Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8
Doel Leren communicatieve vaardigheden Presenteren voordracht Schriftelijk overdragen Beoordelen Opzoeken, bestuderen, beoordelen en verwerken van (wetenschappelijke) informatie
Werkvorm Presentaties door docent Flitspresentatie (zeepkistlezing) Korte voordracht en Krantenartikel (A) Lange voordracht en scriptie (B) Beoordelingsrapport en feedback
Flitspresentatie Onderwerp uit het nieuws KORT!! Ca 2 minuten Leg uit WAT er aan de hand is Geef je eigen MENING Doel Scheiden van feiten en mening Wennen aan spreken en luisteren Discussie over onderwerpen
Korte voordracht Leerdoel: bestuderen van ingewikkeld onderwerp omgaan met publiek gebruik van beamer en/of bord leren uitleggen en vragen beantwoorden evalueren en reflectie A-onderwerp Duur: 20 minuten Nederlands of Engels
Krantenartikel Leerdoel: begrijpelijk en boeiend schrijven voor een onwetend publiek aandacht vasthouden onderwerp vereenvoudigen ingewikkelde materie uitwerken A-onderwerp Lengte: 1 tot 2 pagina’s Nederlands
Lange voordracht Leerdoel: opzetten van uitgebreide presentatie visuele ondersteuning selecteren uit materiaal, plaats in context combineren van bronnen aansluiten bij niveau toehoorders B-onderwerp, lengte: 35 minuten Nederlands of Engels
Scriptie Leerdoel: opzetten van een verhaal bronnenonderzoek taalvaardigheid gebruik software voor verwerking grote teksten: LaTeX is verplicht! B-onderwerp Lengte: 10 tot 12 pagina’s Nederlands of Engels
Beoordelingsrapport Leerdoel kritisch teksten evalueren verwoorden van kritiek Beoordeling van twee scripties van andere studenten
Publieksrol Leerdoel feedback leveren kritisch evalueren: klopt het, zijn de conclusies onderbouwd? Participatie in discussies bij voordrachten Op tijd aanwezig zijn
Beoordeling Korte voordracht 20% Krantenartikel10% Lange voordracht 20% Scriptie30% Refereerapport10% Publieksrol10%
Praktisch Bijeenkomsten zijn verplicht Leerzaam, gezellig, laagdrempelig Week 18: geen bijeenkomst As. vrijdag: om 11 uur Rooster op web Spreker: kom vroeg
Indelen van onderwerpen