LEAP LEARNING ENHANCEMENT ACUPRESSURE PROGRAM

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rick, Leontine, N’ketia, Tim, Cansu
Advertisements

Verlichtingsdenker: vertrouwen in de rede
Voeding Ons dagelijks eten is een van de belangrijkste energie bronnen van het lichaam, Maar ook een van de belangrijkste bronnen van ziekte.
Woord van Leven Februari 2011.
Precht 2 Blz 53 t/m 101.
De hersenen en het zenuwstelsel.
Informatiebijeenkomst Archipel Kenniscentrum
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Haptonomie.
Clinic Sportpsychologie
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Loverboys.
Workshop Knallende ruzie
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
Peter Strawson.
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
INSTRUCTIE 1: Verzamel zoveel mogelijk verschillende soorten gekleurd papier en pakpapier. Vergeet geen zwart en wit papier. Zorg dat ieder van jullie.
Door belonen, negeren en corrigeren.
2e Nationale Kansdenkdag
De gebruiksaanwijzing van het menselijk brein
Kunnen we leren kiezen? Jan Bransen Alumnidag 2006.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Geluk is een werkwoord.
Interpreteren van data
Marco van Gijzen & Allard Bouwmeester
Gelukkig Domweg gelukkig of ‘Alles op Zijn plaats’? DE DAPPERSTRAAT
CanDo Coaching.
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
Crisis en het domino-effect
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Rots & Water Marien Lokerse.
Aanpak problematisch gedrag
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
Om soms eens dieper over na te denken
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Stage: Basisschool de Klingerberg
Onze doelen en visie in beeld
De doop in de Heilige Geest
Woord van Leven April 2015 “Ik ben voor iedereen wel íets geworden” (1 Cor 9, 22)
Met trots presenteren wij: Naschoolse activiteiten.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Coachen en reflecteren De kracht van coaching Leerlijn 3.
Mens- en wereldbeelden van verklaringsmodellen van armoede en van samenlevingsmodellen. Peter De Burghgraeve 5 TSO.
Opvoeden.
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
S TRESS ZIT VOORNAMELIJK IN JE HOOFD Melissa Hollevoet 1Batp klas B4.
Omgaan met zelfbeschadiging en suïcidaal gedrag
Verschillende rollen en stijlen
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
Overeenkomst niet goed opgezegd Schadevergoeding.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
Keuzes maken.
Bewegen in het onderwijs W38
Leer weer jezelf te zijn
Stevigheid en beweging
Emotie in fotografie.
Schuld en schaamte SESSIE 15.
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Combinatietraject relatieverslaving en codependentie
Transcript van de presentatie:

LEAP LEARNING ENHANCEMENT ACUPRESSURE PROGRAM LEERBEVORDEREND ACUPRESSUUR PROGRAMMA en de toepassing van Chips, een digitale download correctie VAN DR. CHARLES T. KREBS Lezing/ Workshop Ingrid van Niekerk, LEAP instructeur NL I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl LEAP LEAP is een programma ontwikkeld door Dr. Charles T. Krebs, een wetenschapper. Hij werkt al meer dan 20 jaar met LEAP en heeft menig leven op positieve wijze beïnvloed en geïnspireerd. Hugo Tobar en Ian Stubbings zijn leerlingen bij hem geweest en hebben zich doorontwikkeld en weer zelf diverse lijnen opgezet.   Tussen 2005-2009 gaf Charles Krebs op uitnodiging van Stichting Topki cursussen in Nederland. Sinds 2007 ben ik bevoegd LEAP instructeur in NL en sinds 2010 is er door Charles toestemming gegeven om instructeurs in NL op te leiden. In NL wordt er LEAP 1,2,3,4 en omgevingsfactoren gegeven. I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Switching Verwarring die ontstaat doordat de situatie het kunnen of bevattingsvermogen van de persoon ( tijdelijk) overstijgt. Een manier van zelfbehoud, van EGO overleving! Functioneel ten tijde van ontstaan, maar vaak een belemmering om VRIJ te kunnen leven en leren. I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Switching kan: continu zijn of afhankelijk per situatie of opdracht emotioneel / angst gerelateerd zijn gebaseerd zijn op traumatische beleving rond 1,5-3jr, is onderbewust verankerd en treedt op bij soortgelijke situatie in toekomst. Daar wordt het een beperking of blokkade! I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

Op het moment van switching is het overlevingssysteem in de hersenstam geactiveerd, de beïnvloeding van de hersenstam naar de cortex: 4 staat tot 1 Cortex en bewust denkvermogen Middenhersenen of Thalamus verwarring, verkeerd of niet door sturen van informatie Hersenstam en primaire emoties: boosheid, angst, verdriet,… I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Poging tot bewust Denken en oplossings- gericht handelen, 1 tegen 4 Tijdens Switching wordt bewust nadenken moeilijk door overheersing van primitieve systeem I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

Voorbeelden Switching op niveau middenhersenen Links-rechts: iemand wijst je de weg, met de hand naar links en zegt rechts of omdraaien letters of cijfers. Boven-onder: switch tussen gevoel en verstand. Of je onderdrukt je emoties en beredeneert emoties vanuit verstand. Of je gaat geheel in de emotie en bent niet voor rede vatbaar. Voor-achter: switch tussen verleden en nu of toekomst en nu. Herbeleven van iets gelijkend op stress van verleden zorgt voor verwarring in het nu. I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Tijdens switching Helpt praten vaak niet, het primitieve systeem staat immers in alarm Is het belangrijk eerst het primitieve systeem uit te kunnen zetten, de emotie af te laten vloeien…(weglopen, sport, boksbal, trampoline, tot 10 tellen, vooral doorademen, kruisloop,kinesiologie,…) Bij LEAP doorbreken we switching door ‘t balanceren van de Amygdala, de hoofdsleutel van het overlevingssysteem! I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

Amygdala schildwacht hersenstam: is het veilig?? GGGRRRRR BRRRRR Amygdala Onderdanig / vlucht I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl LEAP en Amygdala Beloning en straf spelen een grote rol in leren en het behouden van de breinintegratie (zij zijn eigenlijk HET mechanisme van leren). De rol van de Amygdala in het emotionele leren en het geheugen is inmiddels duidelijk (ook regulier) . Bij LEAP balanceren we vooral met de Amygdala en dat doet echt al enorm veel!!! I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Praktijk Amygdala Zet limbische format (A x Kl X CV 23 x CV 24) in en voeg CV 14 erbij Stapel Fysiologie Test en pulseer hierna de evt. IC van CV 12-16 Check en balanceer modes indien nodig I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl CV12 Pleasure Reward CV13 Escape Flight CV14 Punishment Pain CV15 Threat Danger Fear CV16 + Phys . Mode Amygdala + CV 14 Limbic System Format = Anatomy Mode X Gland Mode X CL CV 24 Woede Boosheid Vlucht Vecht Dreiging Gevaar Angst Plezier Beloning + Fysiologie Mode Limbisch Systeem Limbische = Anatomie Mode x Klier Mode x CL CV 23 xCL CV 24 Toegang tot het Paniek Verdriet Depressie Straf Pijn Limbische Limbic Format Format = Anatomie Mode x Klier Mode x CL CV 23 = Anatomy Mode X Gland Mode X CL CV 24 xCL CV 24 Toegang tot het Limbisch Systeem Limbisch Limbic System Systeem CV14 CV14 CV15 CV15 CV13 CV13 Punishment Straf Pijn Threat Dreiging CV12 bevriezen Escape Paniek CV16 CV16 Pain Danger Gevaar Woede Onderdanig/ vlucht Flight Verdriet Angst Fear Geblok. Plezier Pleasure Boosheid Reward Depressie Teleurstelling Reward + Fysiologie Mode + Phys . Mode Amygdala Amygdala + CV 14 + CV 14 I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Door het corrigeren van de Amygdala al dan niet in combinatie met: Switching formats Psychologisch Reversal, wordt de verwarring en/of overlevingsreactie gebalanceerd. De impact van het hersenstamsysteem op het (sub) corticale systeem komt hiermee te vervallen in die situatie. Bij LEAP werken we hierna met de paden tussen links en rechts op de diverse niveau’s I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl 200-800 miljoen verbindingen!!! = CC I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Testen van paden Op diverse niveau’s bij LEAP voor optimale breinintegratie Corticaal niveau Limbisch -neuromusculair (CC) -algemeen limbisch(sfeer/emoties) -functioneel(CC) -Amygdala(angst/paniek) -anterior commissuur -Thalamisch(zintuiglijke verwerking / concentratie/ afleiding) -hippocampus(geheugenpad) I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Opbouw LEAP Doorbreken van Switching Balanceren Amygdala Werken aan breinintegratie door het balanceren van de paden Een speciale en nieuwe manier van balanceren kan middels CHIPS, waarbij een Digitale Download plaats kan vinden. I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Materiaal waarvan de Chips gemaakt zijn   De informatie chips zijn samengesteld vanuit hoogwaardige vibratie van substantie van mineralen die als een drager van informatie optreden. Ze zijn geladen met overeenstemmende (zoals op de chip staan) energetische frequenties. Ze zijn ontwikkeld door Dhr. Werner. De zuurstof / All you Need / Thinking advantage zijn ontwikkeld door Charles Krebs, founder van LEAP in samenwerking met Dhr. Werner. I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Functioneren van Chips   Volgens het principe van resonantie en reactie op trillingsfrequenties kunnen we met behulp van kinesiologie en spiertesten uittesten of en welke Chip een helende, stimulerende of balancerende werking kan hebben. De Chips kunnen door iedereen gebruikt worden. Zelf ben ik een Chip mode in gaan zetten. Hierbij combineer ik de remedie mode met energetisch in 1 mode. Wat voor mij vertaald wordt als een energetisch remedie. I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Chips als correctie bij testen van de paden bij LEAP (O2 (zuurstof), TA (thinking advantage), AYN (all you need))   Tijdens het testen van paden, zowel corticaal als subcorticaal kan er gecorrigeerd worden met: switching (SS / DSS / Thalamisch) gliacellen chips I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Wanneer een chip de correctie is, zijn er ook weer meerdere opties, deze test je uit: Zuurstof chip, O2. Deze Chip helpt met het balanceren van zuurstof tekort (zichtbaar of verborgen). Indicatie voor deze chip kan zijn: bij of na: val op je hoofd, kneuzing (klap) longproblemen, asthma, hersenbloeding, herseninfarct hartklachten, operaties, caisonziekte, hoogteziekte, Iedere vorm van zuurstof tekort. I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Thinking Advantage chip, TA Deze TA chip werkt via het aanbieden van de optimale voeding voor het brein. Oorspronkelijk waren er de TA pillen, nu is deze informatie versterkt en geoptimaliseerd en in de TA Chip. TA zorgt voor optimale toegang tot de frontale kwabben, waar op hoger niveau nagedacht kan worden, beter geredeneerd en waardoor iemand minder vanuit het primaire brein zal denken, handelen of functioneren. I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl All You Need chip, AYN Deze AYN chip zitten vitamine, mineralen en andere frequenties van remedies die een mens nodig kan hebben. Werkt goed in samenwerking met andere chips, hij zal de werking ervan versterken of een combinatie van voorafgaande chips of een greep uit de nieuwe testkit, daarbij denkend aan concentratie / geheugen / basis vertrouwen / positief denken / etc… I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Toepassing De chip die voor versterking zorgt kan op de navel gelegd worden terwijl je de hoge supraspinatus test 5 seconden met maximale kracht aanhoudt.   De maximale kracht is om zoveel mogelijk motorneuronen te activeren, dus een zo groot mogelijke neuronen activiteit te creëren waardoor de download uit de chip en daarmee de overdracht zo hoog mogelijk is. I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Praktijk corticale pad op functioneel niveau (1 van de 8 paden) Zet onderstaande code (format) in PL + (Fysiologie) Voeg onderstaande handeling erbij in PL (complete brug, CC) Test de hoge supraspinatus Check % toegang. Wanneer onder de 99% test je of er een chip of middel is wat deze toegang kan verhogen. (herhaal deze test nadat je aan een stressor laat denken en in PL meeneemt. I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Wanneer het lichaam of het brein eenmaal is geactiveerd met een chip kan het zijn dat: Het voldoende is en de correctie stand houdt, ook na nieuwe stressoren Het hierna nodig is om de chip tijdens een stressvolle situatie bij je te dragen. Doordat er al eens is gewerkt en geactiveerd via de chip kan deze nu optimaal werken voor de persoon. Kosten chip in NL: 60 euro per stuk Kosten chip in Duitsland zijn 75 euro per stuk I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl

I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl Cursus te vinden op cursuskalender www.topki.nl Of op www.praktijkfreedom.nl Berstelling chips kan via site of bij de stand van Topki of praktijk Freedom of Choice Bij: Ingrid van Niekerk-Berben Gilze I van Niekerk www.praktijkfreedom.nl