Referentiekorting MLM
Wist je dat als je de referentiekorting op de juiste manier gebruikt je ONGELIMITEERD aantal leads (lees: klanten) kan genereren?... je de referentiekorting kan gebruiken om je TEAM uit te bouwen?
Systeem, stap per stap! -Het voordeel van een systeem is dat iedereen die dit volgt quasi DEZELFDE resultaten kan krijgen. -Je bent niet het systeem, je VOLGT het systeem. -Systemen zijn heel DUPLICEERBAAR. Je kopieert een werkwijze, NIET een persoon! Save Yourself Stress Time Energie Money
Facts... don't lie! -De klant krijgt per actieve referentie 5 % KORTING op zijn volgende factuur. -De referentiekorting wordt toegekend NADAT de referentiegever zijn 1e factuur betaalde. -De klant zijn referentiekorting kan MAXIMAAL oplopen tot 100 % op de bundel. -Zolang de referentiegever klant BLIJFT, blijft de referentiekorting toegekend. -Als de klant in de winkel bij M* kiest voor een gsm, dan VERVALT de referentiekorting.
De kracht van nummers. -1 gratis factuur = 20 referenties -Stel bij de helft mag je langs, dan schrijf je ongeveer bij 75 %. Dan heb je ongeveer 8 klanten. 1 klant is gemiddeld 2 gsm's in gezin = 16 diensten. M.a.w. 16 x 5 % korting = 80 % korting. -8 klanten willen MEGA korting. 8 x 20 referenties = 160 referenties. Regel zoals hierboven: 64 klanten bezoeken, 128 diensten. -64 klanten willen MEGA korting. 64 x 20 = referenties....
Stap 1: De map. Zit je MAP in orde? Factuur van jezelf of TOON via de M* app. Downloads: zie de website
Stap 2: De namenlijst. Nieuwe Consultant: Je begint bij je EIGEN relaties. Bestaande Consultant: Bezoek een BESTAANDE mobiele klant, zet hem in een beestjes formule & laat hem de referentielijst invullen.
Stap 3: De juiste formule kiezen. -Neem de factuur van je klant: HOEVEEL minuten, sms & data? -Neem je formules bij de hand & bepaal de JUISTE formule. -Laat je klant MEEZOEKEN naar de JUISTE oplossing. -Neem de referentiekorting erbij en vraag wat je klant graag zou WILLEN betalen. Laat hem KIEZEN. -Terwijl jij INVULT, hij INVULT! TEMPO
Stap 4: "Kan je me HELPEN?". Vraag aan je klant of HIJ de REFERENTIES kan SMS’en of OPBELLEN en op de hoogte brengen dat jij zal bellen. Hey, een vriend van me werkt bij een telecom operator. Hij heeft mijn factuur met 50 % doen zakken per maand en ik kan onbeperkt bellen, sms’en en op internet. Ik heb hem gevraagd of hij dit voor jou ook kan doen. Hij belt jou volgende week op met mijn groeten. Ik zou zeker eens luisteren want 50 % is toch een pak korting hé. Groetjes. Ok. Super! 1/2
Stap 4: "Kan je me HELPEN?". -Zeg tegen je klant dat je hem ALTIJD na IEDERE afspraak FEEDBACK zal bezorgen. -Tracht aan facturen van je klanten te komen. Korting zichtbaar. BEWIJS! (liegt nooit) 2/2
Stap 5: Bellen naar een referentie. -Goeiendag...., ik heb je nummer gekregen van An. Waarschijnlijk heeft ze jou al gebeld om te laten weten dat ik je zou bellen. -Ik ben Alain van Smart SN, een speciaal kortingsprogramma van Mobistar. Waarvoor ik je bel is het volgende: An was zo tevreden van de grote korting dat ze via ons programma kreeg dat ze mij spontaan enkele namen van vrienden doorgaf waar ze ook deze korting aan zou willen toekennen. -Het is moeilijk om alles aan de telefoon uit te leggen, vandaar dat ik even bij jou zou langskomen om dit kort uit te leggen. Ik heb slechts een half uurtje van je tijd nodig. -Wanneer past dat voor jou het beste? Morgenavond om 19 u of liever woensdagavond om u? -Ok, dan mag je me zoals afgesproken morgen om 19 u verwachten. Nog een prettige dag.
Stap 6: De juiste formule kiezen. -Bezoek van 1 lijst MEERDERE referenties op één avond. -Neem de factuur van je klant: HOEVEEL minuten, sms & data? -Neem je formules bij de hand & bepaal de JUISTE formule. -Laat je klant MEEZOEKEN naar de JUISTE oplossing. -Neem de referentiekorting erbij en vraag wat je klant graag zou WILLEN betalen. Laat hem KIEZEN. -Terwijl jij INVULT, hij INVULT! --> TEMPO
Stap 7: Feedback aan je klant. Klantenwervers: Bel je klant op en vertel hem HOEVEEL KORTING je al voor hem genereerde. Netwerkers : Terwijl je naar huis rijdt, BEL je jouw klant op en zeg hem dat je MORGEN zal langskomen om te tonen hoe het is gegaan.
Stap 8: Feedback bezoek aan je klant. -Je vertelt je klant HOEVEEL KORTING je op die ene avond al voor hem genereerde. -Je vraagt hem of hij nog MEER VOORDELEN wil. -Je vertelt hem wat deze papieren invullen OPLEVEREN. bvb: 3 gsm's = € 150 -Vraag hem of hij dit geld ook wil HEBBEN. -NODIG HEN uit naar een INFOSESSIE.
Stap 9: De infosessie. -Ga ALTIJD je gasten ophalen. -Na de presentatie stel je hen de SCOREVRAAG. -Scorevraag: "Nu dat je de presentatie hebt gezien en ik zou je vragen om jezelf een score te geven tss 0 & staat voor "dit interesseert me niet" & 10 voor "wauw, dit wil ik wel doen!" Wat is dan de score dat je jezelf geeft?” -BC of niet? Wat indien WEL? Wat indien NIET?
Stap 10: Inschrijven BC. -Je kreeg 20 referenties. Hebt er enkele bezocht. Kreeg nieuwe referenties. Maw je nieuwe BC heeft nu een GROTERE namenlijst dan ervoor. -Bezoek SAMEN met hem enkele van zijn referenties. -Leer hem deze 10 STAPPEN aan.
Dus... Stap 1: MAP in orde. Stap 2: De NAMENLIJST. Stap 3: De JUISTE formule kiezen. Stap 4: Laat je HELPEN. Stap 5: BELLEN naar referenties. Stap 6: De JUISTE formule kiezen. Stap 7: BEL je klant op. Stap 8: FEEDBACK bezoek. Stap 9: De INFOSESSIE. Stap 10: Inschrijven BC.
Veel succes!