Parallelsessie 2.1b Werken met Metis voor vragenlijst studeerbaarheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LCMS 1.3 Kort samenvatting “Wat is het verschil met CEDRIC?”
Advertisements

Sollicitanten - Wat / Waarom? - Algemene werking - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden directies.
PTI Eeklo Autocad 2013 Downloaden & Installeren Schooljaar Studentenversie.
Informatie en gebruikershandleiding versie 3.0 Mei 2010 Arthur Kleijn
Onderwijs Transparant
Aanmelden in studielink
Presentatie van het online groeidocument
Als je de CD opent (klik op START), verschijnt er dit scherm. Er wordt nu contact gezocht met de server en gecontroleerd of het wachtwoord bij de CD van.
Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.
Informatie en gebruikershandleiding versie 2 April 2009 Arthur Kleijn
Nieuw studievolgsysteem
1 Training Content manager deel Agenda  Leerdoelen van vandaag  Introductie internetsite –Rolverdeling nu en in de toekomst –Opbouw van de site.
Didactische mogelijkheden met Google Documents FORMULIEREN
Studenten in cursusgebeurtenissen Curs.gebeurt. Docenten Studenten -ISIS (groep) -TIS Uitschrijven Curs.groepen Docenten Studenten -ISIS (groep) -TIS Uitschrijven.
Nieuw in LIPS VLUG 2 26 juni 2006 Kristof Brams. Overzicht Vernieuwde editor Printervriendelijke pagina Statistieken Variabele fontgrootte Grootte van.
ICT 4 VALKENHOF Oplevering Kevin Hondsmerk Maarten Kohlman Nico van der Putten Thijs Verstappen Jordi Vroegop.
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Challenge the future Delft University of Technology Augustus 2010 Korte handleiding Metis Plus Augustus 2010.
Digitale handboekencollectie van Uitgeverij Van In via Knooppunt
Clingendael online zalen reservering Niet ingelogde bezoeker reis door de tijd toon wel/geen zalen bekijk details.
Toetsomgeving voor MINERVA: Snelgids. Waarvoor kan Curios gebruikt worden? Onbewaakt toetsen van deelnemers (pretests, posttests, …) –Deelnemer voert.
Korte presentatie Zelf bijhouden / toevoegen in GAIA van bv
Signaleren in de Verwijsindex. 1.Inloggen 2.Signaleren 3.Signaleren, er ontstaat een match 4.Signaal wijzigen vanuit overzicht 5.Overzicht matches 6.Eigen.
TV-spot.
Basis vaardigheden PowerPoint
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
GEBRUIKERSPROFIEL Rechtsboven op de homepage “Registreren”= login aanvragen (= adres + wachtwoord) “Inloggen”
Signaleren in de Verwijsindex. 1.Signaleren 2.Signaal wijzigen 3.Overzicht matches 4.Eigen gegevens beheren.
Parallelsessie 1.3 Ervaringen met diverse technieken voor studietijd en studeerbaarheid V an aanvraag tot verwerking Michel Maricau KHBO.
Parallelsessie 2.1a Werken met Metis voor schatten achteraf Koen Vangeel, K.H.Kempen Jan Annaert, KHLim.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
voor leerlingen en leerkrachten van het SGi.
Methoden & Technieken van Onderzoek
Glenn Vanthournouthttp:// VV-Solliciteren - Wat / Waarom? - Algemene werking - Voordelen - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden.
OnderwijsPortal Case: ROC unit Sport en Bewegen. Inloggen op de portal Inloggen met persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Vraag.
27 september 2006Doorlopende leerlijnen in de beroepskolom Doorlopende Leerlijnen in de Beroepskolom vo-mbo-hbo-wo Introductiebijeenkomst 27 September.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor de Cultuurraad van Ternat Tim Guily, Arch’educ
Kennisdelen en samenwerken via GGD Kennisnet.. Hoe het begon… Eerste GGD Kennisnet in 2001 Doel: platform voor professionals die bij GGD’en werken zodat.
Klassikale opleiding 01/03/2016
B1 GOOGLE FORMS Lieven Vananderoye. Google Forms: Doelstellingen 1.Je kan een nieuw formulier aanmaken. 2.Je kan een verschillende vragen opstellen,
Digitaal wedstrijdformulier Voor teams en scheidsrechters.
Stappenplan Toegang tot eBook Pack via ELO/schoolportaal.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Studietijdmeting met KronosMetis Pedagogische wetenschappen Educatieve studies Onderwijskunde Educational studies SLO gedragswetenschappen Verantwoordelijke.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Noorderportal voor studenten
Communicatie digitaal studiemateriaal
RadQuest 2.0 In samenwerking met ASolutions presenteert de
Hoe referenties beheren in Endnote?
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier
Training: Inloggen en Zoeken
Recht op leerlingenvervoer:
Hoe referenties beheren in Endnote?
Korte presentatie Zelf bijhouden / toevoegen in GAIA van bv
Auvesta Transactie Veilig Legitimatiekaart
Auvesta transactie Verificatie mobileTAN
MBO-dag: Gebruik Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Resultaten ICT monitor 2002
VeiligheidsRegioTwente
Hoe werkt Wikispaces? Wikispaces in 10 stappen!.
Vastgoedinformatie Workflow en E-Loket®.
Gebruikerstraining Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
DIABETES LIGA NIEUWE WEBSHOP: SHOP.DIABETES.BE.
Anke Khareghani-Stronks(QDelft) Martijn Menninga (QDelft)
Vernieuwde webkaart Programma welkom en inleiding presentatie
Leerwinstmeeting 22 november Lemerlerveld CKO & SLO
installeren en gebruik
Wegwijs Administrator

Wegwijs Administrator
Transcript van de presentatie:

Parallelsessie 2.1b Werken met Metis voor vragenlijst studeerbaarheid Hilde Schrooten, K.H.Kempen

Databestand Studie-resultaten Databestand Meting-gegevens Beheerders-module Onderzoekers- module Studenten-module Verwerkings-module Databestand Studie-resultaten Ruwe databestand Resultaats- bestand Databestand Meting-gegevens Databestand Student- gegevens De systemen bestaan uit vier modules: de beheerdersmodule, de onderzoekersmodule, de studentenmodule en de verwerkingsmodule. Via de beheerdersmodule kunnen nieuwe onderzoekers toegevoegd worden. Via de onderzoekersmodule bereidt de onderzoeker de meting voor. In de uitvoeringsfase kan hij de meting via de onderzoeksmodule opvolgen (responstabellen trekken, mails versturen), studentgegevens beheren en resultaten opvragen. Via de studentenmodule kunnen studenten op een gebruiksvriendelijke manier gegevens over hun studietijd invoeren per week. Voor anderstalige studenten is een Engelse versie van de studentenmodule ter beschikking. Via de verwerkingsmodule worden de gegevens verwerkt en wordt er een standaard rapport gegenereerd. Via het databestand Metinggegevens (een Excel-bestand) voert de onderzoeker opleidingsgegevens invoeren (bv. namen oo’s en studiepunten, studenten, onderzoekers/docenten, jaarplanning, activiteitencategorieën). Via het databestand Studentgegevens worden gegevens over studentkenmerken (bv. studieresultaten, vooropleiding) ingelezen.

Meting opzetten Aanmelden als onderzoeker: login en wachtwoord ‘studiedag’ bij instelling ‘GroepT’ Databestand metinggegevens van studeerbaarheidswebsite halen en aanpassen https://associatie.kuleuven.be/wg/oof/studeerbaarheid/ Databestand Metinggegevens laten controleren en inlezen Meting online zetten Studentenmodule controleren (Studentenhandleiding van studeerbaarheidswebsite halen en aanpassen)

Meting opzetten Wijzigingen aan databestand metinggegevens: Code: metingcode wijzigen Vragenlijst: vervangen door evaluatievragenlijst voor studiedag (verschillende vraagtypes) Studenten: fictieve teststudent toevoegen met jouw mailadres en jezelf als als docent toevoegen

Vraagtypes SCHAAL (bv. Lickertschaal) KEUZE (meerkeuzevraag, alternatieve categorieën) MATRIXVRAAG + -ITEM (schaal- of meerkeuzevraag in matrixvorm) OPEN (korte open antwoordvraag, tekst of cijfer, max. 250) bv. OPEN/40/T TABELVRAAG + -ITEM (korte antwoordvraag in tabel, tekst of cijfer) bv. TABELITEM/4/C KRUIS (meerkeuzevraag, niet-alternatieve categorieën) KRUISVRAAG + -ITEM (meerkeuzevraag, niet-alternatieve categorieën in tabelvorm) OPMERKING (lange open antwoordvraag, 2000 tekens)

Meting uitvoeren Aanmelden als teststudent Gegevens invullen en registreren Aanmelden als onderzoeker Respons opvolgen Studenten beheren: student toevoegen Resultaten of ruwe data opvragen: morgen in mailbox (Verwerkingsmodule downloaden: niet doen)