Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Peter Van den Broeck • Instructietijd vs. Inoefentijd • Afwezige leerlingen (Kahn-Academy) • Screencast: opname van wat op scherm.
Advertisements

Inleiding gebruik van powerpoint De Apollo school
Tablets wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 december © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
HGW en gesprekken met leerlingen
Didiclass - beginnen met
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Media en creativiteit Herfst les 7. Mindmapping Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van.
Do-learning Een project van Stenden Hogeschool
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
Leerlingen ontwikkelen apps
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Les 2 – Jouw media.
Les 3 – Zullen we delen?.
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Een Lync-vergadering plannen Als u Outlook gebruikt, kunt u een Lync-vergadering plannen met de.
Win XP alternatieven Nieuwe Laptop of PC Win 8 installeren op oude computer Tablet of i-pad Apple Macintosh Blijven werken met Win XP Linux.
Fragment Stagevaardigheden DVD 6 Video 1 ‘Wie ben ik?’ © 2006 Verloskunde academie Rotterdam (VAR) V o o r b e e l d.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Online filmpjes maken. (
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Online filmpjes maken. (
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
Netwerken 1 Enigma Netwerken paragraaf 1, 2 en 3.
Muziekgeschiedenis 21 e eeuw Stijlen Een muziekstuk.
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Whatsapp Hey there! I am using WhatsApp 29 januari 2017.
Een aantal praktische toepassingen
Virtual Reality in het onderwijs
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
Sfeerimpressie KENNISCAFÉ DIGITEAM
Smartphone/tablet voor beginners
‘Mobile Guidelines’ DO’s
Voorlichting BPV leerjaar 1
H1 Media en communicatie
Versturen van data naar meerdere mensen
Mijn visie op onderwijs
Kennisclip Web toepassingen
Big Data.
Big Data.
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Coachtraining DOEN?! DAG 2
VIMTAG Keuzehulp voor het vinden van de juiste IP camera.
Chromecast Door Google.
Bronnen beoordelen op bruikbaarheid. Stap 1 Wat is de (onderzoeks)vraag? De bron moet passen bij de vraag die je gaat beantwoorden.
Betalen met je smartphone
Handleiding Prodas-app
Social media Wat deel je wel en niet?.
Workshop videobegeleiding
Netwerken & Internet 1.
Wat is Bingel Raket? Gratis app voor iPad en Android-tablets
Transcript van de presentatie:

Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance

Inhoud Coach ‘s Eye; Coach ‘s Eye; De app De app Wat kun je er allemaal mee Wat kun je er allemaal mee Het gebruik Het gebruik Werkwijze Werkwijze Toepassingsmogelijkheden Toepassingsmogelijkheden Meerwaarde voor het onderwijs Meerwaarde voor het onderwijs Eigen voorbeeld Eigen voorbeeld Bijzondere mogelijkheden Bijzondere mogelijkheden Nadelen/valkuilen Nadelen/valkuilen

Coach’s Eye Een Instant Video Analysis APP Een Instant Video Analysis APP Ontwikkeld door TechSmith Corporation Ontwikkeld door TechSmith Corporation Met Coach's Eye kun je trainingsvideo’s filmen, bewerken en evalueren. Met Coach's Eye kun je trainingsvideo’s filmen, bewerken en evalueren. Dit maakt het mogelijk om video’s te analyseren met studenten ( peerfeedback) en/of te delen via social media, dropbox etc. Dit maakt het mogelijk om video’s te analyseren met studenten ( peerfeedback) en/of te delen via social media, dropbox etc.

De app Is eenvoudig te downloaden, zowel voor Apple, Android als Windows. Is eenvoudig te downloaden, zowel voor Apple, Android als Windows Gratis versie voor Android en Apple Gratis versie voor Android en Apple

Wat kan je er mee? Coach's Eye: laat sporters zien wat ze precies doen (is vaak niet wat ze eigenlijk denken dat ze doen) Coach's Eye: laat sporters zien wat ze precies doen (is vaak niet wat ze eigenlijk denken dat ze doen) Maakt het mogelijk acties gelijk terug te zien Maakt het mogelijk acties gelijk terug te zien Laat hen zien wat jij ziet Laat hen zien wat jij ziet Creëert een “ah-ha” moment Creëert een “ah-ha” moment

Het gebruik Je gebruikt de camera van je smartphone of tablet om video-opnamen te maken. Je gebruikt de camera van je smartphone of tablet om video-opnamen te maken. D.m.v. van slow motion en een groot scrollwiel kun je beeldje voor beeldje door de opname gaan D.m.v. van slow motion en een groot scrollwiel kun je beeldje voor beeldje door de opname gaan Je kunt tekentools gebruiken (lijnen of cirkels op filmpjes tekenen, bepaalde delen uitlichten) Je kunt tekentools gebruiken (lijnen of cirkels op filmpjes tekenen, bepaalde delen uitlichten) Beelden vergelijken ( side by side video vergelijk) Beelden vergelijken ( side by side video vergelijk) Audio voice-over toepassen Audio voice-over toepassen

Voorbeeld

Werkwijze

Toepassingsmogelijkheden Video analyse en feedback bij sportactiviteiten van verenigingen en op scholen Video analyse en feedback bij sportactiviteiten van verenigingen en op scholen Handig instrument bij sportopleidingen zoals CIOS Handig instrument bij sportopleidingen zoals CIOS Toepasbaar bij gymnastieklessen in lager en middelbaar onderwijs Toepasbaar bij gymnastieklessen in lager en middelbaar onderwijs

Meerwaarde voor het onderwijs Helpt om efficiënter les te geven Helpt om efficiënter les te geven Help de student sneller te begrijpen waar het om gaat en technieken aan te passen Help de student sneller te begrijpen waar het om gaat en technieken aan te passen Geeft onmiddellijke feedback zodat de student ziet waar hij/zij staat Geeft onmiddellijke feedback zodat de student ziet waar hij/zij staat Overtuigend (correcties worden sneller geaccepteerd) Overtuigend (correcties worden sneller geaccepteerd) Je laat het ze zien vanuit jouw perspectief als docent Je laat het ze zien vanuit jouw perspectief als docent Interessant ( hedendaagse studenten werken graag met beeldmateriaal) Interessant ( hedendaagse studenten werken graag met beeldmateriaal)

Wat zou er nog meer mee kunnen? ( Mondelinge) presentaties van studenten analyseren ( Mondelinge) presentaties van studenten analyseren (Technische) handelingen beoordelen (Technische) handelingen beoordelen Een rollenspel opnemen ( of jezelf in de klas) Een rollenspel opnemen ( of jezelf in de klas) Handelingen op stage bekijken (op afstand) Handelingen op stage bekijken (op afstand) Communicatie in beeld brengen ( zender en ontvanger gelijk in beeld) Communicatie in beeld brengen ( zender en ontvanger gelijk in beeld) Ondersteuning bij muziek en/of theateractiviteiten Ondersteuning bij muziek en/of theateractiviteiten

Nadelen of valkuilen

Bronnen Internet ( zie link in powerpoint), daarnaast nog op vele links gegoogeld voor beeldvorming Internet ( zie link in powerpoint), daarnaast nog op vele links gegoogeld voor beeldvorming Collega’s Collega’s Blogs Blogs