na toewijzing Borgstelling : dient tijdig te gebeuren Opvolgingsvergaderingen Clausules m.b.t. straffen en boetes Wijze van facturatie

Vragen en antwoorden: Bestek: 2.1.3 BEROEP OP DE DRAAGKRACHT VAN ANDERE ENTITEITEN (ART. 74 KB PLAATSING) Vraag: Welke documenten van eventuele onderaannemers dienen door de inschrijver toegevoegd te worden ? Antwoord: Voor deze onderaannemers of entiteiten moeten eveneens de toe te voegen documenten bedoeld onder 2.1.1. (UITSLUITING, RSZ- VERPLICHTINGEN EN BELANGENVERMENGING (ART. 61, 62, 63 EN 64 KB PLAATSING) toegevoegd worden aan de offerte. De opdrachtnemer is verplicht de onderaannemers in te zetten waarop hij zich heeft beroepen in het kader van de kwalitatieve selectie.

Vragen en antwoorden: Bestek: Artikel 1.3: Het preventief onderhoud op een decentraal verwarmingstoestel Vraag: Kan er een voorbeeld gegeven worden van een decentraal verwarmingstoestel? Antwoord: Hout-, gas- of mazoutkachel

Vragen en antwoorden: Bestek: Deel 3, Artikel 2 Keuringen en audits Vraag: Is er in dit dossier een extern keuringsbedrijf nodig? Antwoord: Een extern keuringsbedrijf wordt niet opgelegd, maar is wel toegelaten als onderaannemer (zie artikel 2.1.3), mits toevoeging van de vereiste documenten bij de offerte zoals bepaald onder 2.1 selectie.