Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
En de toepassing van VO&O in INHOLLAND
Professionaliteitsontwikkeling
Een lessenserie van drie lessen
Les 7: het voorbereiden van een les
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
Cursus Duurzame Herstructurering Dag 2 Programma tweede bijeenkomst toelichting programma foto opdracht duurzaamheid in je eigen wijk (bespreking foto’s.
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
De Schrijfcarrousel School voor Schrijftraining. Uitgangspunten Motivatie – games – gamification Aansluiting – kwaliteiten – Appreciative inquiry.
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 5 Blok 2.
Return to Sender.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Welkom heten en het gebruik van namen
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Zingeving en wederkerigheid
Welkom bij de dialoogbijeenkomst
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
De incidentmethode Een eenvoudige en strak gestructureerde methode
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Solliciteren: wat wil ik?
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Praktijkervaring en reflectie
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Hulp en richtlijnen Kenmerk: JF augustus 2010 Ambitie jaarplanning inzet. AHB – opleiding BKM Achtergrond : Jaar met veel onrust (overuren.
Kijken naar Kinderen Week 5
Conflicthantering DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui Med.hro.nl/gharh.
Studieloopbaancoaching
REKENEN T.E.M. 5. IK BEN TIP! TEL MET ME MEE... MET 1 DRUK OP DE KNOP WEET JE OF JOUW ANTWOORD JUIST IS! VEEL SUCCES...
Bijeenkomst September 2015
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 11. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Wat vonden jullie ervan?
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Aanleren van taalgerichte bètadidactiek: Mogelijkheden in de lerarenopleiding
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Assessorentraining 3 Hannah Wielenga april 2016.
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Hannah Wielenga februari 2017
Professionele ontwikkeling
Creatief Ketengericht Ondernemen
Observeren en rapporteren
Vwo 6 – week
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Intervisie.
Leerwinstmeeting 22 november Lemerlerveld CKO & SLO
PIT - Samenwerken Les 3.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3

Doelen De student: • Kan reflecteren met behulp van de incidentmethode. • Heeft concrete handvatten om met een bepaald werkprobleem om te gaan.

Planning van deze bijeenkomst Uitleg incidentmethode Incidenten verzamelen Oefenen met de ‘incidentmethode’ Afronding en evt. afspraken maken

Incidentmethode Inventariseren werkprobleem Keuze werkprobleem Evaluatie Waardering Advisering Bewustwording (herformulering in de ik-vorm) Analyse van werkprobleem Keuze werkprobleem Inventariseren werkprobleem

Incidenten verzamelen Geef eerst antwoord voor jezelf op de volgende vragen: Wat heb ik deze week gedaan op mijn stage? (ongeveer 5 activiteiten kort beschreven) Welke gebeurtenis viel op/wat verbaasde me? Waarom? Wat is mijn conclusie? Daarna keuze van twee incident en bespreking in binnen- en buitenring. Bij het tweede incident wisselen de binnen- en buitenring. Plenaire nabespreking op inhoud en proces.

Incidentmethode in binnen- en buitenkring  Bespreken incident De buitenring kijkt hoe de methode wordt toegepast en kijkt naar de kwaliteit van de vragen.

Afronding Volgende les is volgende week! Afspraken maken over stagebezoeken en verslaglegging. Goed communiceren!