DESIGN STRATEGY WEB DEVELOPMENT MARKETING HOSTING TRAINING TYPO3 Magento.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Atlas Leefomgeving Schakeldag 7 juni 2011 Julie Ng-A-Tham & Arne Willigenburg.
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Hoe ontstond dit initiatief ?
De volgende stap in BIM René van der Sluis, Ben Spreen, Jeroen Leeuw.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Bedrijfspresentatie Promavise
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Een introductie. Open source Betere kwaliteit Hoge innovatiesnelheid Betere prijs/kwaliteit verhouding Vrijheid in keuze van leverancier Gedreven door.
De kracht van MySolution
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Nationaal Innovatie Event
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Facility management en inkoop
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
E-Collage presents.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Welkom bij de presentatie van het
Strategie en Indelingsprincipes
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
LIPS versie 2.1 Een logische evolutie Carl Possemiers & Tim Vander Borght Gebruikersdag VERA Leuven, 24 Oktober 2005.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Papierloos vergaderen in het onderwijs
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
OutSite en Succesvolle online marketing van A tot Z
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Kennismanagement & Sociale media
Online marketing Expert (in een week)
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
4. Online strategie Internet scorecard
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
Making Simpler and more Profitable
Minor Internet Marketing
DMK – week 2.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Een enkele werkplek voor al je apps Vanaf elk device met een browser.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Structuurborden. Visualisatie hulpmiddelen inclusief training en coaching op de werkplek. Om dagelijkse problemen vast te leggen, de voortgang te bewaken.
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Programma Digitale Leeromgeving
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

DESIGN STRATEGY WEB DEVELOPMENT MARKETING HOSTING TRAINING TYPO3 Magento

INLEIDING Introductie ‘uitnodiging’: Doel van meeting / Intro van uw bedrijf / Concept Probleemstelling Drecomm Wie zijn wij? Waar staan we voor / Onze visie TYPO3: Waarom Waarom Drecomm & TYPO3 Werkwijze projecten Drecomm Specifiek? Hoe diep? Uitlichten? Plan van aanpak! Vragen?

UW VRAAG Nieuwe website Nieuwe indeling & structuur (via cases) Conversie! Functionaliteiten Nieuws Animatie home kunnen beheren Simpel beheer via CMS Leaflets downloaden gekoppeld aan invullen naam/ mail Tell a Friend Contactformulieren Marketing Goed scoren in zoekmachines Planning & aanpak Waarom Drecomm & TYPO3 Werkwijze projecten Drecomm Specifiek? Hoe diep? Uitlichten? Plan van aanpak! Vragen?

WIE IS DRECOMM Drecomm realiseert technisch hoogwaardige (web) oplossingen. Van een corporate design tot webportals (inclusief koppelingen met uw BackOffice). Persoonlijke benadering, advies en begeleiding zijn onze speerpunten! WAT ZIET DRECOMM Drecomm ziet techniek als middel. Uw wensen behoren het uitgangspunt te zijn, niet de regels en wetten van automatisering. (visie) WAT WIL DRECOMM Drecomm wil uw partner zijn in zaken ‘hoe profiteert u van de mogelijkheden die (web) automatisering biedt en adviseert u hoe deze in te zetten om uw bedrijfsdoelstellingen te behalen. (missie) DRECOMM IS OPGERICHT OP 1 FEBRUARI 2000

PROFIEL DRECOMM 35 FTE Gevestigd in Rotterdam, Amersfoort & Groningen 11 jaar ervaring ontwikkeling webapplicaties Design professionals Specialisten op gebied van BackOffice ontsluiting Projectgerichte aanpak Platte organisatiestructuur

BEDRIJFSACTIVITEIT Onze activiteiten

VISIE DRECOMM’S VISIE AANPAK Passend in huidige bedrijfsproces Resultaatgericht Uw doelstelling centraal Specialisten Projectmatig (Agile) PLANNING Online inzicht in project & wekelijks rapportage Reëel, we durven dit terug te koppelen Gedetailleerd PRODUCT Open Source Vooruitstrevend, web 2.0 Kwaliteitsbewaking, controle PRIJS Inzichtelijk Duidelijkheid voor ieder Eerlijk MAATWERK Ons specialisme Focus op systeemintegratie Alleen wanneer dit meerwaarde biedt

ONZE REFERENTIES

RELEVANTE BUSINESSCASES Veel ervaring met dienstverlenende technische bedrijven Drecomm HumanWave (Saas HRM Solutions) ( SHV Holdings (Steenkolen Handels Vereniging) ( Bris(Automatiseerder bouwbranche) ( Synocom (Automatiseerder web) ( SIDN (Stichting domeinregistratie) (

Wat betekent dat concreet? OPEN SOURCE NIET GEBONDEN AAN 1 LEVERANCIER OPEN ARCHITECTUUR & OPEN STANDAARDEN MAATWERK AANPASSINGEN (OOK IN SOURCE) NIEUWE TECHNOLOGIE VOOR HANDEN (ZOALS WEB 2.0) GEEN LICENTIEKOSTEN SEO Activiteiten OPEN SOURCE SNELLE ONTWIKKEL CYCLUS, 2X PER JAAR UPDATES

KWALITEIT BEWEZEN: Sinds 2000 kennis van TYPO3 Drecomm is lid van T3A, dit verzekert u ervan dat we een goed product opleveren. Professioneel TYPO3 trainingen Drecomm levert professioneel support, beheer & updates op TYPO3 Drecomm kijkt ook naar uw organisatie / processen en workflow, dus breder dan techniek ! KWALITEIT 8 jaar ervaring met TYPO3 INTERNATIONALE PRIJS FORMMAKER (2 de prijs gewonnen op internationale beurs in Karlsruhe) MAATWERK MODULEN Kennismanagement module* SAP, IBM DB2 koppeling* ODF ervaring*

Ontwikkeling corporate website/ intranet/ extranet Ontwikkeling maatwerk modulen Ontwikkeling Backoffice koppelingen SSO (Single Sign On), LDAP

BEHEER = INTEGRALE BENADERING BeherenOntwerpenImplementerenBouwen

BEHEER = DUIDELIJKE AFSPRAKEN De uit te voeren handelingen Preventief beheer Reactief beheer Prestatie indicatoren Responstijden Frequentie Overleg/evaluatie Administratie/Rapportages Afrekening SLA kosten Penalties Support (Strippenkaart)

FASE 1 – INFORMATIEFASE PLAN VAN AANPAK - FASE 1 Informatie fase MISSIE/ VISIE VAN UW BEDRIJF DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerk- stromen Flowcharts Flowcharts & Interactie design Interactie design Functioneel design TENDER Hierna kan desgewenst een tender worden uitgezet om een implementatie partner te zoeken

PLAN VAN AANPAK - FASE 1 Informatie fase MISSIE/ VISIE VAN UW BEDRIJF DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerk- stromen Flowcharts Flowcharts & Interactie design Interactie design Functioneel design PERSONA’S Usecase: Hoe gaan ze de applicatie gebruiken? De mening van uw klant vinden we belangrijk. Zij gaan echter uw dienst afnemen. Hoe worden zij overgehaald/ geïnteresseerd? INFORMATIE MODEL Inzicht in uw soorten informatie geeft ons ‘tools’ om de doelgroep goed te benaderen Zoekbaar maken van informatie via diverse kanten! (doelgroepen, behoeften) Relaties worden zichtbaar WERK- STROMEN Voorkomt dat u een systeem heeft, maar het beheer hiervan niet werkt! Zorgt voor goede logistieke afhandeling van vb aanvragen op de website Is dus cruciaal! FLOWCHARTS & IA Doelgroepen worden hier gekoppeld aan hun behoefte en aanwezige informatie! De klant is binnen 3 klikken bij zijn wens! Hogere conversie TENDER Hierna kan desgewenst een tender worden uitgezet om een implementatie partner te zoeken FASE 1 – INFORMATIEFASE

OPZETTEN PERSONALIA’S DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp Hoe komt dit soort user tot informatie? Tot...? Van gebruikers Van klant Informatietaken Informatiegedrag Bereidheid tot kennisdelen Bereidheid tot...? NAW van gebruiker Persoonlijke informatie Persoonlijk profiel Werkprofiel Internet gebruik Persoon en functie Informatie behoefte: vanuit functie Werkproces Doelstelling van gebruik

INFORMATIEMODEL Welke informatiesoorten zijn er: Publicaties Rapportages, etc, etc Wat zijn de relaties tussen informatie Welke informatie is belangrijk? Voor wie? Dimensies Toegankelijkheid: Voor wie is informatie beschikbaar? Extranet? DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp

GEVAREN & KANSEN – ZOEKWOORDEN KAPSTOK! Al het denkwerk heeft er toe geleid dat we nu een logische ‘routekaart’ van de website op papier kunnen zetten De sitemap van de website De relaties tussen de content DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp

WERKSTROMEN De hoofdredacteur kan informatie online zetten Per invoergroep kan een hoofdredacteur worden aangewezen Middels front-end of admin beheermodule Invoer in TYPO3 RedacteursInvoer in TYPO3 Controle hoofdredacteur 1 Lancering online Controle hoofdredacteur 2 Lancering online Hoe informatie invoer en beheer geschiedt is essentieel voor een succesvolle portal. Om de workflow module goed in te richten is het belangrijk dit vooraf goed vast te leggen. DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp

INTERACTIE DESIGN Probleemstelling klant: Kennisdelen met achterban (alle medewerkers in de sector onderwijs) Zeer, zeer veel informatie beschikbaar: Hoe biedt ik dit gebruiksvrien- delijk aan en zorg ik ervoor dat de doelstelling: Kennisdelen bereikt wordt! Informatie wordt gekop-peld aan 3 dimensies: Thema: (vb: vergrijzing binnen onderwijs) Thema: (vb: vergrijzing binnen onderwijs) Sector: (vb: VWO) Sector: (vb: VWO) Informatiesoort: (vb: publicatie) Informatiesoort: (vb: publicatie) Uitleg 1: Dimensie thema is een hoofdingang en is hier aangeklikt. De thema’s worden opgesomd Uitleg 1: Dimensie thema is een hoofdingang en is hier aangeklikt. De thema’s worden opgesomd Expression wizard zoals te zien op Uitleg 2: Dimensie thema is een hoofdingang en is hier aangeklikt. De thema’s worden opgesomd Uitleg 2: Dimensie thema is een hoofdingang en is hier aangeklikt. De thema’s worden opgesomd Uitleg 3: Met mouseover effecten/ teksten en afbeeldingen wordt elk thema uitgelegd en kan doorgeklikt worden Uitleg 3: Met mouseover effecten/ teksten en afbeeldingen wordt elk thema uitgelegd en kan doorgeklikt worden DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp Kennisportal SBO

GEVAREN & KANSEN – ADVERTENTIETEKSTEN Op het detailscherm is de content te vinden. Onder X (afbeelding) vindt u de aanwezig informatiegebieden (dimensies). De rechterbalk toont informatie gerelateerd vanuit een andere dimensie (soort informatie) aan het kennisgebied van dimensie – thema. In de rechterkant bevinden zich : Publicaties Nieuws Feiten Veelgestelde vragen Kennis info Agenda etc.. Knowledgebase Principe DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp

DESIGN FASE Inventarisatie & analyse Feedback en schetsen Tweede ronde schtesen en uitwerkingen Uitwerken en uittekenen Opleveren

OVERIGE FASEN Duidelijkheid in oplevering Online volgen van openstaande punten Opleveren Basis: beheer voor redacteurs Medior: Modulen uitleg Senior: Programmeren met TYPO3 Training Updates zodat veiligheid van uw systeem gewaarborgd is Nieuwe features van modulen toevoegen Nieuwe versie updates in overleg Beheer en Updates Via intern persoon, direct naar technische projectleider Dedicated support team voor u beschikbaar maken? Support

ONZE OFFERTES & PLANNING Duidelijkheid omtrent Planning, Kosten en Milestones Voor elk project ontvangt u een planning en specificaties Kosten en milestonesPlanning

STRATEGIE – VERZAMELEN INFORMATIE ONZE CASES Wij zijn trots op:

ONZE CASES HUMAN WAVE Producten (Online HRM/ Portals/ Integratie etc) versus Doelgroep (MKB + Enterprise)

ONZE CASES SLS WONEN Main: Doelgroepen (zoek/ huur/ buitenlander) met product gestuurde informatie Onder de aandacht: Over ons / Panden/ Nice to know/ etc

ONZE CASES SHV Homepagina met slider for ‘important’ subjects LDAP Beeldbank Handboek applicatie Intranet functionaliteiten

ONZE CASES DRECOMM Cases vertellen … Wat doen we (websites, webshops etc) versus Diensten (advies/ design etc)

ONZE CASES SYNOCOOM We create this (Producten) versus Techniek groepen Cases in rechterkolom aangeboden

ONZE CASES BRIS Website Marketing Maatwerk applicaties

ONZE CASES ECOMARE Sponsors zoeken Informatie aanbieden van onderzoeken & kennis Progamma tonen + inschrijven Informatief Interacties extranet Blog & Social media

STRATEGIE – VERZAMELEN INFORMATIE Extra Ideeën Landingspagina’s / sites voor hoge Google Ranking Twitter/ Facebook api’s via nieuws Verhoog klantbetrokkenheid en crosselling via klantportaal Koppel uw webformulieren aan uw CRM omgeving voor meetbare conversie en snelle respons Ondersteun je website met goede Adwords campagne’s Richt Google Analytics of vergelijkbare tool in voor goede conversie meting Automatiseer website reply/forms op een gepersonaliseerde wijze