Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack Wouter Jong Nederlands Genootschap van Burgemeesters.
Advertisements

Welkom.
Het tweede werkstuk.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Generatie Y Een presentatie door: Wirjo Hardjono.
Innoveren met … duurzaam ondernemen. Inleidend verhaal bij titel dia Vandaag proeverij duurzaam innoveren. Wat aan bod komt is een selectie van alle soorten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Een lessenserie van drie lessen
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 5.
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Landelijke Dag BWI voor iedereen? Wat vraagt het bedrijfsleven? Handige werknemer Creatieve werknemer Betrokken werknemer Ambitieuze werknemer Sociale.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
De spreekbeurt..
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Tips voor de blogger in spé.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Inbound Marketing Plan
Communicatie met ouders
Werkhoudingsproblemen bij hoogbegaafde kinderen
Les 5 – Goed doen 2.0.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Les 2 – Jouw media.
Media en creativiteit Herfst les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Jij en de wereld om je heen
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Medmec04 les 1 Engagement.
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Commercieel beleid en recht
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Iedereen gebruikt social media.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media & Sport Deel I
What will you do to change the
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Social Media Eindcriteria SM-plan
Social media voor statenleden/politici
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Transcript van de presentatie:

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten

Kennismaking

Agenda Inleiding Kennismaking Doelen van de module Verwachtingen Programma Opdrachten en beoordeling Wat zijn sociale media? Opdracht

Inleiding Welkom! 8 weken (vooral) interactieve lessen Brainstormen, oefeningen, toepassen, presenteren en ontdekken Individuele voorbereiding (Moorman)

Promo SM Vd3c Vd3c

Oefening: Wie ben jij? Oefening in duo’s Stel jezelf aan de ander voor aan de hand van je Twitter, Hyves of Facebook profiel (en denk eens goed na over wat je vertelt aan de ander in vergelijking met wat je erop hebt staan).

Voorbeeld

Verwachtingen Wat verwachten jullie van deze module?

Wat is de ambitie? Een gedegen en uitdagend plan/rapport én groepspresentatie, waaruit blijkt: – Dat je marketingcommunicatie van het MKB in perspectief kunt plaatsen en kansen signaleert – Dat je de toegevoegde waarde van SM voor het bedrijfsleven herkent en weet toe te passen – Dat je voor bedrijven een SM-strategie kunt uitstippelen en van gefundeerd en creatief (marketingcommunicatie)advies kunt voorzien

Doelen van de module Wat betekenen SM voor de marketing? Nieuwe regels SM binnen het marketinggebied Type boodschap > doel, doelgroep Creatieve ideeën voor SM-actie Crossmediale verbanden Social mediaplan ontwikkelen

Programma Week 1: Wat zijn SM eigenlijk? Week 2: Doelen en klanttypen Week 3: Bereik Week 4: Content (1) Week 5: Content en virals (2) Week 6: Strategisch SM-plan + pres Week 7-8: Strategisch SM-plan + pres

Beoordeling Oefeningen: Week 2: 3 x SM bij het MKB Week 3: It’s alive Week 4: SM… maar waar? Week 5: Content Week 7+8: Presentatie (30%) en rapport (70%) TOTAAL100%

Waarom deze module?

Wat zijn SM eigenlijk? Ontmoetingsplek Middelen om ideeën, gedachten, inhoud en relaties te delen Iedereen kan een bijdrage leveren Een leuke gelegenheid, waarbij je net iets meer geeft dan je verlangt bit.ly/ILJ2N4

Voorbeelden succesvolle SM-acties D4 D4 voorbeelden-briljante-facebookcampagnes voorbeelden-briljante-facebookcampagnes Pretty Social qdo qdo

Voorbeelden succesvolle SM-acties Bavaria w w U&index=3&list=PL42FC3E0F6F3CF7E3 U&index=3&list=PL42FC3E0F6F3CF7E3 KLM

Buzz veroorzaken? Afstand doen van traditionele media en manieren Want hoe ging dat vroeger?

We faxen!! Zomer 2000

Aandacht We willen steeds meer, maar krijgen steeds minder Aandacht verdelen Schaars Ongeloofwaardige beloftes, sociale druk, valse aandacht

Nieuw tijdperk

Opdracht 1: 3x SM 1.Kies 3 Rotterdamse MKB-bedrijven (+ 5 medewerkers) in Rotterdam (of omgeving) die in meer of mindere mate SM inzetten. 2.Googlen, Technocrati (zoekmachine voor blogs, of Google Blog search), speur twitter af, zoek met #, Hyves, FB, RSS kanalen, etc 3.Analyseer voor elk bedrijf (max 1 A’4): a)Welke SM zijn ingezet? b)Met welke bedoeling zetten ze elk SM-kanaal in? c)Hoe zou jouw top 3 eruit zien en waarom?

Docs / PPT te vinden op: Vragen?