De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit."— Transcript van de presentatie:

1 Cross Media

2 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit 3.Grenzen tussen media vervagen

3 Marketingcommunicatie- instrumenten Reclame PR en voorlichting Sponsoring Promoties Direct marketingcommunicatie Persoonlijke verkoop Beurzen en tentoonstelling Guerilla marketing Internet Social media

4 Reclame Reclame: Wordt gebruikt voor het versterken van een merk Gebruik van massamedia

5 2 vormen Actiereclame: –beïnvloeden koopgedrag. Promotie (actie) wordt gecommuniceerd. Themareclame: –beïnvloeden van kennis en attitude van de doelgroep. Hoge frequentie uitingen.

6 Beleveniscommunicatie Door een merk geënsceneerde, gebeurtenissen die de consument op eigen initiatief kan ondergaan.

7 Beleveniscommunicatie

8 Public Relations bevorderen wederzijds begrip tussen een onderneming en haar doelgroep. Relatie met doelgroep ontwikkelen.

9 PR Drie belangrijke ontwikkelingen: 1.De boodschap wordt gecheckt (google check) 2.Meer impact voor internet 3.Men maakt massaal content

10

11

12

13

14

15

16 Impact internet 2 blogs/geenstijl

17

18

19

20 Online video bekendmaking ipad

21

22 Dus niet!

23 Maarrrrrrrrr!

24

25

26 Sponsoring Sponsor levert geld, goederen, diensten en/of know-how. In ruil daarvoor werkt de gesponsorde mee aan de doelstellingen van het merk. –Vergroten merkbekendheid –Versterken merkimago

27 Promotie Het behalen van extra omzet tijdens de actieperiode Mc Donalds glas/Wuppies/Vuvuzuela

28 Directmarketingcommunicatie Marketing gericht op verkrijgen en onderhouden van een duurzame relatie tussen aanbieder en afnemer

29 Direct marketingcommunicatie Is alleen effectief als de aanbieder informatie heeft over de naam en het adres van potentiële klant.

30 Persoonlijke verkoop Persoonlijk en interactief contact tussen verkoper en koper. Altijd sprake van tweerichtingsverkeer

31 Guerilla communicatie Strategisch doordachte overval van een merk via een onconventioneel medium, op een onvoorspelbaar en juist moment, bij de doelgroep die sympathie en een wauw-effect opwekt.

32

33

34 Online

35 Brand Utility is about a brand being useful to its audience. http://www.fiat.co.uk/ecodrive/#ecodrive/intro

36 Targeting Targeting opties –Demografisch/profiel –Gedrag –Online aankoop –Geografisch

37 Segment targeting Targeting van interesses van gebruikers op basis van in het verleden opgevraagde pagina's en surfgedrag.

38 Standaard profielen (ST) Gamers Casual Gaming Carrière Auto Investment markets Business finance Personal finance Kinderen Vrouwen Mannen Wonen Telecom Sport Reizen & vakantie> Ouderen 50+ Jonge Gezinnen Health Home entertainment Huishoudelijk Fotografie Dining

39 Content targeting Targeting van interesses van gebruikers op basis van bekeken content en keywords uit gelezen content: sport, zakelijk etc.

40 Custom targeting Retargeting Bezoekers van een website van een klant worden herkend. De bezoekers krijgen een gepersonaliseerde banner te zien van de klant.

41 Zoekmachinemarketing Webpagina op een prominente plaats bij de zoekresultaten van een zoekmachine als een gebruiker een voor die webpagina relevante zoekterm intypt. Doordat de webpagina beter gevonden kan worden, verhoogt het de effectiviteit van de reclame-uiting op internet.

42 Zoekmachinemarketing (doelstelling) Vertoningen (bereik) genereren Clicks realiseren Conversie realiseren. –Een conversie kan bijvoorbeeld bestaan uit een informatieaanvraag, een aanmelding of een aankoop. Elke doelstelling heeft zijn eigen strategie.

43 Zoekmachinemarketing mogelijkheden –tegen betaling plaatsen van advertenties boven en naast zoekresultaten –advertentie vertonen als een zoekmachinegebruiker ee advertentie gekoppeld woord, of woordgroep intypt. –adverteerder betaalt alleen voor zoekmachinegebruikers die op zijn advertenties klikken. –advertenties verwijzen naar een webpagina van de adverteerder.

44 Seeding Doelgericht aanbieden van een viral zonder daarbij te spammen, of gebruik te maken van aangekochte email adressen. Boodschap wordt vaak via video, spel, plaatje, tekst, of website, op internet verspreid.

45 Viral Marketing sociale netwerken exploiteren om de bekendheid van het merk te vergroten die te vergelijken is met een virale epidemie. Mond-op-mondreclame versterkt door het internet, waardoor zeer snel en op goedkope wijze een groot aantal mensen bereikt kan worden.

46 http://www.youtube.com/watch?v=X9lhaoaL4SY

47 Voordelen viral marketing Kostenvoordeel Mechanisme sluit goed aan bij specifieke doelgroepen, die via de traditionele media veel moeilijker te bereiken zijn. Snelheid van de campagne is een groot voordeel.

48 Crowdsourcing en cocreatie Bij co-creatie worden eindgebruikers nauw betrokken bij de ontwikkeling van producten en diensten..co-creatie Consumenten zijn geen passieve respondenten, maar mensen die een actieve bijdrage leveren in de totstandkoming van uw product.

49 Microbloggen Microbloggen is het overbrengen van een kleine boodschap via SMS, web, IM, mobiele clienten of desktop tools en widgets.

50 Huiswerk Welke off line en online marketingcommunicatie-instrumenten adviseer jij voor jouw stadsdeel? Beargumenteer je keuze.


Download ppt "Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit."

Verwante presentaties


Ads door Google