2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zaken doen met een gemeente Juridisch kader Unizo infoavond 26 september2013 Sint-Niklaas Frederick Ongena.
Advertisements

De onderneming als boekhoudkundige entiteit
Procedure: hoe een offerte indienen?
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
© Digipolis e-Procurement van A(anbesteding) tot Z(elf indienen)
Infomoment Oproep ontwikkelings- educatie oktober 2013.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Hulp bij het huishouden Gemeente Gouda presentatie gemeenteraad Gouda 15 september 2010.
BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE
Opfrisser Aanbestedingsrecht Werkgroep Leveranciersselectie Polo. G. van der Putt 9 december 2008.
Motie Bij politiek relevante aanbestedingen de gemeenteraad in de gelegenheid stellen vooraf kaders te stellen ten behoeve van het op stellen van het Programma.

Belangrijkste gevolgen van het Bao voor de inkooppraktijk
Actualiteit Nederlandse jurisprudentie Selectie en gunning
V1 stage - Blok 4.
Hoofdstuk 6 Kwaliteitsbewaking
Infosessie Bestek Werkplekleren 7 mei 2012.
“De valkuil(en) van een richtlijn in de praktijk”
1 ADMINISTRATIEVE VEREENVOUDIGING Persoonlijke toestand en verklaring op erewoord.
door Mr. Nicolette Schaapsmeerders
De juridische context van de digitale factuur.
De wet op de marktpraktijken en bescherming van de consument
E-invoicing – Juridische spelregels Korneel Decroix/Wouter Claes Advocaten Algemene titel/welkomslide.
Inkopen & Aanbesteden bij Zaanstad
OVERHEIDSOPDRACHTEN De onderhandelingsprocedure van naderbij bekeken en toegepast VVSG Pol Verbeke 30 april 2015.
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân
1 INFOVERGADERING “RC VOOR HET LEVEREN VAN RELATIEGESCHENKEN, TOMBOLAPRIJZEN EN WEGGEEFARTIKELEN”
1 INFOVERGADERING “RAAMCONTRACT VOOR HET LEVEREN VAN VERVEN EN SCHILDERSMATERIALEN.
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Info-sessie CD Selectie van leveranciers van diensten met betrekking tot licenties, implementatie, advies, opleiding en/of onderhoud van software.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Informatievergadering
Bestek MRMP-I/S Nr. 14IS0XX
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
2014/HFB/OO/31403 leveren van bedrukte enveloppen 12/01/2015 – 9u45 Informatievergadering.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
Inkoopcollectief Energie voor het Onderwijs
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
HET AANKOOPPUNT DUURZAME OVERHEIDSOPDRACHT ‘Raamovereenkomst voor de periodieke keuring van brandblusmiddelen, herstellingen, hervullingen en leveringen.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
Consumentenbescherming in Nederland en onder de tropenzon Dr. Viola Heutger EU CARICOM.
Hoe inschrijven op een overheidsopdracht?. Inhoud 1.Basisprincipes van een overheidsopdracht 2.Procedure 3.Inschrijven in samenwerkingsverband 4.Inhoud.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
ILVO VERNIEUWD LOOPBAAN- EN BELONINGSBELEID INFOSESSIES Nov – dec 2015 Jan 2016.
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2016/004/2823 Donderdag 16 juni 2016 Johan Hoste, Coördinator-expert Dienst Service & Logistiek Jan Steeman, Coördinator-expert.
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
Rechtmatig en doelmatig inhuren op basis van de herziene Aanbestedingswet Het Dynamisch aankoopsysteem CLAIRE LEUSSINK-NIES – 22 NOVEMBER 2016.
vzw Federatie van Vlaamse Historische Schuttersgilden
Startbijeenkomst 22 september 2016
Aanbesteding jeugdteams
het leveren van voeding en voedingsgerelateerde bevoorradingsmiddelen
Agenda Inleiding / praktische mededelingen Scope Programma van eisen
Europese aanbesteding management- voorziening
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
17IA250 – Logementsmeubilair/ Mobilier de Logement
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Veerponten Noord-Limburg
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2017/007/4163
Maarten Peeters 6Handel
Juridische aspecten van een webshop
e-Procurement van A(anbesteding) tot Z(elf indienen)
Aanbesteding Arbo/PPMO
Mediprima en Dringende Medische Hulp
SROI Stadswerk.
Transcript van de presentatie:

2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45

D ISCLAIMER :  de huidige slides zijn enkel een samenvatting van de voornaamste clausules van het bestek met referentie 2015/HFB/OO/32408 en zijn dus onvolledig  deze slides zijn dus geen contractueel document  deze slides hebben enkel tot doel de kandidaat-inschrijver te wijzen op de voornaamste elementen om te komen tot een regelmatige inschrijving

O VERZICHT : 1. Voorwerp van de opdracht 2. Aanbestedende overheid – mandaterende overheid 3. Selectiecriteria 4. Gunningswijze 5. Gunningscriteria 6. Aandachtspunten bij inschrijving 7. Aandachtspunten na toewijzing 8. Vragen en antwoorden

1. VOORWERP VAN DE OPDRACHT  Titel: Leveren van wijnen en mousserende wijnen  CPV-classificatie  – Wijn  – Mousserende wijn  Plaats van uitvoering: verschillende adressen in de Vlaamse provincies en Brussel  Raamcontract: neen  Duur van de overeenkomst: initiële looptijd 1 jaar, verlenging mogelijk tot 4 jaar

2. AANBESTEDENDE EN MANDATERENDE OVERHEID  Aanbestedende overheid : Vlaamse Overheid  Mandaterende overheid : Vlaamse Overheid  Bevoegdheid van de leidend ambtenaar : de technische en administratieve opvolging van de leveringen tot en met de oplevering; de keuring van de prestaties, zowel de a priori als de a posteriori keuring; het nazicht van de facturen en schuldvorderingen; het opstellen van de processen-verbaal; de opleveringen; cfr. 47 en 124 KB uitvoering.

3. SELECTIECRITERIA (1)  Eisen m.b.t. financiële en economische draagkracht ten aanzien van de persoon van de inschrijver: Totale omzet van minstens euro in minstens één van de laatste drie boekjaren voor de vermelde producten in onderhavig bestek  De inschrijver toont die aan door het voorleggen van: Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse omzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren (1)Selectiecriteria zijn minima waaraan de inschrijver (en het voorwerp van de inschrijving) dient te voldoen

3. SELECTIECRITERIA (1)  Technische eisen ten aanzien van de persoon van de inschrijver: minimum 3 opdrachten met een minimale waarde van euro per jaar per klant GHP-Plan  De inschrijver toont die aan door het voorleggen van: een lijst van de voornaamste leveringen die hij gedurende de afgelopen 3 jaar heeft verricht, hun bedrag, data en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren (incl. contactpersoon) een beschrijving van goede hygiënepraktijken, traceerbaarheid en meldingplicht. (1)Selectiecriteria zijn minima waaraan de inschrijver (en het voorwerp van de inschrijving) dient te voldoen

 De opdracht wordt gegund op basis van een open offerteaanvraag. 4. GUNNINGSWIJZE

 Gunningscriteria zijn als volgt:  Basisaanbod (totaal 80 punten) Wordt beoordeeld op basis van de verhouding tussen volgende elementen: - Prijs (40 punten) O Totaalprijs offerte: 30 punten O Prijs bij kwantumhoeveelheden: 10 punten - Kwaliteit: 40 punten  Aanvullend aanbod o.b.v. catalogus (totaal 20 punten) - Uitgebreidheid en diversiteit aanvullend gamma: 10 punten - Duurzaamheid: 10 punten  De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige regelmatige offerte indient. 5. GUNNINGSCRITERIA

Meest voorkomende fouten die leiden tot onregelmatigheid:  Elektronisch indienen & digitale handtekening  Volledigheid: Alle documenten! Vooral offerte EN inventaris Volledigheid van documenten  RSZ status 6. AANDACHTSPUNTEN VOOR EEN FORMEEL REGELMATIGE INSCHRIJVING

Indienen van de offerte:  Elektronisch  Slechts 1 inschrijving per kandidaat  Digitale handtekening Gemachtigd persoon!! (statuten, volmacht)  Tijdig indienen! elektronisch : elk document krijgt een timestamp snelheid van opladen: uw eigen netwerk, het internet, de omvang van de documenten, …  Laad eerst de essentiële documenten op: offerteformulier inventaris documenten voor gunningscriteria & selectiecriteria andere documenten

Volledigheid:  alle stukken dienen bij de inschrijving aanwezig te zijn om de offerte te kunnen beoordelen: offertes moeten administratief en technisch conform zijn  de overheid beschikt over beperkte mogelijkheden om ontbrekende stukken op te vragen RSZ:  de inschrijver dient in orde te zijn met de RSZ- verplichtingen  Opening 10 juli 2015 → kwartaalaangifte 1 e trimester 2015  Informatie RSZ wordt opgevraagd via Digiflow door de aanbestedende overheid

 Borgstelling: euro dient tijdig te gebeuren: binnen de 30 kalenderdagen na sluiting vrijgegeven na definitieve oplevering raamovereenkomst  Startvergadering: Overlopen SLA Bepalen bestel- en leveringsdag De leveringstermijn bedraagt maximaal drie werkdagen In onderling overleg met de leverancier worden vaste bestel- en leveringsdag(en) bepaald per leveringsadres.  Opvolgingsvergaderingen Problemen Evaluatie Verbeterpunten (wederzijds) 7. AANDACHTSPUNTEN NA TOEWIJZING

 clausules m.b.t. straffen en boetes Straffen zijn in overeenstemming met SLA  prijsherziening Niet mogelijk tijdens eerste zes maand Nadien 1 herziening per zes maand mogelijk Vastgelegde formule: Subindex voor Wijn

 Oplevering Oplevering individuele bestellingen: Keuring van de bestelling binnen 5 werkdagen Klachtenformulier OF stilzwijgende oplevering Oplevering raamovereenkomst Binnen 30 kalenderdagen na oplevering laatste bestelling  Wijze van facturatie Per leveringsadres 1 factuur per maand Bij voorkeur digitaal Enkel definitief opgeleverde bestellingen Praktijk: facturatie vanaf 6e werkdag volgende maand

1. Algemene vraag naar meer info gesteld door firma’s met buitenlandse vestiging. In response to several requests from foreign suppliers for more information about the tender with reference 2015/S , we wish to inform you that all information is provided in the reference documents on the e-Notification platform. All documents are solely provided in Dutch. No translation to English or any other European language will be made available 8. VRAGEN EN ANTWOORDEN

2. Kan bekend gemaakt worden wie de huidige leverancier is en met welke producten destijds werd ingeschreven? Huidige leverancier: Klare Wijn Wijnhuis/Maranjo BVBA Ferdinand Maesstraat Waarloos Informatie over het huidige aanbod kan niet worden meegegeven. Deze info is niet relevant voor het nieuwe dossier. Het gevraagde aanbod en de bijhorende specificaties zijn voldoende duidelijke en werden opgenomen in de nieuwe offerte onder punt 3.3 Productlijst.

8. VRAGEN EN ANTWOORDEN 3. Er wordt expliciet gevraagd naar Cava, wat met een producent van Belgische schuimwijn? De expliciete vraag naar cava i.p.v. de meer algemene omschrijving “schuimwijn” is gebaseerd op de smaakvoorkeur van onze klanten. Een producent van Belgische (schuim)wijn kan de Belgische producten zeker opnemen in het aanvullend aanbod, waar zowel op uitgebreidheid en diversiteit als op duurzaamheid, waar een groter percentage wordt toegekend voor wijnen van Belgische oorsprong, opnemen.

8. VRAGEN EN ANTWOORDEN 4. Wanneer dienen de stalen ingediend te worden? Zie offerte VORM EN INHOUD OFFERTE (ART. 80 EN 82 KB PLAATSING