S CHOOL O NTWIKKEL T HEMA Estafette op basisschool Het Kompas.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is Blits? • Complete methode voor het nieuwe vak Studievaardigheden. Doorlopende leerlijn van groep 5 t/m 8.
Advertisements

“Allemaal op AVI 9 de school uit én gemotiveerde lezers”.
Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
<Naam spreker en school/ gemeente
Aanleren van ICT vaardigheden bij de kinderen tijdens de taallessen. Door: Lisette Jursche Opleiding i-coach 19 Juni 2012.
Methode - aanpak Hoe om te gaan met zo veel verschillen in de klas?
Lesgeven en begeleiden
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Collectief portfolio groep 3
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Connect Klanken en Letters
Connect Vloeiend Lezen
Effectief leesonderwijs
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Actieonderzoek instructietafel.
Voor leesplezier én resultaat!
Leesonderwijs in de groepen 1 t/m 8
Rekenplein ..
Infoavond groep 4.
Welkom op onze open schoolavond
Informatieavond groep 3
Ouderavond klas 1.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Voor leesplezier én resultaat!
Waarom een nieuwe Estafette?
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
SCHOOLONTWIKKELTHEMA Voortgezet technisch lezen. T HEMALIJN S CHOOLONTWIKKELING Werkstuk vooronderzoek schoolontwikkeling (2 studiepunten) Werkstuk schoolontwikkeling.
PRESENTATIE ONTWIKKELING NIVEAU 4 OPLEIDING. Wat hebben wij tot nu toe gedaan Er zijn drie bijeenkomsten geweest met docenten Mondriaan, Haagse Hogeschool,
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
De weg van de leerling met specifieke
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
W ELKOM ! Bij de informatieavond van groep 7. V OORSTELLEN Wie ben ik? Wat vinden wij belangrijk? Contact met ouders  /
Informatie groep 4 Schooljaar
W ELKOM IN GROEP 6 Informatieavond dinsdag 22 september Nikki de Jong Anja Scheerens.
Bvj vmbo bovenbouw 7 e editie Gijs van Hengstum Thomas Klein Middelink.
Het belang van voorlezen
Wat biedt Leesparade? Complete methode voortgezet technisch lezen.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Informatie Estafette Nieuw 2 leerstofpakketten en 1 leerstofpakket per AVI-niveau.
Informatieavond groep 7 Christine Vogels en Julia Kok.
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Welkom! Op de informatieavond van de groepen 6. Wat gaan we bespreken?  Even voorstellen…  Vakken  Overige activiteiten  Huiswerk  Rapportage  Algemene.
Kick off IKC Europaschool Welkom Soep met … IKC Europaschool (wie, wat, waarom) World café Afsluiting Rondje door de school (Reageren?
“Van Wieg tot Werk” “Van Wieg tot Werk”. Basisscholen gemeente Brunssum Onder het schoolbestuur van Movare zijn er 9 scholen; m.n. Meander, Koningin Beatrix/Treebeek,
Informatie avond groep 3. Planning van de avond Voorstellen Sociaal-emotionele ontwikkeling. Praktische en belangrijke informatie van de groep Actieve.
Inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep.
Doelstellingen Nieuwsbegrip Motiverend begrijpend lezen Uitbreiding van kennis van de wereld Transfer.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Parallelsessies 1: Focus op praktijk Overdracht vve - po in de praktijk Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair.
Een doorlopende leerlijn van VVE naar PO Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs vormgegeven? Door:
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
De weg van de leerling met specifieke onderwijsbehoefte in het VO 2016 Marlies Willems Coördinatie Website:
Wie vindt er beter wat ze zoekt? Volwassenen (bij genoeg knoppenkennis) Vinden beter wat ze zoeken. Letten beter op betrouwbaarheid van wat ze vinden.
Informatieavond Algemene informatie Rondje voorstellen: Tamara: maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag Peter: donderdag * Digiduif Informatie.
Informatieavond 7 juni 2016 Agenda voor vanavond: 1.Welkom en toelichting op de avond 2.Visie en aantallen kinderen 3.Kaders vanuit school en overheid.
W ELKOM ! Informatieavond groep Arissa Dingen.
Ouderavond klas 1.
Algemene informatie Klasse moeders groep 7 en 8?
Cadeau’s voor het kindje
1 woorden met ui 2 woorden met oe 3 woorden met ou en nu 4.
Naar een typologie van scholen
Welkom op onze informatieavond
gaat op weg naar een rookvrije toekomst Kinderen en jongeren spiegelen zich aan mensen waarnaar ze opkijken en kopiëren.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Samenlevingsschool / KC
Transcript van de presentatie:

S CHOOL O NTWIKKEL T HEMA Estafette op basisschool Het Kompas

T OT NU TOE  Vooronderzoek & werkplan gemaakt  Gesprek met Riny  Bij De Ontdekking geweest (1 les per week)  Bij De Fonkelsteen geweest (zoeken naar een eigen weg)

W AAROM E STAFETTE ? Goede leesinstructie, gericht op doelen. Doorgaande leerlijn vanuit Veilig leren lezen. De leerlijnen zijn goed verwerkt in de methode. Sluit aan bij de groepsplannen (convergent differentiëren).

H OE ZETTEN WIJ DE METHODE IN ? Alleen de groepen 4 t/m 6. Drie keer per week instructie voor de C- D-E leerlingen (groep 4 en 5). Twee keer per week instructie voor de C- D-E leerlingen (groep 6). Vier leesboeken per jaar (twee leesboeken en twee omnibussen).

S AMEN BESPREKEN / OVERLEGGEN Hoe vaak willen wij instructie geven voor de A-B leerlingen? Hoe volgen wij de A-B leerlingen? (Per dag 1 leerlingen een stukje laten voorlezen?) Omnibus alle leerlingen laten meedoen? Leesboeken alleen C-D-E leerlingen? Hoe zetten we connect- en tutorlezen in? Werkboeken? Kopiëren? Leesboeken op E3 niveau bestellen? Vaste plek handleidingen? (Tijdens het uitproberen)

H OE NU VERDER ?  Starten in week 11 (11 maart)  Drie weken uitproberen  1 of 2 observaties per groep  Interviews bij kinderen, per groep 2 of 3 leerlingen