De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Anke Khareghani-Stronks(QDelft) Martijn Menninga (QDelft)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Anke Khareghani-Stronks(QDelft) Martijn Menninga (QDelft)"— Transcript van de presentatie:

1 Anke Khareghani-Stronks(QDelft) Martijn Menninga (QDelft)
Training - Het Nieuwe Studielink Inrichten Anke Khareghani-Stronks(QDelft) Martijn Menninga (QDelft)

2 Huishoudelijk https://studielink-beheer-fat.test.qdelft.nl/
sl-test-account Wachtwoord; op te vragen via Lunch is om 13:00

3 Inrichting Als instelling wil ik …
Accounts aanmaken – Accountbeheer (Rollen en Rechten) Inrichten opleiding – Standaard, Fixus, Alternatieven De opleiding zichtbaar wordt – Periodes inrichten en koppelen Studenten kunnen betalen – Betaalmodule Studenten s krijgen – s inrichten Berichten – Inzien, zoeken, sorteren, foutmelding

4 Rollen en rechten indelen
Inloggen 2 factor authenticatie Aanmaken nieuwe gebruikers Wijzigen hoofdgebruikers ERVARINGEN TIPS EN TRICKS Omgeving: Inloggen CASE 1 - Rollen en rechten indelen Aanmaken gebruiker met alleen lezen rechten Aanpassen van de gebruiker met muteer mogelijkheden Aandachtspunt: Benadrukken dat de rechten van studenten nog niet gescheiden zijn Inloggen als medewerker en laten zien wat hij/zij kan Bevindingen: Een nieuwe beheerder/administrator.

5 Inrichten opleiding - Eenvoudig
Naamgeving Gebruik van url’s SKC Deeltijd, Vestiging Fasen ERVARINGEN TIPS EN TRICKS Case 2 Een bestaande opleiding aanpassen voor de nieuwe inrichting. Wat is de systeemnaam en wat doen we hier mee De variantcode niet meer uniek Opleidingsnaam en meertaligheid Meerdere vestigingen met verschillende opleidingsvormen Fasen vervolg Oefenopdracht Voeg een nieuwe opleiding toe aan het bestaande aanbod, waar de vestiging en deeltijd weer kloppen volgens de accreditatie. Let op! Is het altijd nodig een variant aan te maken of vangen de opleiding kaartjes aan de studentkant het af? Bevindingen uit de gat Variantcode niet uniek zijn Opleidingsfasen – het mogen leeg laten van het veld en het invullen bij herinschrijven Accreditatie niet bij de inrichting zichtbaar

6 Inrichten opleiding - Alternatieven
Meer alternatieven voor zelfde CROHO Kan ik meer alternatieven inzetten? Niet voor alle alternatieve opleidingen inschrijven Wat ziet de student? ERVARINGEN TIPS EN TRICKS Case 3 Hoe richten we dit in? Universiteit leiden schreef: De meest ingewikkelde situatie is als je bovenstaande drie voorbeelden wilt combineren, wat in geval van een bachelor voor kan komen. In 95% van de gevallen gaat het om de combinatie schakelstudenten en februari instroom. Slechts in een uitzonderlijk geval ook per campus nog onderscheid maken. Dus een bachelor opleiding in Studielink inrichten met splitsing op systeemnaam voor de verschillende campussen, oplossing voor de schakelstudenten en afdwingen dat in februari alleen een hogere jaars aanmelding mogelijk is. Uitgangssituatie vanuit de huidige situatie: CROHO-naam: B Informatica Crohocode: 56978 Variantcode: 11681 Opleidingsnaam: Informatica Vestiging: Den Haag, Leiden Opleidingsvorm: Voltijd, Deeltijd Systeemnaam 1: B Informatica-DH-SEPT Vestiging: Den Haag Opleidingsvorm: voltijd Instroomcode: reg2018 Profiel: September-instroom 2018 Instroom: zowel eerstejaars als hogerejaars Fase: propedeuse bachelor Inschrijfvorm: student / extraneus Systeemnaam 2: B Informatica-L-DT-VT-SEPT Vestiging: Leiden Opleidingsvorm: voltijd + deeltijd Systeemnaam 3: B Informatica-DH-FEB Opleidingsnaam: Informatica (start in februari) Opleidingsvorm: Voltijd Instroomcode: tus2018 Profiel: Februari-instroom 2018 Instroom: alleen hogerejaars Systeemnaam 4: B Informatica-L-DT-VT-FEB Opleidingsnaam: Informatica (start in februari) Opleidingsvorm: Voltijd + deeltijd Systeemnaam 5: B Informatica –premaster Opleidingsnaam: Informatica (premaster) Vestiging: Leiden en Den Haag Instroomcode: reg2018 of tus2018 Profiel: September + Februari instroom 2018 Fase: schakelstudent Inschrijfvorm: student Opdracht Op welke manier kunnen deze opleidingen het beste worden ingericht?

7 Inrichten opleiding - Fixus
Capaciteit Data Hoe ziet de student een fixus opleiding Tijdreizen ERVARINGEN TIPS EN TRICKS Case 4 Een opleiding is komend studiejaar nog een fixus opleiding, maar zal het daar op volgende collegejaar geen fixus meer hebben. Opdracht: Hoe kunnen we dat inrichten? Tot welk moment kan de capaciteit worden opgegeven? Tot welk moment kan er opgegeven worden hoe vaak de student mag deelnemen. Hoe ziet de student dit? Wat kunnen we testen met behulp van tijdreizen?

8 Pauze Pauze

9 De opleiding zichtbaar
Periodes inrichten Waar zijn de periodes voor bedoeld? Wat is wat? Gebruik profielen/Collegejaren Periodes koppelen aan een opleiding ERVARINGEN TIPS EN TRICKS Case 5 We hebben opleidingen met: Begindatum 1 september Begindatum 1 spetember en 1 februari Begindatum 1 september en tussentijdse instroom voor elke maand In dit geval zal er per collegejaar 3 profielen ingericht moeten worden. Opdracht Voor een opleiding wordt besloten dat er ook naast 1 september en 1 februari ook op 1 november ingeschreven mag worden. Wat te doen? Voor een fixus wil je gebruik maken van het profiel van 1 september. De openstelling wil je wel tot 30 april zetten. Gaat dit goed voor een fixus opleiding? GAT bevindingen Twee verschillende instroomcodes voor de zelfde startdatum Lege records door initiële vulling Verwijderen van profielen en collegejaren Collegejaren van oudere jaren.

10 Betalen Betaalmodule inrichten ERVARINGEN TIPS EN TRICKS
DIM/DM / Op andere wijze Module aan en uit zetten Wat als de betaalmodule aanstaat? Teksten ERVARINGEN TIPS EN TRICKS Case 6 Welke stappen nodig, zodat de student kan betalen We richten de betaalmodule in voor DIM en op andere wijze betalen. We openen de betalingsmodule en richten de teksten in. We controleren de profielen op opening van de betaling We versturen een msg20 Opdracht Een student mag betalen na de regulier gestelde datum. Wat is hiervoor de meeste handige werkwijze? GAT bevindingen Betaling wordt niet zichtbaar voor studenten Plakken en knippen vanuit wordbestanden

11 E-mails Wat gaat er allemaal naar de student ERVARINGEN TIPS EN TRICKS
Studielink, account en instellings s Inrichten instellings s Wel of niet versturen ERVARINGEN TIPS EN TRICKS Case 7 teksten inrichten Meertaligheid Vanuit Word plakken GAT bevindingen Wordt verzonden maar er staat geen tekst in Plakken vanuit word gaat niet helemaal goed

12 Berichten KVA DUO IND ERVARINGEN TIPS EN TRICKS
Welke berichten waar te zien Hoe kan je handig berichten vinden Werken met filters en sorteren XML en tabel ERVARINGEN TIPS EN TRICKS Case 8 Een specifiek berichttype zoeken en werken met de nieuwe xml en tabelview Berichten bij studenten

13 Succes Succes!


Download ppt "Anke Khareghani-Stronks(QDelft) Martijn Menninga (QDelft)"

Verwante presentaties


Ads door Google