Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Delf examen B1.
Advertisements

Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Eindwerk zesde jaar.
Basisvorming.
Informatievaardigheden Blok Huub Prüst Eleonore ten Thij.
Didactische werkvormen
Wie zijn wij? (voorstellen mentoren). Wie zijn wij? (voorstellen mentoren)
Compressie: het plan Overdragen 2009/2010 Groep 5.
Methoden van Onderzoek
Nieuwe Leermiddelen Rindert de Vries UMCG * Ochtendrapport voorzitterschap.
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
in de nieuwe generatie mvt-leermiddelen
Mondeling presenteren
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
Research & Development 1 Tom Heskes Voorjaar 2006.
Research & Development 1 Tom Heskes, Erik Barendsen, Peter Lucas Voorjaar 2007.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Hoofdstuk 12 Je projectverslag schrijven en presenteren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Periode 4, 2009/2010.
U kunt deze presentatie ook op uw eigen PC afspelen! Gebruikmaken van internet:  Education  Health sciences  Presentations.
PRESENTATIETECHNIEKEN
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Al doende leren training docenten
Overdragen van de Informatica, 2006 Het schrijven van een krantenartikel Jan Broersen / Gerard Vreeswijk, 2006/7.
Wanneer én hoe moet uw leerling aan de reken- en taleneisen voldoen?
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Toetsen & Toetsen 16 november Toetsen & Beoordelen Na deze ochtend 1- Weet je wat een effectieve en gefundeerde toetsconstructie is 2- Weet je.
Clusteroverleg groen ’11
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
NLT modules en excellentiebevordering
Overdragen van de informatica: Inleiding en overzicht1 Overdragen van de informatica Inleiding en overzicht.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
WebQuest Welkom Inleiding
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Vision 2020 Project 3e klas. Hoe ziet het Europa in 2020 van de toekomst eruit?
Seminar Exact Algorithms for Hard Problems Seminar2 Language Dutch, as all participants are Dutch-speaking (I think)
Media en creativiteit Identiteit les 7
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Blok 2, 2007.
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Tot dusverre. Volgende week begint het bezoek van ouders met eigen tafel en... presentaties 15 minuten max waarin je toelicht waar jullie kdv.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Samenwerkingsvorm- groepswerk Groepswerk beoogt steeds het op gang brengen van een collaboratief leerproces, d.i. een vorm van actief leren waarbij studenten.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Innovatie in het onderwijs
Flipping The Classroom Taxonomie van Bloom
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Introductie V6 2018/2019.
Hoe leer je geschiedenis?
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Presentatie VMBO 1&2.
nieuw lesmateriaal ontwikkelen voor bedrijfseconomie
Engels Compenseren strategieën Compenserende strategieën
Nederlands 1.1h. Je kunt informatie opzoeken
Transcript van de presentatie:

Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8

Doel  Leren communicatieve vaardigheden  Presenteren voordracht  Schriftelijk overdragen  Beoordelen  Opzoeken, bestuderen, beoordelen en verwerken van (wetenschappelijke) informatie

Werkvorm  Presentaties door docent  Flitspresentatie (zeepkistlezing)  Korte voordracht en Krantenartikel (A)  Lange voordracht en scriptie (B)  Beoordelingsrapport en feedback

Flitspresentatie  Onderwerp uit het nieuws  KORT!! Ca 2 minuten  Leg uit WAT er aan de hand is  Geef je eigen MENING  Doel  Scheiden van feiten en mening  Wennen aan spreken en luisteren  Discussie over onderwerpen

Korte voordracht  Leerdoel:  bestuderen van ingewikkeld onderwerp  omgaan met publiek  gebruik van beamer en/of bord  leren uitleggen en vragen beantwoorden  evalueren en reflectie  A-onderwerp  Duur: 20 minuten  Nederlands of Engels

Krantenartikel  Leerdoel:  begrijpelijk en boeiend schrijven voor een onwetend publiek  aandacht vasthouden  onderwerp vereenvoudigen  ingewikkelde materie uitwerken  A-onderwerp  Lengte: 1 tot 2 pagina’s  Nederlands

Lange voordracht  Leerdoel:  opzetten van uitgebreide presentatie  visuele ondersteuning  selecteren uit materiaal, plaats in context  combineren van bronnen  aansluiten bij niveau toehoorders  B-onderwerp, lengte: 35 minuten  Nederlands of Engels

Scriptie  Leerdoel:  opzetten van een verhaal  bronnenonderzoek  taalvaardigheid  gebruik software voor verwerking grote teksten: LaTeX is verplicht!  B-onderwerp  Lengte: 10 tot 12 pagina’s  Nederlands of Engels

Beoordelingsrapport  Leerdoel  kritisch teksten evalueren  verwoorden van kritiek  Beoordeling van twee scripties van andere studenten

Publieksrol  Leerdoel  feedback leveren  kritisch evalueren: klopt het, zijn de conclusies onderbouwd?  Participatie in discussies bij voordrachten  Op tijd aanwezig zijn

Beoordeling Korte voordracht 20% Krantenartikel10% Lange voordracht 20% Scriptie30% Refereerapport10% Publieksrol10%

Praktisch  Bijeenkomsten zijn verplicht  Leerzaam, gezellig, laagdrempelig  Week 18: geen bijeenkomst  As. vrijdag: om 11 uur  Rooster op web  Spreker: kom vroeg 

Indelen van onderwerpen