Marketing 5 havo.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 1: Wanneer is een onderneming succesvol?
Advertisements

Marketing voor verkeerskunde
Productdossier-Breechpocket
Bedrijfspresentatie Promavise
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Breechpocket-productdossier
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Product, merk en assortiment
Marketing presentatie
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
Beleidsvoering naar groei
Segmenteren en Positioneren
Hoofdstuk 20 Internationale marketing
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
detaillistenpromotie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
MARKETINGMIX.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Dienstenmarketing Week 3. Planning/tentamenstof Instituut voor Bedrijfskunde CollegeOnderwerpenHoofdstukken boek 1Strategie  Wat is dienstenmarketingmanagement?
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Marketing hfst 3 1e periode
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Financieel 1.
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Presentatie en marketing
Nederland en de rest van de wereld
Verkoopt en handelt verkoop af
Jesaya Groenfelt 4KEew.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Marketing 5 havo

Hoofdstuk 3 Marketingmix

Hoofdstuk 3 Marketingmix Product Prijs Plaats Promotie

Hoofdstuk 3 Product: Kwaliteit Merk Verpakking Service …………

Hoofdstuk 3 Prijs: Psychologische prijsstelling Prijsdifferentiatie vs. prijsdiscriminatie Rabat

Hoofdstuk 3 Plaats: Directe distributie vs. indirecte distributie Distributie-intensiteit Pullstrategie vs. pushstratgie

Hoofdstuk 3 Promotie: Reclame (natuurlijk!) ‘Corporate communication’ Persoonlijke verkoop