BIJ HET BEANTWOORDEN VAN LEESVRAGEN LITERATUURGESCHIEDENIS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Advertisements

HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Hoe schrijf ik een recensie
Leesvaardigheid (ook te vinden op LaPlaza)
De drie stappen van systeemontwikkeling
Het oude Egypte Frankie Schram 1 Het oude Egypte Werken met een website-onderdeel Fr. Schram 29/011/2003.
Nieuwe encyclopedie van de Vlaamse Beweging Frankie Schram 1 Nieuwe encyclopedie van de Vlaamse Beweging Werken met een webstek Fr. Schram 26/02/2000.
De conquistadores: wereldveroveraars met oogkleppen
Walking with Dinosaurs Frankie Schram 1 Walking with dinosaurs Werken met een website Fr. Schram 20/03/2000.
‘Storybirds’ maken.
PRESENTATIETECHNIEKEN
Al doende leren training docenten
SAMENVATTEN van leerteksten… Tekst verkennen
Versnelde beweging Antwoorden op vragen
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Schrijven met een strategie
Tweede wereldoorlog.
Leerkring POW Fase 4.
Didactiek met ict. Opzet synchrone les 1 Wat doet docentWat doet studentTijd Presenteert informatie adhv ppt Beantwoordt vragen Geeft huiswerk met oog.
Werkstukken en rapporten
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Vorige week Menukaart/woordweb Verzorgingsstaat
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
SE-Seneca voorbereiding op CE 2013!
Snelcurcus leerstofzuigen
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Ouderatelier de hardop-denk methode - 26 januari - Anneke Videler Docent economie.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Klok met zijn Eigen PAX -kast Een klein spelletje… Leg de kaartjes met de verschillende stappen voor het bouwen van de IKEA Pax-kast in de.
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Groep 5 Begrijpend lezen lezen
Door Anthony, Seyma, Seyda en Lisa
De Geleide samenvatting
Aantekeningen maken en navertellen
Een reisverslag schrijven
Instructie geven en uitvoeren
Leesvaardigheid (ook te vinden op LaPlaza)
Woordjes leer je alleen maar door te stampen
Lezen samenvatten.
Door Roos K, Roos V, Lianne, Yosta en Marlijne
Een instructie schrijven
Pret met de tablet: les 3 E-readers, en delen: Inleiding
V4 – week
Hoe maak ik een goede samenvatting?
Samen op weg naar een rookvrij terrein
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
Interview verslag schrijven
Tool WD-2: Verbinden van opdrachten aan de beroepscontext
Hoe maak ik een goede mindmap?
Observeren Les 1.
Van alle markten thuis Perron 1 – les 1.
Hoe maak je een eyecatcher
Focus op de vraag –en nog even niet op het antwoord-
Hoe leer je geschiedenis?
Kritiek geven en krijgen
CITO examentraining leesvaardigheid vrl.
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
Vergelijkingen van de vorm x + a = b oplossen
Vergelijkingen van de vorm ax = b oplossen
Vergelijkingen van de vorm ax = b oplossen
Transcript van de presentatie:

BIJ HET BEANTWOORDEN VAN LEESVRAGEN LITERATUURGESCHIEDENIS STAPPENPLAN BIJ HET BEANTWOORDEN VAN LEESVRAGEN LITERATUURGESCHIEDENIS

Fase 1: tekst verkennen en lezen STAP 1: lees de inleiding van de vraag  om welke tekst (welk genre) gaat het? STAP 2: Roep de juiste context op (kies het juiste gereedschap/zet de juiste bril op)  welke theorie hoort bij dit verhaal? (Maak eventueel aantekeningen) STAP 3: Lees de tekst en onderstreep of markeer delen die bij de context passen of illustrerend zijn voor de context.

Fase 2: vragen voorbereiden en beantwoorden STAP 4: Maak korte aantekeningen van je bevindingen na het lezen van de tekst. STAP 5: Lees de vragen goed door en beredeneer wat er precies van je gevraagd wordt. STAP 6: Beantwoord de tekst en vergeet niet de link te leggen naar gegevens uit de tekst (eventueel met citaten).