Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Trends in Dienstenmarketing
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Maar niet elke koning is even belangrijk!
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Ondernemen na je studie!
Wat is Customer Relationship Management?
Verandermanagement Hoofdstuk 9 Evaluatie
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Inleiding tot marktonderzoek
Database marketing voor culturele instellingen Sander auf dem Brinke
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Marketing vandaag en morgen
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 4. HEO –CE1 SA01 Agenda Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
CRM Martine Boomsma & Timo van Lokven
Petra Dewilde Annelies Duerinckx
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Commercieel beleid en recht
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Promotie- en doelgroepanalyse
4. Online strategie Internet scorecard
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Ontwerpen & ontwikkelen
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Meten is weten? Do’s en don’ts van mondeling examineren Lisa De Jonghe Dienst Onderwijs Geneeskunde.
Dienstenmarketing Week 4.
Indeling van hoofdstuk 9 Sales management 9.1 Belang van persoonlijke verkoop 9.2 Het verkoopproces 9.3 Sales management en verkoopdoelstellingen 9.4Organisatorische.
Created by BM|DESIGN|ER oh contrl generiek gem oh prov oh rijks oh zbo's ssc/gr's energie zorg.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Adham Laamraoui Programma manager Digitale Innovatie
Jaarvergadering Florian Stiller.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Voeg hier het organisatie onderdeel in
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Inspelen op innovaties
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management

Leerdoelen Begrijpen welke rol persoonlijke verkoop speelt in het succes van zowel detaillisten als productiebedrijven. Onderzoeken wat de rol van persoonlijke verkoop is in het koopbesluitvormingsproces van consumenten, andere ondernemingen en internationale klanten. Leren hoe je een databaseprogramma aanpast aan een GMC-programma. Gebruikmaken van een database om direct marketing, permission marketing en loyaliteitsprogramma’s te verbeteren. Toepassen van de database op customer relationship management (CRM).

Figuur 11.1 Consumentenkoopproces

Figuur 11.2 Soorten verkooprelaties

Figuur 11.3 Proces van persoonlijke verkoop

Figuur 11.4 Methoden om prospects terug te vinden

Figuur 11.5 Vragen om prospects te kwalificeren

Figuur 11.6 Kennis verwerven

Figuur 11.7 Trends in persoonlijke verkoop

Figuur 11.8 Stappen bij de ontwikkeling van een database

Figuur 11.9 Interne data- informatie

Figuur Methoden van direct marketing

Figuur Redenen waarom consumenten meedoen aan een programma

Figuur Redenen waarom consumenten meedoen aan een permissionrelation

Figuur Loyaliteitsdoelstellingen