Debatgroep 1 Beleidsaanbevelingen op vlak van ondersteuning, kennis- en expertiseontwikkeling en curriculumontwikkeling in het volwassenenonderwijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

Samen opleiden in en met het werkveld
Onze kernwaarden.
Intervisie: sterkte-zwakte analyse
2004 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2004 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2004 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Debatavond over de toekomst van Stein 8 juni 2011 MFC Berg aan de Maas.
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
HBO5 in Vlaanderen LEIDO, 8 april 2013 Liesbeth Hens
I NFORMELE ZORG IN V LAANDEREN. I NHOUD 1.Auteurs 2. Het zorgspectrum 2.1 Formele zorg 2.2 Informele zorg 3.Onderzoek 3. 1 Sociaal economische kenmerken.
|Date faculty of behavioural and social sciences 1 Matching bij Pedagogische Wetenschappen >Pedagogische Wetenschappen: instroom jaarlijks van.
Evaluatie van de PBD in het volwassenenonderwijs, Vocvo en hun samenwerking Prof. dr. Peter Van Petegem Prof. dr. Jan Vanhoof Prof. dr. Sarah Gielen (K.U.L.)
RONDE VAN VLAANDEREN – VOLWASSENENONDERWIJS Beleidsdomein Onderwijs en Vorming De (specifieke) lerarenopleiding De (specifieke) lerarenopleiding.
EVC en duurzaam beoordelen Welkom!
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
De Zeester Informatieavond - Ouderpanel 12 maart
Debatgroep 5 Beleidsaanbevelingen op vlak van inschrijvingsgelden en de rechtspositie van de cursisten.
Debatgroep 3 Beleidsaanbevelingen op vlak van het landschap volwassenenonderwijs.
Debatgroep 4 Beleidsaanbevelingen op vlak van de subsidiëring of financiering van de centra.
Debatgroep 2 Beleidsaanbevelingen op vlak van regionale samenwerking binnen de consortia volwassenenonderwijs.
Gecombineerd onderwijs Gecombineerd onderwijs Studiedag Talen 19 maart 2010.
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Culturele receptie – wat, hoe, waarom?
Functioneren van de expertgroepen
PANELGESPREK Kinderen en jongeren in armoede: de adolescentie Open Forum 14 juni namiddag.
Treden naar succes, werk en leren Het hoger beroepsonderwijs in het Vlaamse onderwijs.
Vervolg… vmbo-mbo-Ad Hans Daale Leido. Leergang Formulering thema’s n.a.v. deze dag Formulering thema’s n.a.v. deze dag Relevant voor deze leerlijn –
Evaluatieonderzoek hulpmiddelen in het hoger onderwijs
Werkgroep gezondheidszorg
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
1 De pedagogische muur Om de jongeren in de stad bezig te houden !
Welkom op de ouderavond van de groepen 3 op basisschool de Berensprong
GECOMBINEERD ONDERWIJS
Beleidsregel combinatiefuncties Sport
Het volwassenenonderwijs en EVC: van breakthrough naar mastery?
Update 1 september 2014 Marijke Wilssens opleidingscoördinator
Oriëntatie op het onderwijs en het leraarschap.
Welkom bij de automatische Salarisbepaler
Loopbaan Ontwikkel Centrum Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Achtergrond Individuele Ontwikkel Plan.
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO ICC Gent, 2 april 2015.
Aanpassing gesprekscyclus donderdagoverleg 2 oktober 2014.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
GO! onderwijs voor anderstalige nieuwkomers Wat zijn in het kort de regels voor het organiseren van onthaalonderwijs in het basis- en secundair onderwijs.
2002 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2002 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Je salaris voor 2002 wordt gebaseerd op de antwoorden.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Educatie Maastricht en Mergelland. Educatie wat is dat ? Onderwijs voor volwassenen 18 + Binnen de Wet op de Educatie en Beroepsonderwijs (WEB) Onderwijs.
Informatie/brainstormavond schooltijden. Indeling van de avond  Welkom: voorstellen werkgroep schooltijden  Uitslag ouderpeiling  Info schooltijdenmodellen.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Leerplangericht aan de slag met het pedagogisch raamwerk van Kind en Gezin Januari 2016 Gent – Hasselt.
Betrokken en betrouwbaar Stelling: Integrale zorg krijgt pas vorm als we met het hele zorglandschap samen werken aan de zorg!
Begeleiding bij Werkplekleren
Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2006 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2006 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Welkom Workshop Ervaringsdeskundigheid Werken binnen het I.H.T.
Passend onderwijs.
2de nationale toetscongres Rene Hoep & Hans van Beekum 4 november 2016
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Lokaal Sportdebat “Sportgemeente”
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
GOB (gespecialiseerde Dienst voor opleiding, begeleiding en bemiddeling) Anne Vanbruystegem Jana Faes.
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2003 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2003 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Infodag onderwijs Welkom!
samen zetten we de inwoner centraal
Transcript van de presentatie:

Debatgroep 1 Beleidsaanbevelingen op vlak van ondersteuning, kennis- en expertiseontwikkeling en curriculumontwikkeling in het volwassenenonderwijs

Stelling 1 Hoe kunnen we de procedure om nieuwe opleidingsprofielen te ontwikkelen eenvoudiger, transparanter en korter maken, zonder dat daarbij ingeboet wordt op de kwaliteit?

Stelling 2 Moet er voorzien worden in een gespecialiseerde opleiding voor leraren in het volwassenenonderwijs? Indien wel, hoe moet deze opleiding vorm krijgen?

Stelling 3 Hoe ziet het ideale ondersteuningsaanbod voor een centrum er uit? In welke mate kan een betere samenwerking tussen de pedagogische begeleidingsdiensten en het VOCVO daar toe bijdragen?

Stelling 4 Indien de samenwerkingsovereenkomsten tussen de Vlaamse Regering, de pedagogische begeleidingsdiensten en het VOCVO zullen wijzigen, welke inhoudelijke klemtonen worden dan best gelegd op vlak van kennis- en expertiseontwikkeling in het volwassenenonderwijs.

Bedankt voor uw constructieve bijdrage! U bent welkom op de afsluitende receptie in de zuilenzaal