Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitbesteden van ICT diensten? Bezint eer U begint!
Advertisements

“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Terugblik 2010 – vooruitblik 2011 Vastgoedsociëteit Haaglanden | Kyocera Stadion | 14 april 2011.
Voorgeschiedenis: KPC rapport februari 2009
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Havo 4: De arbeidsmarkt Hoofdstuk 1: De arbeidsmarkt op
Ondernemen in de praktijk
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
ANDERS beter of BETER dan anderen Arjen van Huijm / Store Support Paul Zuijdgeest / InCompany.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Fun of functie in Haarlem?
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Auke Hofstra B.V. Production Improvement Competentiemanagement.
Hogescholen in Dialoog
Krimpen met perspectief
Wat is Customer Relationship Management?
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Het MT in de kinderopvang Boek & veldonderzoek ‘ Ze zijn op Heidagen’
‘ Organisaties in zorg en welzijn zijn nog lang niet klaar ’ Klaas Kuilman 28 april 2006 Nijkerk.
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Service Apotheek Farmaceutische zorg
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
CanDo Coaching.
Docentenopleiding UV. 1,5 jaar, 35 bijeenkomsten HBO modulen en belevingsthema’s, apart voor kappers, schoonheidsspecialistes en voetverzorgers. Competentiegericht.
| Dé werving & selectie specialist voor de sport! Uw vacature, onze uitdaging!
Informatie bijeenkomst Kansrijk Eigen Baas Eindhoven.
Ster van Succes.
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Economische samenwerking in een topregio Even voorstellen… Wat willen we bereiken? Hoe werken we samen? Stellingen.
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
Drinkstimulering en -monitoring. Over Fresh Idea
Klanttevredenheid: 8,6 Eerste halfjaar 2015 Op basis van 174 respondenten.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
De arbeidsmarkt van morgen Biebwatch, Amsterdam, 15 januari 2008 Rob Gründemann, Teamleider Personeelsbeleid Lector Sociale Innovatie, Hogeschool Utrecht.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
| Aukje Nauta | Duurzame inzetbaarheid, van wens naar werkelijkheid Duurzame inzetbaarheid, van wens naar werkelijkheid.
Succesvol zonder integratie Jolanda Rikers 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Voeg hier het organisatie onderdeel in
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
BaTe Financiële Dienstverlening B.V.
Transcript van de presentatie:

Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015

Coaching van Support op gebied van Wat doet de SalonCoach helpt Ondernemers Ondernemen Coaching van Ondernemer ● Medewerkers ● Team Support op gebied van Management ● Marketing Personele Zaken ● Administratie

Kappersbranche veranderd voortdurend Cijfers & Trends Rabobank Branche Informatie CBS Branche Index ANKO rapport “Kiezen of Verliezen”

Cijfers & Trends Explosieve groei van aantal Thuiskappers & Budgetsalons Meer dan de helft van alle geregistreerde kappersbedrijven werkt aan huis of is ambulant Bijna 2/3e werkt als ZZP-er

Cijfers & trends 2010 20.303 Salons 2015 25.305 Salons Oorzaak: Explosieve groei van aantal Thuiskappers & Budgetsalons 2010 20.303 Salons 2015 25.305 Salons Oorzaak: Drempelloos Vestigingsbeleid Gemeenten Medewerkers stoppen in Salon en Starten als ZZP-er Bron : Rabobank Cijfers & Trends

Cijfers & trends 60 % van het totaal aantal werknemers (ca 47.000) werkt als ZZP-er, Ambulant of aan huis. Deze groep realiseert slechts 20 % van de gehele omzet. 40 % van de werknemers werk in een Salon. Zij realiseren 80 % van de gehele omzet. Omzet per jaar in Kappersbranche is 1,4 Miljard Bron : Rabobank Cijfers & Trends

Cijfers & trends Bron : Rabobank Cijfers & Trends

Omzet in de kappersbranche daalt al sinds 2011 Cijfers & trends Omzet in de kappersbranche daalt al sinds 2011 Prijzen stijgen / Volume daalt hard Bron : CBS Branche Index

Cijfers & trends Bron : Rabobank Cijfers & Trends

Ontwikkelingen Minder Gunstig: Aantal kapsalons blijft gestaag groeien Klant gaat minder vaak naar kapper en geeft minder uit Jongeren, vooral vrouwen, gaan steeds minder naar de kapper Klant wordt steeds kritischer en kosten bewuster Samenstelling bevolking verandert, aantal ouderen groeit Diverse regio’s kampen met krimp van de inwoners Werven en behouden van goed personeel is moeilijk Bron : Rabobank Cijfers & Trends

ontwikkelingen Gunstig: Lange termijn verwachting is Matig Positief Afhankelijk van groei economie Stijging samenwerkingsverbanden kappers onderling Ervaring en Kennis uitwisselen Gezamenlijke inkoop Gezamenlijk Opleidingen verzorgen Steeds meer branche gerelateerde diensten in Kapsalon Schoonheidsspecialiste / Wellness / Massage Manicure / pedicure Zonnebank / Spay Tan Studio Sierraden / Accessoires / Kleding verkoop Bron : Rabobank Cijfers & Trends

Uitdagingen Meer aandacht voor: Klantenbinding Beleving in de Salon Service op maat Flexibiliteit (openingstijden) Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Rendement verhogen Effectiviteit / Productiviteit van medewerkers Inkoop producten Stoelverhuur Workshops Effectief gebruik Internet als Marketingtool Bron : Rabobank Cijfers & Trends ANKO Kiezen of Verleizen

Ervaren Toegevoegde Waarde Uitdagingen Juiste Keuzes Positionering kiezen Hoog Ervaren Toegevoegde Waarde Prijs Perceptie Laag Hoog Ken je doelgroep ! Kies vanuit je klant Laag Bron : ANKO Kiezen of Verliezen

Uitdagingen Kappers Kompas De 5 K’s Klant Klanttevredenheid ? Inbreng klanten ? Wat wil mijn klant ? Uw Salon Klanten binding Klant catie muni Kom Experience Kiezen Wie wil ik als klant ? Waarom kiest deze klant voor mij ? Wie is mijn klant ? Waar is mijn klant ? Wat wil mijn klant ? Hoe bereik ik mijn (nieuwe) klant ? Klant is veel online ! Reviews Toegevoegde Waarde voor Jouw klant ? Bron : ANKO Kiezen of Verliezen

Uitdagingen Quote uit Rabobank Cijfers & Trends Kappers hebben veelal meer affiniteit met vakkennis dan met de andere aspecten van bedrijfsvoering. Aandacht voor Loonkosten, Marketing, Locatie, Service en het Dienstenpakket blijven doorslaggevend voor Succesvol Ondernemerschap Bron : Rabobank Cijfers & Trends

Welke uitdagingen zie jij als Ondernemer de komende 5 a 10 jaar ? Vraag Welke uitdagingen zie jij als Ondernemer de komende 5 a 10 jaar ?

Waar loop je nu tegenaan ? Vraag Waar loop je nu tegenaan ?

Wat zou je graag Willen veranderen ? Vraag Wat zou je graag Willen veranderen ?

Vraag Hoe ga je dat doen ?

Meer informatie contact www.saloncoach.nl info@saloncoach.nl www.facebook.com/saloncoachnl