Kinderen en...hun sociale talenten
Talenten positief. Het uitgaan van de talenten en dus de mogelijkheden van kinderen. op een manier die herkenbaar is en vooral ook leuk om te doen. de sociale energie in de klas zal positief veranderen.
acht gedragscategorieën die positief geformuleerd zijn
Methode opbouw Er zijn twintig lessen voor elke jaargroep, (twee tot vier lessen per gedragscategorie) De groep kan steeds twee weken vooruit met een les. De lesopbouw is gestructureerd en de lessen bevatten allemaal differentiatie mogelijkheden voor tijdens de les. De methode is cyclisch opgebouwd Geeft ruime aandacht aan het toepassen van kennis en vaardigheden tijdens andere onderwijssituaties, maar ook buiten de lessen.
Scol. Sluit aan bij de acht gedragscategorieën
Materialen. Bestaat uit mooie losbladige activiteitenmappen Handleiding Theorieboek voor verdieping in de theorie van sociale competentie en de achtergronden van de methode. Bevat makkelijk te geven lessen, zonder veel voorbereidingstijd Een minimum aan materiaal. ‘Het materiaal: dat zijn de leerlingen zelf.’