Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Intentie veranderen door bewustzijn
Advertisements

SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Social media gebruiken om een baan te vinden
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Crisis Tekst J.R..
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Training Sharepoint Wendy Ankersmit.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Tips voor de blogger in spé.
Meer bekendheid via je Website
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Bezoekersgerichte teksten
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Een werkstuk maken.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Online marketing Expert (in een week)
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Minor Internet Marketing
Training voorbeeld voor
Minor Internet Marketing
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Eindpresentatie Digital Marketing
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Inbound marketing en bloggen
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Online Marketing voor het MBO
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Loopbaan en burgerschap les 3
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
De website.
Marketing en zoekmachines
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?

Ik help ondernemers online communiceren

Website Marketing CTR, KPI, ROI Psychologi e HuisstijlBloggen Nieuws- brieven SEO Analysere n Concurrenti e onderzoe k Techniek Social media Webtekste n

Doel: jou het snelste antwoord te geven op je vraag. je met plezier op het web te laten surfen. je de meest actuele informatie te geven

Contentpanda straf Korte artikelen minder dan 300 woorden Gekopieerde teksten slechte grammatica en veel spelfouten Tip: Schrijf unieke teksten afgestemd op je doelgroep en niet op Google en je hebt geen last van Panda.

SPAMPenguin straf SPAM Over optimaliseren met zoekwoorden Valse linkbuilding Schoonhouden van je website Tip: Bouw je eigen publiek, en ga uit van je eigen kracht. Ga voor kwalitatieve links en koop ze vooral niet!

Hummingbird Nieuw zoekalgoritme Automatische optimalisatie long tail Activiteiten op social media Tip: Houd je doelgroep voor ogen, gebruik spreektaal, sta in contact met je doelgroepen en blijf authentiek en eerlijk.

Webteksten en SEO Stap voor stap

1. Schrijf eerst je tekst en optimaliseer later Het is gemakkelijker en authentiek.

2. Doe een zoekwoordenonderzoek Via Adwords zoek je naar woorden die passen bij je bericht.

3. Zet de zoekwoorden op de juiste plaats Tussen, en in de eerste zin van de eerste alinea. Niet te veel het zoekwoord gebruiken, op 800 woorden ongeveer 8 keer.

4. Plaats je artikel in je website Gebruik de plugin van Yoast voor je WordPress website. Deze plugin verteld je precies wat er nog ontbreekt voor een perfecte optimalisatie.

5. Schrijf goede metatags Gebruik daarin zoveel mogelijk je zoekwoord maar bedenk ook zeker dat dit een kleine advertentie is. Maak het aantrekkelijk.

6. Sla de foto’s op onder naam van je zoekwoord Voordat je de foto upload geef je de foto de naam van het zoekwoord. Gebruik altijd de alt-tekst ook met je zoekwoord.

7. Gebruik social media en koppel je website Google kijkt ook naar je activiteiten op social media. Hoe actief ben je, actief is actueel. Hoe vaak wordt je genoemd, hoe vaak heb je contact? Geef prioriteit aan Google+

8. Verbeter de fouten die je webmastertool aangeeft. Gebroken links, niet vindbare pagina’s maar ook via welke woorden wordt je gevonden?

9. Analyseer en optimaliseer Gebruik je webmastertool of Google Analytics. Je kunt zien op welke zoekwoorden je gevonden bent. Er zijn ook verschillende tools die je wat over je pagerank kunnen vertellen.

10. Werk aan je CTR Probeer je bouncepercentage tussen de 40 en 60 te houden.

SEO = blijven investeren Geloof geen ‘experts’ die snelle resultaten beloven. Vragen?

Jolanda Damsma JolandaDamsma Jolandadamsma