ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dag 12. Dag 12 Dag 12 van het dagboek Hallootjes, Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat jullie je een beetje beter voelen dan wij hier. Want het is toch.
Advertisements

Levensles van de Vlinder
Life in the universe.
Een ontroerend verhaal met een sterke boodschap !!!
De regen Celine Dion ‘Prayer’.
Klik op je linker muisknop
Dag 2. Dag 2 Dag 2 van het dagboek Aloha allemaal, Zo daar ben ik weer. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al benieuwd naar wat ik vandaag allemaal.
Beelden storm.
Verslag Bomen kappen groep 8, georganiseerd vanuit het IKL
en toen werd ik weer wakker en toen hoorde ik ook gegrom, nou het was wel hmm, ik dacht hmm.
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
Het Scheppingsverhaal.
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
Voor die jongeren die denken alles te weten…
ANW, Thema 2; Heelal. Door: Wesley, Koen, Jorick en Daan.
Anne-Frank.
Wat maakt het leven zinvol?
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe een vlinder zijn lijf door de kleine opening.
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf door de kleine opening.
Hall Of Fame Gemaakt door Demy van Bergen Alexander Steenis
Een geluksmopje….. Alleen het lezen van deze mop brengt geluk.
Wie is de baas?.
De kleur blauw stond centraal in dit project Cuma-dag was wel leuk je kan der van alles doen, je kunt kleding ontwerpen, Voertuigen maken, muziek maken,
De schepping In het begin heeft God de hemelen en de aarde gemaakt.
…..overrompeld door verdriet
Richteren 13: 1 De Israelieten deden opnieuw wat kwaad is in de ogen des HEREN; toen gaf de HERE hen over in de macht der Filistijnen, veertig jaar. 2.
Wetenschappelijke revolutie
en je hebt ook hele mooie wagons waar je uit kan kijken boven de trein, panoramawagons heette dat.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
dus dat zag je inderdaad zo af en toe gebeuren. dus we gingen 's-morgens om zes uur in de bus en toen waren we daar dan om 'n uur of half tien bij die.
maar het uiteindelijk doel was canada, dus ben ik maar weer verder gegaan met de trein richting vancouver, ook een hele mooie stad, omringd door bergen.
we moesten de auto nog afgeven, dus daar hadden we ook al een probleem, van ja, waar dan te slapen.
Glow.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Interpreteren van data
In die tijd kondigde keizer Augustus aan dat alle mensen zich moesten laten inschrijven in de stad van hun familie.
WAT EEN GOD! JESAJA 63:7-9; 64:3; 65:1,2.
Wij kleuren onze plant…;
Welke keuze maak jij voor jezelf?
Verlangen naar licht.
E-minds Gemaakt door: Marie Joëlle. Menu.  E-minds  Foto's  Zwem game  Stop filmpje.
Voor Aranka... Van Aart.
Mijn verjaardag..
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf door de kleine opening.
Module 2: Heelal Door: Annemarie Leunissen, Roxane Giuntoni, Sinduja Sivapathasundaralingam en Stan Knoops.
ANW Module 2 bakkengellam.wordpress.com. Groep Dimfy Lambriex, Emma Bakker, Isa Engelen Thema Leven Hoofdvraag Is het terecht mensen te straffen voor.
Zondag 2 HC Franeker 13 september 2009
Wat is de zin van het leven?
Sophie Albert, Donnée Frielink en Emmy Ratering
Spreuken: De nederige wijze.
AANGRIJPENDE BRIEF AAN EEN ABORTEUR
Herinneringskamp Westerbork
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
De Republiek der zeven verenigde nederlanden
Even voorstellen God Abr(ah)am Lot Sara(i) Hagar Ismaël Isaak.
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf door de kleine opening.
Een geluksmopje….. Alleen het lezen van deze mop brengt geluk.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Onze doelen en visie in beeld
De doop in de Heilige Geest
‘Mixed up piles’.
Van Max en Jim BIOMIMICRY. Biomimicry is als je een probleem hebt dat je dat dan oplost door de natuur. Het hoeft niet perse een probleem te zijn als.
Hebreeen 10: 22 laten wij tot Hem naderen met een waarachtig hart, in volle zekerheid van het geloof, nu ons hart gereinigd is van een slecht geweten en.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
God zei tegen Jona: “Ga naar Ninevé, de mensen daar doen allemaal gemeen.” Maar Jona dacht: ”Ik ga er met de boot vandoor, want Ninevé, daar ga ik mooi.
Transcript van de presentatie:

ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4

Waar zijn we begonnen.. ● Ons eerst artikel ging over gedachtelezen en hoe het wetenschap er steeds dichter bij komt. Vanuit daar wouden we dus ingaan op hersenen en kijken wat we er nog meer over konden vinden. Uiteindelijk zijn we het meest ingegaan op de vrije wil en als dat werkelijk bestaat of niet en als het lichaam in dienst staat van de hersenen of juist andersom. We zijn hier op ingegaan omdat we er allemaal meer over wouden weten. Je wilt natuurlijk wel weten of je werkelijk zelf beslissingen neemt of als het eigenlijk gewoon allemaal door je brein wordt gedaan. ● Op de blog zie je een artikel boom en daar kun je heel duidelijk zien op welk volgorde de artikels staan. In deze presentatie zullen we de artikel boom nog meer toelichten zodat je ons rode draad en gedachte gang zal begrijpen. ● Tenslotte zullen we afsluiten met ons onderzoekvraag en hypothese.

onze eerste tak ● Na ons eerst artikel zijn we na 2 andere artikelen gaan kijken. Eentje ging erover of het lichaam in dienst staat van hersenen of juist andersom, de andere ging over de hersenfuncties. We wouden daarmee algemene informatie zoeken zodat we meer kennis zouden hebben en dan vervolgens op een ding konden richten. ● In het artikel ‘Het brein staat in dienst van ons lichaam en niet andersom’ staat dus juist dat wij controle hebben over ons hersenen en niet andersom. Je zou daarop kunnen concluderen dat we wel vrije wil hebben ● Het artikel over hersenfuncties ging letterlijk echt over de functies en was algemene informatie we zijn ook niet meer op dat artikel ingegaan. ● Na het artikel ‘Het brein staat in dienst van ons lichaam en niet andersom’ zijn we wel ingegaan en zijn 2 takken van gekomen. ● In die tak zijn we gaan kijken naar wat er gebeurd met je hersenen als je ouder wordt. We kwamen erachter dat er dus een verouderingsproces is en toen zijn we gaan kijken naar wat er nou goed is voor je hersenen om ze gezond te houden. ● We ontdekte dat slapen gezond is voor je hersenen en dat bewegen je hersenen beschermt. Ook dat soms eens een powernap nemen ook heel veel voordelen voor je heeft.

de tak van vrije wil…. ● We begonnen bij ons eerste artikel, met het idee om op het gedachtelezen in te gaan. ● Toen kwamen we bij het tweede artikel dat ging over gedachten die konden worden voorspeld door middel van hersenscans. Op die manier kon in een korte tijd voordat de persoon wist wat hij/zij ging zeggen al worden gezegd wat hij iets later ging zeggen. ● We vonden het wel interessant, dat er al iets vast staat voor dat je het zelf weet, dus besloten we om daar op in te gaan. We kwamen er toen achter dat ‘vrije wil’ er iets mee te maken had. Dat vonden we interessant en daar zijn we dus ook op in gegaan. ● We kwamen op een artikel uit die de vraag stelde of wij doen wat onze hersenen willen dat we doen of dat onze hersenen doen wat ons lichaam wil dat ze doen. ● We kwamen tot de conclusie dat er wetenschappers zijn die zeggen dat men geen vrije wil heeft en dat er wetenschappers zijn die zegt dat men wel een vrije wil heeft. ● Er doken allerlei theorieën op die aantoonden dat een vrije wil hebben heel onwaarschijnlijk is, maar die theorieën werden ook tegen gesproken door middel van experimenten die er bij werden gehaald. ● In bijna elk artikel dat over de vrije wil gaat, werd Dick Swaab genoemd, dat is waarom we hem ook als wetenschapper hebben gekozen.

….tot het einde ● In een paar artikelen werd gezegd dat je geen vrije wil hebt op het moment dat je bezig bent met een reflex en als je slaapt. ● Toen we over de vrije wil gingen nadenken, vroegen we ons af of de toekomst al vaststaat (als er geen vrije wil is). Omdat je keuzes dan als vaststaan. ● Ook vroegen we ons af of je vrije wil niet iets te maken had met een drang om iets te doen ● En of iedereen een vrije wil heeft, juist niemand of maar een paar. ● Als er iets is als een vrije wil staat dat dan in je genen? ● Dus als conclusie hebben we een onderzoeksvraag gemaakt en dat is: “Kun je aan de genen van een mens zien of die vrije wil heeft of niet en ALS je dat wel kan zien of er een verschil is in genen tussen mensen die een sterke vrije wil hebben en mensen met zwakke vrije wil of is daar geen verschil in tussen mensen?” ● Ons hypothese is dan: Als het te zien aan ons genen, dan kun je ook een verschil zien met mensen met verschillende sterktes van vrij wil.

Het einde