© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 1 Flexibiliteit.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Nieuw Elan met een Inspirerend Toekomstbeeld
Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Vinden – Binden – Boeien door Maarten Verwer
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012.
Systeemintegratie in de zorg Introductie op het thema Bart Degryse.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Een startersgids voor innovatie
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Randstad Werkmonitor state of mind arbeidsmarkt (werknemer perspectief) juli – augustus 2007 B
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Enterprise Resource Planning (ERP)
strategie als een proces
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Introductie/Agenda 1 Cor Verbaas 1.Business Analist. 2.Werkzaam bij AEP sinds juni Verantwoordelijk voor de business applicaties binnen AEP. 4.MFGPro.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
© VIP GilzeRijen ( brengt hulpvragers en vrijwilligers bij elkaar en de website is een zusje van Zorgvoorelkaar.com. Rob: “Ik was.
Producten & Werkprocessen
Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring.
Ordenen van gegevens Inleiding informatiesystemen © Sander Cox.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Het Rijk van Koning Klant
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Informatie management HC2
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Relatie tussen Architectuur en Beheer. Inleiding  Architectuur:  Inzicht in samenhang en beheersing van verandering;  Actuele problematiek  Architectuur.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
De politieke en economische omgeving Hoofdstuk 5.
Versie 1: BESCHOUWEN is: met aandacht kijken naar… Deze powerpoint gaat over goed kijken en beschrijven en pas in tweede instantie over weten.
Congres 2016 “Kerk in Uitvoering” Welkom bij de workshop Geld Door: Huib van der Burg, portefeuillehouder ‘geld’
INNOVATIE DOOR NETWERKEN met ‘altruïsme, vertrouwen, redelijkheid en vrijgevigheid’ als basis Hilde de Groot en Jan A. Jurriëns Lectoraat Innovatie HAN/FEM.
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
Organisatieverandering en - ontwikkeling GEDRAG IN ORGANISATIES HOOFDSTUK 13 1.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Embedded Librarianship
Loont investeren in DCIM?
Executieve functies Marije Ruben.
Definitie Smart Industry
Jaarvergadering Florian Stiller.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
SHEQ SHQ.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Conclusies evaluatie Regieraden
Waarom HR en Marketing moeten blenden
Duurzame inzetbaarheid
Nieuwjaarsbijeenkomst Huurdersbelangenverenigingen
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Inspelen op innovaties
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Transcript van de presentatie:

© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen Raimond Nicodem Chief Executive – Nicodem & Company Juli, 2015

© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 2 Drie hoofd domeinen van ontwikkeling Markt- ontwikkelingen -Transparant -Flexibiliseert -Geen barrières -# toepassingen groeien -Toepassingen worden volwassen -Geen barrières -Organisatie is complex geworden -Groei, fusies, afslankingen -Weinig durf of vermogen tot echt bewegen -Tegenstelling in belangen -Barrières Technologie en toepassing Organisatie

© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 3 Ontwikkelingen binnen onderneming blijven achter Ontwikkelingen - druk op organisatie Door externe integratie, digitalisering, internet, call centers en modernere backoffice functies en “straight through processing”, zijn de afgelopen jaren vele nieuwe mogelijkheden in de marketing, verkoop en ondersteuning van producten en diensten ontstaan Organisatie De ‘technische’ mogelijkheden tot transparant kunnen opereren zijn daarmee weliswaar toegenomen, echter dit alles legt nog steeds een uitdagende druk op de organisatorische aspecten en stelt hogere eisen aan de belangrijke relatie tussen klant en organisatie Eerst zijn ondernemingen druk geweest met groei door fusies, overnames, etc. Integratie en inbedding zijn nog steeds forse uitdagingen Daarna kwam de economische crisis, raakte men in paniek en verstijfde men letterlijk

© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 4 Hierdoor is forse kloof ontstaan tussen Markt en Technologie enerzijds en Organisatie anderzijds + Onbe Onbegrensd Onbeperkt Gehinderd Beperkt Begrensd Markt Technologie Organisatie Onbegrensd Onbeperkt

© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 5 Is dit nu een nieuw verschijnsel of niet? “Eenduidige registratie, -verwerking en -distributie van eenduidige informatie via verschillende kanalen is voor veel bedrijven op dit moment nog een brug te ver” WaarNiet waar of Stelling:

© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 6 Deze uitdagingen zijn alles, behalve nieuw… “Eenduidige registratie, verwerking en distributie van eenduidige informatie via verschillende kanalen is voor veel bedrijven op dit moment nog een brug te ver” Interview BBP - DM Strategie - Nicodem

© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 7 Niet nieuw dus… Nieuwe buzz-words helpen al helemaal niet Nog steeds worstelen veel organisaties met hetzelfde fenomeen: -Snel de juiste gegevens produceren -Flexibel in kunnen spelen op markt -Multi-channel Real time Agile Omni-channel Huidige buzzwords Nieuwe buzzwords voor een bestaande issues helpen u niet verder. Ondanks de buzzwords zullen we het in de visie, de flexibiliteit van en de uitvoering binnen de organisatie moeten zoeken Multi-channel heet nu Omni-channel omdat we Multi- channel niet voor elkaar kregen zoals het bedoeld was Dus kunnen we met Omni-channel weer een tijdje vooruit Voorbeeld

© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 8 Thema 2014 én 2015: De Klant Centraal. Ook dit is een reeds jarenlange bestaande struggle Customer Management gaat over de onderneming, de positie in de markt en de (toekomstige) winstgevendheid Daarmee maakt het een belangrijk deel uit van de strategie van de onderneming Het is geen ontwikkeling die als IT-driven mag worden gezien De visie op Customer Management moet dus niet afhangen van mogelijkheden van de informatie technologie (IT) Applicaties kunnen niet de strategie bepalende factor zijn in het geval van een werkelijk klantgerichte organisatie “Op dit moment * zijn veel Customer Management initiatieven gedoemd om te mislukken; er is vaak een te beperkte betrokkenheid van het algemene management om de strategie echt te doen slagen”

© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 9 Diverse oorzaken waarom dit blijft hangen… Beide stellingen zijn helaas nog al te waar anno 2015 binnen veel ondernemingen Onvoldoende “opgeruimd” in de klant- en productdatabase chaos Procesuniciteit wordt aangehaald als USP: “wij zijn speciaal, anders dan anderen” Nog steeds veel “product-out” strategieën Units, licenties, m 2 verkoop- ruimte etc. zijn nog steeds belangrijkste drivers voor sales “We moeten eerst goed draaien, dan hebben we tijd voor innovaties” Waarom is er in 15 jaar geen of weinig resultaat geboekt? Dat is pas echt een mooi onderwerp om samen over te praten