Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Crossmedia Strategie en concept.
Business mapping Business model canvas.
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Wat is interactieve marketing?
Marketingcommunicatiemix
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Guerrilla city marketing Roeland Tameling november 2008.
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Marketing presentatie
Hoofdstuk 2 Sport- sponsoring
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Inleiding in de marketing
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
detaillistenpromotie
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Citymarketing Hilversum 2006
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Social media presentatie
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Dienstenmarketing Week 4.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Internetmarketing en oefentoets
H1 Media en communicatie
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Marketing in sociale media
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Cross Media

Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober 5e en 6e uur.

Beoordeling Cross Media strategie 50%, Cross Media Design 50% Cross Media strategie –Cross Media plan 50% –Cross Media presentatie 20% –Cross Media tentamen 30%

Terugblik Verschuiving medialandschap Wat is Cross Media? Doelgroep, doelstelling, strategie

3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit 3.Grenzen tussen media vervagen

Cross Media theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events overkoepelende boodschapkruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaakt van een overkoepelende boodschap.

Doelgroep (Wie?) Doelstelling (Wat?) Strategie (hoe) Vandaag Marketingcommunicatie- instrumenten

Reclame PR en voorlichting Sponsoring Promoties Direct marketingcommunicatie Persoonlijke verkoop Beurzen en tentoonstelling Guerilla marketing Social media

Reclame Reclame: Wordt gebruikt voor het versterken van een merk Gebruik van massamedia

Reclame Actiereclame:beïnvloeden koopgedrag. Promotie (actie) wordt gecommuniceerd. Themareclame: beïnvloeden van kennis en attitude van de doelgroep. Hoge frequentie uitingen.

Beleveniscommunicatie Door een merk geënsceneerde, belevenisgeörienteerde gebeurtenissen die de consument op eigen initiatief kan ondergaan.

Beleveniscommunicatie

Public Relations bevorderen wederzijds begrip tussen een onderneming en haar doelgroep. M.a.w. Relatie met doelgroep

online PR Vaak éénzijdige en ongevraagde communicatie. Veel organisaties proberen aandacht van de bezoeker te trekken Zodra iemand dat doet moet je zorgen dat je klaar staat om diensten te verlenen, een conversatie aan te gaan, te reageren op een vraag. Mensen worden gebombardeerd met informatie en reclame.

Dus niet!

Maarrrrrrrrr!

Voorbeeld Iklas

Sponsoring Sponsor levert geld, goederen, diensten en know-how. In ruil daarvoor werkt de gesponsorde mee aan de doelstellingen van de gebruiker. Doelstelling –Vergroten merkbekendheid –Versterken merkimago

Promotie Het behalen van extra omzet gedurende de actieperiode –Mc Donalds glas (alles over promotie-acties)

Directmarketingcommunicatie Marketing gericht op verkrijgen en onderhouden van een duurzame relatie tussen aanbieder en afnemer

Direct marketingcommunicatie Is alleen effectief als de aanbieder informatie heeft over de naam en het adres van potentiële afnemers.

DM Inzet tal van media: Mail H-A-H Folders Antwoordkaarten TV Internet (

Persoonlijke verkoop Persoonlijk en interactief contact tussen verkoper en koper. Altijd sprake van tweerichtingsverkeer

Guerilla communicatie Strategisch doordachte overval via een onconventioneel medium, die op een onvoorspelbaar moment, op een originele relevante manier en op het juiste moment bij de doelgroep sympathie en een wauw- effect opwekt voor een merk, dienst, of product.

Viral Marketing marketingtechniek die poogt om bestaande sociale netwerken te exploiteren om zo de bekendheid van het merk te vergroten op een wijze die te vergelijken is met een virale epidemie.marketingtechniek viraleepidemie mond-tot-mondreclame die versterkt wordt door het internet, waardoor zeer snel en veelal op goedkope wijze een groot aantal mensen bereikt kan worden.’mond-tot-mondreclame internet